Coincidint amb la segona fase de les obres de reforma de la via, aquest febrer es traslladaran onze de les quinze línies que tenen l'inici i el final en aquesta part de la ciutat, amb l'objectiu de reduir l'impacte que provoquen en els veïns
L’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la Generalitat finalment han trobat una solució per a l’acumulació d’autobusos a Ronda Universitat. Aquesta situació despertava des de fa temps les crítiques dels veïns, que es queixaven del soroll, la congestió, la contaminació i les aglomeracions a les voreres que provocaven aquests vehicles.
Les terminals actuals de línies com la de Lleida-Berga-Puigcerdà i la de Castelldefels-Port Ginesta deixaran d’ubicar-se a Ronda Universitat, i es recol·locaran a altres zones de la ciutat a partir del proper 8 de febrer. Amb aquesta intervenció, que desplaçarà les parades d’inici i final d’onze de les quinze línies que operen a la ronda, es reduirà prop del 60% dels viatges que es produeixen a la zona.
El canvi coincidirà amb la segona fase dels treballs que s’estan fent per remodelar Ronda Universitat, que van començar al novembre i s’espera que s’allarguin fins al març. La reforma projectada per l’Ajuntament de Barcelona, amb un pressupost de 350.000 euros, ampliarà voreres i reduirà dos carrils de cotxes, guanyant 1.730 metres quadrats per als vianants i millorant els desplaçaments a peu i l’activitat comercial d’aquesta part de la ciutat. A més, es posaran uns 60 testos amb arbres, elements que mai abans havien estat presents a la zona. Les obres s’estan executant en dues fases: fins ara s’ha reformat la banda mar i a partir del febrer s’iniciaran a la banda muntanya.
Canvis en les línies
Les onze línies afectades, totes elles gestionades per l’AMB i la Generalitat, canviaran la seva terminal a una nova ubicació i algunes sumaran noves parades de pas. La línia de Lleida-Berga-Puigcerdà, operada per Alsa, es traslladarà a l’Estació del Nord i s’inclouran noves parades de pas a Passeig de Gràcia (alçada Diputació) i Gran Via (alçada Balmes). Les línies que van cap a Olesa-Manresa (Barcelona-Abrera-Olesa-Manresa; e22 exprés Manresa i e23 exprés Olesa, totes tres operades per Monbus) es recol·locaran de Ronda Universitat a la Plaça Maria Cristina, habilitant una parada de pas a Gran Via (alçada Balmes).
D’altra banda, la línia de Castelldefels-Port Ginesta, operada per Mohn, es traslladarà a l’estació de Sants. Les línies de Maresme no exprés (C3 – Vilassar de Dalt; C4 Premià de Mar i C6 Cabrils, operades per Moventis) es recol·locaran a Gran Via (alçada Pau Claris). Les línies que connecten amb el Garraf (e14 Sant Pere de Ribes, e15.1 Vilanova i la Geltrú i e16 Sitges, operades per Cintoi Bus) es reubicaran de la ronda a Gran Via (alçada Aribau).
Amb la reordenació d’aquestes onze línies, només es mantindran quatre línies a Ronda Universitat, que es traslladaran provisionalment a Plaça Catalunya i Plaça Universitat mentre s’executin les obres de transformació de la ronda.
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…