Enguany no hi ha hagut excuses vàlides per no veure el Piromusical, colofó final de les festes de la Mercè. Res de deixar que sonin els petards de fons mentre un s’acomiada del dia festiu o es recupera dels excessos, esperant que acabi el soroll per poder anar-se’n a dormir. Rosalía s’havia encarregat de triar les cançons de l’espectacle i calia veure amb què sorprenia la catalana.
A l’espera que l’artista local més universal algun dia participi en un dels concerts de la Mercè, almenys, regala una playlist que molts guardaran a Spotify. “Hola Barcelona, sóc la Rosalía”, ha començat en un àudio que han escoltat els milers d’espectadors que omplien l’avinguda Maria Cristina, amb les fonts apagades i molts mòbils no volent-se perdre res per gravar una bona story.
Ha sonat molt d’anglès i ambient disco, poc reggaeton i un toc àrab final, qui sap si donant pistes del nou àlbum en el qual ja està treballant. “Barcelona, moltes gràcies per sempre fer-me un lloc, aquesta és la meva ciutat preferida del món”, ha conclòs quan ja començava a sonar l’estiuenca Despechá, amb la qual ha apostat per donar el tret de sortida, sabent que era un èxit assegurat. No s’anava a deixar tampoc Milionària, la seva primera cançó en català. Del seu últim disc, ha sonat CUUUUuuuuuute, una de les cançons de l’era Motomami que més encaixava amb els focs artificials. Com feia amb la gira, és la que ha escollit per posar fi a la festa.
Sabent gestionar com ningú això del màrqueting, la cantant de Sant Esteve Sesrovires ha aprofitat que tota la capital catalana estava pendent d’ella per estrenar a nivell mundial un nou tema, Omega, amb Ralphie Choo, una de les sensacions del moment de l’escena urbana i electrònica. El llançament oficial d’aquesta balada serà dimecres, el dia de l’aniversari de la cantant del Baix Llobregat. Una coincidència que ella mateixa diu que és “bastant Libra“.
Durant mitja hora, no només ha sonat ella, és clar. Sabia on jugava i no s’ha oblidat de l’himne de Peret, Gitana hechicera, amb un “Barcelona té poder” sonant per tota la ciutat. També ha inclòs als Arctic Monkeys (I Wanna Be Yours), The Strokes (Last Nite) o Lord Huron (The Night We Met). Per a clàssics, la Unchained Melody d’Elvis Presley, molt aplaudida entre el públic. Cal dir que algunes cançons eren dignes d’incloure-les a les classes de zumba per a la tornada, ara sí sense excuses, de les vacances. Fins i tot, ha aprofitat per reivindicar que la tan ballada Una vaina loca, en veritat, té el seu origen en Hold you de Gyptian, una cançó que també va recuperar Rauw Alejandro.
Per segona vegada, el Piromusical ha ofert una banda sonora d’autor, després que l’any passat anés a mans del Sónar, amb motiu del 30è aniversari del festival. Aquest cop, l’espectacle ha estat produït per l’Institut de Cultura (ICUB) amb la col·laboració de l’estudi de sonorització Oído i el fabricant Pirotècnia Igual.