La startup d’optimització de rutes logístiques d’última milla Routal ha tancat una ronda d’inversió d’un milió d’euros. En l’operació, han participat el private equity portuguès H Capital i l’empresa d’iniciativa europea EIT Innoenergy, a través del qual ha invertit la naviliera francesa CMA CGM.
L’empresa, abans anomenada SmartMonkey, compta amb un sistema basat en IA per optimitzar la logística d’última milla, i destinarà aquesta injecció de capital al seu creixement en el mercat llatinoamericà i a continuar desenvolupant el seu producte, amb la finalitat d’oferir noves funcionalitats vinculades a millores de la integració de la IA.
La startup, creada el 2015, va facturar 400.000 euros el 2023 i està present en més d’una trentena de països a través de 1.000 clients. Entre ells, figuren empreses com Volkswagen, Mercedes Benz, Ametller Origen i l’operador logístic Alfil Logisitics. Amb oficines a Barcelona i Ciutat de Mèxic que sumen 20 treballadors, Routal aspira a millorar l’eficàcia global de la logística en un 30%, maximitzant així el potencial d’equips i augmentant l’eficàcia operativa i els marges de beneficis.
De cara a aquest any, Routal preveu aconseguir un milió d’euros de facturació, potenciant Espanya i Amèrica Llatina com a principals mercats i començant a explorar el mercat dels Estats Units, segons Xavier Ruiz, CEO i fundador de l’empresa al costat de Pablo Martínez i Iron González. Amb un objectiu: “Reduir la complexitat de l’última milla al mínim”.