El grup va entrar en el capital de l'empresa d'última milla Geever, operació emmarcada en la seva conversió dels aparcaments en hubs de serveis de mobilitat
Saba va registrar uns ingressos de 234 milions d’euros el 2021, un 18% més que l’any anterior i un 22% menys que el 2019. El gestor d’aparcaments constata així la recuperació gradual dels seus resultats, encara condicionats per la pandèmia, però que han millorat amb la disminució de les restriccions. Aquesta reactivació de l’activitat s’està mantenint en el primer trimestre de 2022, apunta l’empresa, amb un creixement del 39% dels ingressos, ja només un 13% per sota dels de 2019. El grup ho ha comunicat a la Junta General Ordinària d’Accionistes.
L’activitat de rotació de Saba, participada majoritàriament per CriteriaCaixa, va ser una altra de les variables que va millorar el 2021, amb un increment del 29% respecte a 2020, si bé encara es va situar un 30% per sota de 2019. D’altra banda, la xifra d’abonats el 2021 va ser un 3% superior que en l’exercici anterior i es va mantenir en un 9% menys que el 2019. Durant el primer trimestre, aquestes variables han crescut un 78% i un 17%, respectivament.
El 2021, Saba va invertir 25 milions d’euros. El grup ha tancat l’any amb operacions de desenvolupament de nous projectes i renovacions en tots els països on opera. A Espanya, el conseller delegat, Josep Martínez Vila, ha destacat els contractes de concessió de l’aparcament de l’Hospital General Universitari Gregorio Marañón, a Madrid, i el del Muelle Delicias, al port de Sevilla. També ha assenyalat l’acord, ja per a 2022, per a la remodelació i millora de l’aparcament de la Plaça d’Europa, a Platja d’Aro (Girona), un projecte en el qual la companyia invertirà 1,8 milions d’euros. Durant l’exercici anterior, també ha tancat operacions de desenvolupament a Itàlia, Portugal, Xile, Regne Unit i República Txeca. En total, gestiona més de 380.000 places en 1.051 aparcaments de 179 ciutats en nou països.
Malgrat la gradual recuperació de l’impacte de la covid, l’empresa afronta ara un nou context complicat, amb la guerra a Ucraïna. “En aquest nou escenari apareixen modificades moltes variables del nostre entorn, i del nostre negoci, especialment les que afecten el consum i a la volatilitat que experimenten els mercats financers, amb un important augment de la inflació i del preu de l’energia”, exposa el president de Saba, Salvador Alemany.
Hub de serveis de mobilitat urbana
Saba treballa per convertir els aparcaments en hubs de serveis de mobilitat urbana, incloent-hi la càrrega per a vehicles elèctrics, el sharing, la mobilitat unipersonal i el repartiment de mercaderies. Precisament, va entrar en l’accionariat de Geever el 2021, un operador especialitzat en la distribució d’última milla. L’empresa vol crear una xarxa de petits hubs distribuïts per tota la ciutat, principalment a aparcaments, des dels quals realitzar la distribució amb mitjans personals sostenibles en un radi màxim de 750 metres. Actualment, Geever opera a Barcelona a través de 40 punts, la majoria en aparcaments públics, amb la previsió de consolidar una xarxa basada únicament en aparcaments, amb 60 punts o microhubs de distribució a la ciutat.
Més enllà del repartiment de mercaderies, Saba també va reforçar el seu rol com a punt d’infraestructura elèctrica l’any passat. El desplegament es va iniciar el 2018 i, després d’un impuls durant el 2021, la companyia disposa de més de 500 punts en 118 aparcaments de cinc països (Espanya, Regne Unit, Portugal, Xile i Itàlia). Així mateix, compta amb 2.450 places de sharing i rent a car a Espanya, Regne Unit i Xile, i 117 taquilles per a la recollida de productes d’e-commerce a Espanya, Itàlia, Regne Unit i Portugal.
Així mateix, el grup presidit per Alemany continua impulsant altres iniciatives de negoci estratègic, com el llançament de l’accés i pagament per matrícula en més de 60 aparcaments, i l’ampliació de serveis e-commerce al seu web i la seva app.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…