Ecosistema emprenedor

Saigu Cosmetics capta 400.000 euros per iniciar la internacionalització

BStartup i Dozen donen suport econòmic a l'empresa de cosmètica natural, fundada a Barcelona per dos menorquins i que ara vol estendre's a França, Itàlia i Alemanya

Gerard Prats, químic especialitzat en cosmètica, i David Hart, professional del sector del màrqueting digital, van triar Barcelona l’any 2019 poer crear Saigu Cosmetics, una empresa de cosmètica natural, 100% nativa digital i amb la vocació “d’apostar per la sostenibilitat, la proximitat i la senzillesa de l’illa de Menorca”, d’on són originaris els dos joves emprenedors. Segons expliquen, la seva vocació era demostrar que és possible posar al mercat cosmètica d’alta qualitat i respectuosa amb el medi ambient.

“La formulació és complexa perquè has d’agafar la llista d’ingredients que sols posar en un producte normal i començar a cercar substituts naturals i ecològics que donin el mateix resultat, valorant sempre la proximitat com un dels factors més importants”, expliquen Hart i Prats, que acaben de tancar una ronda de finançament de 400.000 euros que els permetrà iniciar la internacionalització.

Aquesta injecció de recursos ha estat aportada per BStartup de Banc Sabadell i per la plataforma d’inversió col·lectiva Dozen. L’objectiu ara és introduir els productes de Saigu Cosmetics a França, Itàlia i Alemanya. Actualment, la marca té a la venda a través de la seva pàgina web onze productes, amb ingredients que són en un 99% naturals i al voltant d’un 35% ecològics. Bases de maquillatge, colorets, pintallavis, màscara de pestanyes o cremes per la pell i llapis d’ulls són algunes de les seves referències.

Segons Saigu, el creixement “ha estat exponencial” en els darrers dos anys a mesura que ha crescut la conscienciació dels ciutadans vers a aquests tipus de productes amb ingredients de proximitat. Saigu destaca que la seva formulació i fabricació tenen lloc a Espanya i que els proveïdors d’envasos i packaging són també locals. “La proximitat és un dels factors més importants, així que de vegades hem de prendre decisions complexes com: demano aquest ingredient de cultiu ecològic a Alemanya o el compro d’agricultura intensiva a un productor local?”, expliquen els impulsors de la companyia.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Dins la Copa de l'Amèrica
  • Good News Barcelona

L’Emirates Team New Zealand: l’equip que va portar la Copa de l’Amèrica i vol tornar a guanyar-la

Els neozelandesos s'han instal·lat a l'antiga terminal de Baleària, entre escales automàtiques i taquilles, i…

6 de setembre de 2024
  • El Bar del Post

Jordi Amor: En constant recerca de l’autor

“Com tothom, soc moltes persones alhora. I una d'aquestes persones és un narrador que, al…

6 de setembre de 2024
  • La punyalada

Rectificar

L’Ajuntament ha arribat a la sana conclusió que situar unes plantes en un carrer del…

6 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sail Team BCN es prepara per passar a la història amb vocació de continuïtat

L'equip femení i juvenil que competirà a la Copa de l'Amèrica entrena a la seva…

5 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Panerai desembarca a Passeig de Gràcia amb la seva primera ‘boutique’ a Barcelona

La firma d'alta rellotgeria ha obert de la mà de Rabat i buscant coincidir amb…

5 de setembre de 2024
  • Gastronomia

Estrella Damm ret homenatge a la 37a Copa Amèrica amb una edició limitada de la seva llauna de 25cl

Estrella Damm, patrocinador oficial de la Louis Vuitton 37a America’s Cup, ha llançat una edició…

5 de setembre de 2024