Good News Barcelona

El salt qualitatiu de la marca Barcelona en els últims 20 anys

L'informe Observatori Barcelona, elaborat per l'Ajuntament i la Cambra de Comerç de Barcelona, constata la seva evolució com a capital internacional en les últimes dues dècades

Barcelona ha demostrat la fortalesa de la seva marca en el context de la crisi econòmica que ha provocat la pandèmia, tal com recull l’Informe 2022 de l’Observatori Barcelona, presentat aquest dimarts en la tercera edició de les jornades React. Són molts els rànquings internacionals que la capital catalana lidera, amb una llista que cada cop es fa més llarga. És la sisena ciutat més atractiva del món per a visitants i emprenedors, segons el World Best Cities; ocupa la 13a posició com a hub digital, segons el Digital Cities Index; es manté entre les 20 primeres ciutats globals en competitivitat, segons el Global Power City Index; és la novena ciutat del món més atractiva per treballar a l’estranger, segons el Boston Consulting Group, o és la tercera ciutat d’Europa preferida per ubicar una startup, segons StartUp Heatmap Europe.

L’Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona són els encarregats d’elaborar l’informe de l’Observatori Barcelona, recollint una trentena d’indicadors per comparar la ciutat amb altres capitals d’Europa i de tot el món. S’analitzen aspectes com l’activitat econòmica, la qualitat de vida, el mercat laboral, la formació, la societat del coneixement, el turisme i els preus.

Enguany, l’Observatori Barcelona celebra el seu 20è aniversari i posa en evidència el salt qualitatiu que ha fet la ciutat, “amb una trajectòria que l’ha portat a situar-se entre les ciutats globals capdavanteres en àmbits com la competitivitat, l’atractivitat i la captació de talent”.

Amb dades de 2021 i 2022, l’última edició de l’informe remarca que “Barcelona es mostra com una ciutat resilient i capaç de mantenir l’atractiu i el bon posicionament econòmic i empresarial, tant a nivell europeu com mundial”. En aquest sentit, la tercera tinenta d’alcalde, Laia Bonet, ha destacat que les dades “són molt bones i valuoses i ens reafirmen que Barcelona està en molt bona posició”. “Són una clara confirmació que estem anant pel bon camí i que tenim bones eines”, ha defensat Bonet. Per la seva banda, la presidenta de la Cambra de Comerç, Mònica Roca, ha volgut subratllar “la resiliència de la ciutat en moments tan difícils com la pandèmia i la competitivitat general de la ciutat” al mateix temps que ha posat de relleu el “manteniment” de la ciutat en els rànquings internacionals.

 

 

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Eholo, el ‘software’ per a psicòlegs que assumeix la seva càrrega administrativa

La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…

21 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Els Llums de Sant Pau proposa un viatge per les tradicions nadalenques del món

L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Les empreses catalanes capten 1.540 milions dels fons Next Generation des de 2021

Prop de 600 projectes empresarials s'han beneficiat de les convocatòries, un 66% dels quals han…

21 de novembre de 2024
  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024