L’establiment de moda Santa Eulalia, del Passeig de Gràcia de Barcelona, ha rebut el premi Nacional al Petit Comerç que atorga el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, en reconeixement al desenvolupament comercial i la modernització empresarial mitjançant la millora de la tecnologia que ha tingut aquesta emblemàtica sastreria de la ciutat.
El propietari d’aquest establiment de luxe, Lluís Sans, membre de la quarta generació de la família Sans al capdavant de la botiga, ha destacat que el premi posa en relleu l’esforç “exhaustiu” dels petits comerços per al progrés en l’àmbit digital mitjançant serveis innovadors en un escenari de crisi molt “complex i sense precedents”.
Lluís Sans ha manifestat que, en temps de pandèmia, l’establiment ha treballat i ha invertit en “millorar la presencia digital de la botiga”, per tant en comunicació com en oferta de nous serveis i en l’obertura de nous canals de comercialització.
El premi Nacional al Petit Comerç, dotat amb 15.000 euros, també valora el relleu generacional i l’antiguitat en l’activitat comercial. En el cas de Santa Eulalia, els seus orígens es remunten a 1843.
En l’actualitat, Lluís Sans gestiona el negoci juntament amb la seva esposa Sandra Domínguez. La botiga, amb 2.000 metres quadrats d’espai, té una acurada selecció de firmes i col·leccions internacionals de luxe per a home i dona. Una vessant comercial que completa amb un atelier de sastreria i camiseria a mida, que confecciona creacions per encàrrec, com ha fet sempre al llarg de la seva història i que l’ha posicionat com una de les 30 millors botiges masculines del món, segons el magazine digital The Business of Fashion.
Amb 178 anys d’història, són diversos els reconeixements que ha obtingut Santa Eulalia. Entre els més recents destaca la Medalla d’Or al Mèrit Cívic de la Ciutat de Barcelona que va rebre el 2011, el premi a la Millor Iniciativa Comercial de la Generalitat de Catalunya i el premi Nacional del Comerç Interior del Ministeri d’Economia i Competitivitat, ambdós al 2013.