El centre tecnològic liderarà les transformacions en Tecnologies de la Informació per a la multinacional francesa, amb la contractació de 200 persones per dissenyar i desenvolupar solucions per a l'emmagatzematge al núvol, la ciberseguretat i la gestió de les dades
Schneider Electric reforça la seva aposta per Barcelona triant la ciutat per establir el hub digital internacional que la multinacional francesa necessita per aprofundir en la transformació digital i fer-la escalable mundialment a clients i partners empresarials.
Per a la posada en marxa del centre tecnològic, Schneider ja ha contractat els primers 45 professionals digitals, d’un equip total de 200 persones que incorporarà el 2022.
Darrere d’aquesta elecció hi ha la tasca constant de 300 professionals digitals que treballen a la divisió digital de Barcelona i que en els darrers cinc anys han transformat la filial de la multinacional francesa en un centre neuràlgic d’innovació en Tecnologies de la Informació.
“Tenim un departament d´arquitectes de solucions digitals de primer nivell a Barcelona”, ressalta Josu Ugarte, president de Schneider Electric Zona Ibérica. A l’ecosistema digital intern que s’ha consolidat a la capital catalana, a les oficines centrals situades al 22@, “estan treballant professionals de 30 nacionalitats diferents” i “tenim els espais ja habilitats per a la incorporació de 200 persones més”. A Catalunya, amb 1.640 dels 4.000 treballadors que té a Espanya, la multinacional té fàbriques a Capellades, Molins de Rei i Sant Boi, on també hi ha el centre logístic; i a Barcelona disposa d’un servei postvenda.
Un talent que també té segell Km0, com ha quedat demostrat amb les incorporacions recents de professionals locals. Els perfils són els vinculats a infraestructura IT, aplicacions, Data Analytics, domini de CRM —base de dades de clients—, ciberseguretat i xarxes, entre d’altres. Aquests s’uniran als més de 3.100 professionals que conformen Schneider Digital.
La multinacional ja ha incorporat 45 dels 200 professionals
“Ara es tracta —afegeix el màxim responsable de la companyia a Espanya i Portugal– de coordinar a escala global la nostra innovació amb la tasca que es realitza als 64 països en què Schneider posseeix una divisió digital perquè els nostres desenvolupaments s’implantin a tot el grup i posteriorment comercialitzar-los”. En aquest sentit, Josu Ugarte insisteix que “en tractar-se d’una gran multinacional, tot el que es desenvolupa per a Schneider es pot adaptar a empreses més petites” i, tenint en compte que a Espanya només hi ha 187 empreses que facturen més de 1.000 milions d’euros, “gestionar i fer arquitectures IT per a pimes és més simple”.
Cal destacar, segons Ugarte, que el grup “té una forta base industrial que ha estat capaç de fer convergir la Tecnologia de la Informació amb la Tecnologia de les Operacions, portant la connectivitat a cadascun dels nostres productes, extraient-ne les dades i garantint-ne la seva continuïtat i desenvolupant el programari que permet explotar i extreure’n el màxim valor. Tot això amb plataformes obertes i escalables”.
Primeres tasques
Per això el hub digital ja té unes tasques assignades: Barcelona pilotarà la cloudificació de la companyia, el desenvolupament de sistemes per als processos estratègics empresarials, la ciberseguretat i la gestió, anàlisi i integració de les dades per ser una empresa completament Data-Driven . Això sense deixar de banda les solucions basades en Intel·ligència Artificial, l’impuls de l’eCommerce o la sostenibilitat, entre d’altres àrees.
“El cloud és molt important per a la nostra companyia i ho hauria de ser per a altres empreses perquè proporciona flexibilitat, agilitat, escalabilitat…, aspecte al què cal treure rèdit en la nova economia”, manifesta Ugarte en explicar el projecte. “Schneider té moltes filials i empreses que ha incorporat a la seva trajectòria empresarial i hem d’homogeneïtzar els ERP, és a dir els processos estratègics empresarials i les capes de negoci, i la manera més fàcil és portar-les al núvol, però això té unes implicacions enormes”, que se solucionaran des de Barcelona.
Barcelona pilotarà la cloudificació de la companyia, el desenvolupament de sistemes per als processos estratègics empresarials, la ciberseguretat i la gestió, anàlisi i integració de les dades
L’expertise que té el centre tecnològic de la capital catalana “facilitarà el desenvolupament de programari molt complex que podrem traslladar a escala menor als nostres clients”, amb propostes de valor molt eficients.
Lligat al cloud, un altre focus de treball prioritari serà la ciberseguretat. “La gran por de moltes empreses és portar la seva informació al cloud perquè creuen que hi pot haver problemes de ciberseguretat. Les empreses han d’entendre que no només cal controlar els sistemes interns, sinó també qualsevol programari addicional o perifèric que entri al sistema, perquè té moltíssim perill”.
Respecte a la gestió de les dades, el president de Schneider Electric Zona Ibèrica emfatitza que “treure valor a la dada és el que realment fa diferent a una companyia” i a Espanya “les empreses més digitals, les més modernes, prenen totes les seves decisions a base a dades, però les més tradicionals encara no”. A més, les que són conscients del seu valor i intenten gestionar-ho, “no tenen les dades ben estructurades”. “Les dades –afegeix Ugarte– han de fluir, moure’s d’una plataforma a una altra, han d’estar contextualitzades, han de ser en temps real en molts casos quan es crea una dada en una àrea de la companyia cal que serveixi per a altres departaments, és a dir, que hi hagi continuïtat digital. Aquest aspecte encara està molt lluny de les empreses”.
El rol d’incubadora
L’elecció de Barcelona com a hub digital internacional potenciarà també el rol de Schneider Electric com a incubadora per a empreses tecnològiques emergents. Els equips de la capital catalana “col·laboraran a l’hora d’auditar possibles projectes per invertir”, explica Ugarte.
Actualment, la multinacional francesa porta invertits 500 milions d’euros en startups, a través de sis fons de capital, que han permès destinar recursos directes a una trentena de projectes, participar a 200 partenariats i incubar 12 companyies.
D’aquestes últimes, dues a Espanya: la startup barcelonina Submer que ha desenvolupat un líquid refrigerant per als equips informàtics dels centres de dades que evita que se sobreescalfin massa. I la firma basca Enigmedia, especialitzada en ciberseguretat, xifratge i protecció de xarxes d’infraestructures crítiques, indústria 4.0 i edificis intel·ligents.
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…
L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…