Professionals

Seat posa al capdavant de la planta de Martorell a un directiu de Porsche

Christian Friedl ha estat nomenat director de la fàbrica catalana de Seat amb la missió de transformar-la per poder fabricar vehicles elèctrics a partir de 2025

Seat segueix reconfigurant el seu organigrama directiu després de la marxa de Luca de Meo a Renault. Després del nomenament de Wayne Griffiths com a nou president executiu de la marca barcelonina d’automoció, ara s’ha anunciat un relleu al capdavant de la fàbrica de Martorell, que passarà a estar dirigida a partir del gener per un executiu procedent de Porsche.

Es tracta de Christian Friedl, un dels directius més prestigiosos de l’àrea de producció del grup Volkswagen i que arriba a Barcelona després d’haver estat nomenat el 2016, quan tenia menys de 40 anys, director de la planta principal de Porsche, situada a Zuffenhausen, a la zona nord de la ciutat de Stuttgart. L’últim projecte liderat per Friedl a Porsche va ser l’ampliació d’aquesta factoria per poder acollir la producció del nou Porsche Taycan, el primer vehicle 100% elèctric de la marca de luxe.

Aquesta experiència és la que Seat vol aprofitar, ja que la gran missió de Friedl serà electrificar la planta de Martorell, és a dir, convertir-la en una fàbrica de cotxes elèctrics. L’empresa va anunciar fa uns mesos una inversió de 5.000 milions d’euros fins a 2025 per poder electrificar la seva gamma i en l’adaptació de les instal·lacions de Martorell.

Friedl reportarà al vicepresident de Producció i Logística de Seat, Herbert Steiner, i substituirà Rainer Fessel. Després del seu pas per Seat, aquest directiu ha estat promocionat pel grup, que li ha encarregat la direcció de la fàbrica més gran de Volkswagen, situada a la ciutat d’origen de la companyia, Wolfsburg. Fessel ha dirigit la planta de Martorell els últims dos anys i mig, un període en què la fàbrica ha arribat a volums rècord de producció i llançat al mercat quatre nous models.

Amb menys de 40 anys, Christian Friedl es va fer càrrec el 2016 de la planta principal de Porsche.

La fàbrica catalana de Seat es compon de tres línies de producció que fabriquen sis models: Seat Ibiza, León, Arona, Cupra Lleó, Audi A1 i Cupra Formentor. La planta ja té en marxa un programa per formar a tota la plantilla perquè s’adapti a l’arribada del cotxe elèctric i fa unes setmanes va iniciar la producció de models híbrids endollables per a León i Cupra. En l’actualitat, Martorell fabrica 2.200 cotxes al dia, amb més de 9.000 empleats.

L’objectiu de Seat és acabar l’any amb 350.000 vehicles fabricats a la planta barcelonina, el que suposarà una caiguda del 30% respecte a 2019 i 150.000 cotxes menys que els previstos al començament d’any, abans que esclatés la pandèmia. El repte és remuntar aquesta xifra l’any 2021, fins a arribar als 480.000 vehicles fabricats.

Seat ha culminat també recentment una inversió de 30 milions d’euros a Martorell per posar en funcionament el centre de proves de motors més avançat del sud d’Europa. Es tracta d’unes instal·lacions que donen feina a 200 persones i que realitzaran les proves mecàniques per a gran part dels nous motors de les diferents marques del grup Volkswagen.

 

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Alba Pujals: El plaer de la cocció a foc lent

“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…

23 de novembre de 2024
  • Professionals

Munich: volar alt tocant de peus a terra

Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

L’antiga planta de Nissan a la Zona Franca torna a l’activitat amb la producció dels primers cotxes Ebro

La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024