Christian Friedl ha estat nomenat director de la fàbrica catalana de Seat amb la missió de transformar-la per poder fabricar vehicles elèctrics a partir de 2025
Seat segueix reconfigurant el seu organigrama directiu després de la marxa de Luca de Meo a Renault. Després del nomenament de Wayne Griffiths com a nou president executiu de la marca barcelonina d’automoció, ara s’ha anunciat un relleu al capdavant de la fàbrica de Martorell, que passarà a estar dirigida a partir del gener per un executiu procedent de Porsche.
Es tracta de Christian Friedl, un dels directius més prestigiosos de l’àrea de producció del grup Volkswagen i que arriba a Barcelona després d’haver estat nomenat el 2016, quan tenia menys de 40 anys, director de la planta principal de Porsche, situada a Zuffenhausen, a la zona nord de la ciutat de Stuttgart. L’últim projecte liderat per Friedl a Porsche va ser l’ampliació d’aquesta factoria per poder acollir la producció del nou Porsche Taycan, el primer vehicle 100% elèctric de la marca de luxe.
Aquesta experiència és la que Seat vol aprofitar, ja que la gran missió de Friedl serà electrificar la planta de Martorell, és a dir, convertir-la en una fàbrica de cotxes elèctrics. L’empresa va anunciar fa uns mesos una inversió de 5.000 milions d’euros fins a 2025 per poder electrificar la seva gamma i en l’adaptació de les instal·lacions de Martorell.
Friedl reportarà al vicepresident de Producció i Logística de Seat, Herbert Steiner, i substituirà Rainer Fessel. Després del seu pas per Seat, aquest directiu ha estat promocionat pel grup, que li ha encarregat la direcció de la fàbrica més gran de Volkswagen, situada a la ciutat d’origen de la companyia, Wolfsburg. Fessel ha dirigit la planta de Martorell els últims dos anys i mig, un període en què la fàbrica ha arribat a volums rècord de producció i llançat al mercat quatre nous models.
La fàbrica catalana de Seat es compon de tres línies de producció que fabriquen sis models: Seat Ibiza, León, Arona, Cupra Lleó, Audi A1 i Cupra Formentor. La planta ja té en marxa un programa per formar a tota la plantilla perquè s’adapti a l’arribada del cotxe elèctric i fa unes setmanes va iniciar la producció de models híbrids endollables per a León i Cupra. En l’actualitat, Martorell fabrica 2.200 cotxes al dia, amb més de 9.000 empleats.
L’objectiu de Seat és acabar l’any amb 350.000 vehicles fabricats a la planta barcelonina, el que suposarà una caiguda del 30% respecte a 2019 i 150.000 cotxes menys que els previstos al començament d’any, abans que esclatés la pandèmia. El repte és remuntar aquesta xifra l’any 2021, fins a arribar als 480.000 vehicles fabricats.
Seat ha culminat també recentment una inversió de 30 milions d’euros a Martorell per posar en funcionament el centre de proves de motors més avançat del sud d’Europa. Es tracta d’unes instal·lacions que donen feina a 200 persones i que realitzaran les proves mecàniques per a gran part dels nous motors de les diferents marques del grup Volkswagen.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…