El premi actiu més antic de l'esport internacional recorrerà Catalunya fins a l'1 de juliol. Serà el preludi de l'inici de la competició a l'agost, en una edició que aspira a batre un rècord d'audiència amb 1.500 milions de persones.
Un metre d’alçada i 14 quilos de plata donen forma a l’emblemàtic trofeu de la Copa de l’Amèrica. La coneguda com Auld Mug és el premi més antic que encara es disputa a nivell internacional, i ja està preparada per convertir-se en l’objecte de desig dels equips de la Copa de l’Amèrica. La Copa, que es va entregar per primera vegada el 1851 i ha anat passant de mà en mà dels guanyadors de la competició, recorrerà set clubs nàutics catalans abans que comenci la regata a l’agost.
Seguint el model de la torxa olímpica, el trofeu anirà de gira per diversos municipis catalans, amb l’objectiu d’apropar la competició i la seva història a la ciutadania. El Trophy Tour arrenca aquest dimarts a L’Escala, per traslladar-se dimecres a Palamós. Després serà el torn de Vilassar de Mar, Sitges, Tarragona i Cambrils, abans de tornar l’1 de juliol a Barcelona.
El trofeu originalment conegut com la Gerra de les 100 Guinees va fer una parada prèvia a la seva gira la setmana passada a CASA SEAT. El trofeu va ser rebut pel chief brand officer de Cupra, Ignasi Prieto, de la mà del CEO d’America’s Cup Event, Grant Dalton, qui va recordar que està previst que aquesta edició de la Copa de l’Amèrica registri la major audiència dels 173 anys de la història de la competició, superant els 1.500 milions de persones.
En cadascuna de les set parades en les quals recalarà el trofeu, membres dels clubs i les autoritats municipals han previst donar la benvinguda a la Auld Mug mitjançant diverses activitats. El programa previst inclou propostes dins i fora de l’aigua, com una exhibició de vela adaptada a L’Escala i diverses regates d’entrenament inspirades en la Copa de l’Amèrica.
La gira del trofeu, programada per America’s Cup Event en col·laboració amb la Generalitat i els clubs nàutics locals, servirà per escalfar motors de la competició. La copa, dissenyada el 1848 per un orfebre real londinenc, Edmund Cotterill, va ser donada pel seu propietari original a l’organització de la competició que el 1851 va donar origen a la regata. Amb la victòria de la goleta America, que va donar nom a la competició, la copa va marxar amb els seus guanyadors a Nova York. Després de sobreviure a una proposta finalment descartada de fondre’l per a crear medalles commemoratives, i després d’anar canviant de mans amb els diversos vencedors, el trofeu llueix ara a Barcelona, llest per a la 37 edició de la regata.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…