Banc Sabadell avança en la seva estratègia de digitalització amb...
En aliança amb l'agència creativa Honest i la productora Albiñana...
La multinacional danesa de joguines obre la seva tercera botiga...
La instal·lació que connectarà el port amb la xarxa d'alta...
L'empresa nascuda a Vilanova i la Geltrú reforçarà la seva...
L'equipament de Sant Martí s'endú el premi poc després de...
Una exposició porta més de deu exemplars d'aquests extints i...
El nou edifici de l'institut de recerca de Castelldefels ha...
El 23 de juny es marcarà una fita en la...
Catalunya va exportar l'any passat productes per valor de 95.000...
Des del barri de la Sagrada Família, aquesta barcelonina ha...
El 22@ celebra els seus primers 25 anys, amb un...
Assistir a aquest esdeveniment és una experiència més propera i...
La ciutat espera novetats sobre l'aterratge de companyies estrangeres rellevants...
L'AMB subcontracta un ramat com a estratègia passiva per preparar...
L'acord preveu que les dues institucions sumin esforços per impulsar...
La tercera edició del festival, que se celebrarà entre el...
L'equip d'investigadors liderat per Elisabet Serrat ha descobert un retrat...
La 'traveltech' britànica integrarà la tecnologia de l'empresa catalana, que...
Amb aquesta xifra, els floristes confien deixar enrere la pandèmia...
[dropcap letter=”J”]
acques-Yves Cousteau, oficial de la marina francesa, va assolir fama mundial en la seva vida civil com a explorador i investigador del món submarí. Seductor nat, sabia conquistar els productors, patrocinadors i els espectadors dels seus reportatges cinematogràfics i documentals per a televisió. En les seves conferències internacionals, que li servien tant per augmentar el seu halo d’aventurer-chic com per captar ajudes per a les seves fundacions oceanogràfiques, repetia algunes idees que feien pensar la seva audiència. “El nostre planeta no hauria d’haver-se anomenat terra, sinó planeta aigua”, deia Cousteau solemne, mentre mostrava un mapamundi o la imatge de la terra des de l’espai.
Cousteau era un enamorat de la natura i el fascinava tot el potencial que s’amagava sota oceans i mars. Sempre donava voltes a com de poc coneguda era una cosa tan propera. Precisament i amb relació directa amb el mar, a Barcelona hi ha una cosa tan pròxima com generalment poc coneguda: el port, una enorme locomotora econòmica que està permanentment en marxa i de la qual se’n sap ben poc si no s’està involucrat directament amb el seu dia a dia. Sempre present, encara que es desconegui el seu abast, el pes real que té a la ciutat, en l’economia de la gran metròpoli i, en general, l’enorme influència que té per a Barcelona tota la seva activitat.
El port viu set vides en paral·lel. Unes són més conegudes i altres més discretes. Algunes estan integrades a la ciutat i altres estan tan allunyades que pràcticament podria dir-se que estan convenientment amagades de mirades innecessàries.
¿I per què el port de Barcelona té un pes tan i tan gran? Doncs perquè el 90% del comerç mundial es mou per via marítima, una xifra notable. Tant com les 61 milions de tones de mercaderies (un 26% més que l’any passat) que es van moure per vaixell a Barcelona i que evidencien la gran importància d’aquesta instal·lació, un lloc tan poc conegut com a fonamental per al funcionament de la ciutat, el país i la seva economia.
[dropcap letter=”J”]
acques-Yves Cousteau, oficial de la marina francesa, va assolir fama mundial en la seva vida civil com a explorador i investigador del món submarí. Seductor nat, sabia conquistar els productors, patrocinadors i els espectadors dels seus reportatges cinematogràfics i documentals per a televisió. En les seves conferències internacionals, que li servien tant per augmentar el seu halo d’aventurer-chic com per captar ajudes per a les seves fundacions oceanogràfiques, repetia algunes idees que feien pensar la seva audiència. “El nostre planeta no hauria d’haver-se anomenat terra, sinó planeta aigua”, deia Cousteau solemne, mentre mostrava un mapamundi o la imatge de la terra des de l’espai.
Cousteau era un enamorat de la natura i el fascinava tot el potencial que s’amagava sota oceans i mars. Sempre donava voltes a com de poc coneguda era una cosa tan propera. Precisament i amb relació directa amb el mar, a Barcelona hi ha una cosa tan pròxima com generalment poc coneguda: el port, una enorme locomotora econòmica que està permanentment en marxa i de la qual se’n sap ben poc si no s’està involucrat directament amb el seu dia a dia. Sempre present, encara que es desconegui el seu abast, el pes real que té a la ciutat, en l’economia de la gran metròpoli i, en general, l’enorme influència que té per a Barcelona tota la seva activitat.
El port viu set vides en paral·lel. Unes són més conegudes i altres més discretes. Algunes estan integrades a la ciutat i altres estan tan allunyades que pràcticament podria dir-se que estan convenientment amagades de mirades innecessàries.
¿I per què el port de Barcelona té un pes tan i tan gran? Doncs perquè el 90% del comerç mundial es mou per via marítima, una xifra notable. Tant com les 61 milions de tones de mercaderies (un 26% més que l’any passat) que es van moure per vaixell a Barcelona i que evidencien la gran importància d’aquesta instal·lació, un lloc tan poc conegut com a fonamental per al funcionament de la ciutat, el país i la seva economia.