El grup automobilístic alemany destinarà 7.000 milions a electrificar el...
La companyia, amb presència a Europa i els Estats Units,...
El nou Welcome Hub tindrà una superfície de 950 metres...
Les companyies especialitzades en l'Internet de les coses augmenten un...
La institució acadèmica canadenca, que imparteix formació en disseny i...
Després de créixer un 25% el 2022 i assolir unes...
L'organització reuneix 500 persones a la Llotja de Mar per...
La farmacèutica barcelonina preveu que les instal·lacions entri en funcionament...
La firma de moda preveu tancar l'any amb unes vendes...
Les obres començaran el primer semestre del 2026 i s'allargaran...
S'ubicarà en el BlueTechPort, el 'hub' d'economia blava promogut pel...
El podcastisme mundial està assolint les cotes més altes de...
El pla del Govern se centra en prioritzar els sectors...
L'escriptora presentarà ‘Somnis de bronze’, el desenllaç de la seva...
L'estació de la Sagrera, l'ampliació de l'Aeroport de Barcelona o...
Aquest és l'any per reinventar el comerç a la ciutat,...
L'entitat descarta tornar a Catalunya com ha fet el Banc...
L'equipament, ubicat al PCB, ha suposat una inversió de gairebé...
L'empresa química és la primera en la qual desinverteix la...
L'estrena dels 'Responsoris de Setmana Santa' de Bernat Vivancos o...
[dropcap letter=”J”]
acques-Yves Cousteau, oficial de la marina francesa, va assolir fama mundial en la seva vida civil com a explorador i investigador del món submarí. Seductor nat, sabia conquistar els productors, patrocinadors i els espectadors dels seus reportatges cinematogràfics i documentals per a televisió. En les seves conferències internacionals, que li servien tant per augmentar el seu halo d’aventurer-chic com per captar ajudes per a les seves fundacions oceanogràfiques, repetia algunes idees que feien pensar la seva audiència. “El nostre planeta no hauria d’haver-se anomenat terra, sinó planeta aigua”, deia Cousteau solemne, mentre mostrava un mapamundi o la imatge de la terra des de l’espai.
Cousteau era un enamorat de la natura i el fascinava tot el potencial que s’amagava sota oceans i mars. Sempre donava voltes a com de poc coneguda era una cosa tan propera. Precisament i amb relació directa amb el mar, a Barcelona hi ha una cosa tan pròxima com generalment poc coneguda: el port, una enorme locomotora econòmica que està permanentment en marxa i de la qual se’n sap ben poc si no s’està involucrat directament amb el seu dia a dia. Sempre present, encara que es desconegui el seu abast, el pes real que té a la ciutat, en l’economia de la gran metròpoli i, en general, l’enorme influència que té per a Barcelona tota la seva activitat.
El port viu set vides en paral·lel. Unes són més conegudes i altres més discretes. Algunes estan integrades a la ciutat i altres estan tan allunyades que pràcticament podria dir-se que estan convenientment amagades de mirades innecessàries.
¿I per què el port de Barcelona té un pes tan i tan gran? Doncs perquè el 90% del comerç mundial es mou per via marítima, una xifra notable. Tant com les 61 milions de tones de mercaderies (un 26% més que l’any passat) que es van moure per vaixell a Barcelona i que evidencien la gran importància d’aquesta instal·lació, un lloc tan poc conegut com a fonamental per al funcionament de la ciutat, el país i la seva economia.
[dropcap letter=”J”]
acques-Yves Cousteau, oficial de la marina francesa, va assolir fama mundial en la seva vida civil com a explorador i investigador del món submarí. Seductor nat, sabia conquistar els productors, patrocinadors i els espectadors dels seus reportatges cinematogràfics i documentals per a televisió. En les seves conferències internacionals, que li servien tant per augmentar el seu halo d’aventurer-chic com per captar ajudes per a les seves fundacions oceanogràfiques, repetia algunes idees que feien pensar la seva audiència. “El nostre planeta no hauria d’haver-se anomenat terra, sinó planeta aigua”, deia Cousteau solemne, mentre mostrava un mapamundi o la imatge de la terra des de l’espai.
Cousteau era un enamorat de la natura i el fascinava tot el potencial que s’amagava sota oceans i mars. Sempre donava voltes a com de poc coneguda era una cosa tan propera. Precisament i amb relació directa amb el mar, a Barcelona hi ha una cosa tan pròxima com generalment poc coneguda: el port, una enorme locomotora econòmica que està permanentment en marxa i de la qual se’n sap ben poc si no s’està involucrat directament amb el seu dia a dia. Sempre present, encara que es desconegui el seu abast, el pes real que té a la ciutat, en l’economia de la gran metròpoli i, en general, l’enorme influència que té per a Barcelona tota la seva activitat.
El port viu set vides en paral·lel. Unes són més conegudes i altres més discretes. Algunes estan integrades a la ciutat i altres estan tan allunyades que pràcticament podria dir-se que estan convenientment amagades de mirades innecessàries.
¿I per què el port de Barcelona té un pes tan i tan gran? Doncs perquè el 90% del comerç mundial es mou per via marítima, una xifra notable. Tant com les 61 milions de tones de mercaderies (un 26% més que l’any passat) que es van moure per vaixell a Barcelona i que evidencien la gran importància d’aquesta instal·lació, un lloc tan poc conegut com a fonamental per al funcionament de la ciutat, el país i la seva economia.