L'empresa barcelonina invertirà un total de 30 milions d'euros per posar en marxa la producció del seu nou vehicle urbà a la fàbrica de motos que té a Sant Boi de Llobregat, on preveu la creació d'entre 160 i 400 llocs de treball
Després de convertir-se en un dels actors més capdavanters en el disseny i la producció local de motos elèctriques, Silence ha decidit aprofundir en la seva aposta per la mobilitat sostenible amb el llançament del seu primer cotxe elèctric, anomenat S04. S’espera que la producció del nou vehicle comenci abans de l’estiu que ve i es faci a la fàbrica que Silence té a Sant Boi de Llobregat, amb la intenció de traslladar-la en un futur a la fins ara planta de Nissan a Montcada i Reixac si la seva oferta resulta la seleccionada en el procés de reindustrialització.
Segons assenyala el conseller delegat de Silence, Carlos Sotelo, l’empresa invertirà un total de 30 milions d’euros per posar en marxa la producció del seu nou cotxe elèctric i preveu la creació d’entre 160 i 400 llocs de treball, en funció de la producció que s’acabi aconseguint. Durant el primer any de producció, l’empresa controlada pel grup Acciona calcula que produirà un total de 1.000 cotxes elèctrics, xifra que s’espera que augmenti fins als 30.000 anuals passats cinc anys.
El nou cotxe, amb dues versions, està pensat per a desplaçaments curts per la ciutat i la seva àrea metropolitana. Té una versió més potent, amb un motor de 14 kW que pot aconseguir una velocitat màxima de 90 km/h i dos bateries amb una capacitat d’11,2 kWh i una autonomia de 149 quilòmetres. La versió menys potent del S04 es podrà conduir sense carnet a partir dels 15 anys.
El vehicle té dues places i no és massa gran: es pot aparcar tant en una plaça per a motos com en una per a cotxes, ocupant menys de la meitat de l’espai. Concretament, mesura 233 centímetres de llarg i 156 centímetres d’ample. En la seva part posterior, hi ha espai per a dues maletes.
A l’espera d’acabar de concretar els últims detalls, Sotelo calcula que el cotxe S04 es vendrà a partir dels 7.500 i els 12.000 euros, amb un preu més baix per a aquells que el comprin sense bateries i més alt per als que ho facin amb. Les bateries, que són les mateixes que les de les motos de Silence, estan situades a sota dels dos seients i es poden extreure, podent-les carregar a qualsevol endoll, sigui a casa o al treball, si no es disposa d’un punt de recàrrega. Per realitzar una càrrega completa de cada bateria, es requereixen unes sis hores.
Per a aquells que adquireixin el vehicle sense les dues bateries que necessita per circular, l’empresa barcelonina ha ideat unes estacions d’intercanvi de bateries, on els seus clients podran anar a recarregar-les per un preu mensual de subscripció que estarà al voltant dels 20 euros. Quan necessitin canviar la bateria, seleccionaran l’estació que els hi quedi més a prop i reservaran una nova bateria. Una vegada allà, extrauran la bateria descarregada del seu cotxe —també servirà per a les motos—, i la substituiran per una carregada que els proporcionin a l’estació. L’intercanvi no durarà més d’uns minuts, el mateix que es triga en passar per una gasolinera.
Els clients que comprin el nou vehicle de l’empresa barcelonina sense bateries el podran recarregar en estacions d’intercanvi de bateries, amb un preu mensual al voltant dels 20 euros
En una primera fase, Silence preveu la construcció de set estacions d’intercanvi de bateries, que estaran situades a centres urbans. La primera està a la nova seu principal de la marca barcelonina, al carrer Còrsega número 293. A Barcelona, n’hi haurà dues més, que s’espera que estiguin en pàrquings, tallers o gasolineres, mentre que les altres quatre estaran a Madrid. Aquestes estacions es calcula que poden reduir en un 40% els costos d’adquirir un vehicle elèctric.
A la nova seu central, inaugurada aquest dimecres amb la presència del president d’Acciona, José Manuel Entrecanales, també es troben les oficines, el servei tècnic i un showroom de Silence, que es reparteixen en tres plantes. La superfície total és de 4.000 metres quadrats. Acciona, que té una filial centrada en mobilitat, va comprar la majoria accionarial de Silence a començaments d’aquest any a inversors que havien apostat per l’empresa en els seus inicis, com Repsol i Criteria Caixa.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…