El circuit de motocròs MX Golf Park, projectat a l’antic camp de golf de Sant Feliu de Codines i promogut pel pilot d’enduro Marc Sans, va ser l’escenari triat per l’empresa Stark Future per posar a prova i fer el llançament dels prototips de la seva primera motocicleta elèctrica Stark Varg, un model de motocròs.
Aquell esdeveniment, que va comptar amb la participació de pilots com Sébastien Tortelli i Josh Hill i que va tenir lloc a mitjans de desembre de 2021, va ser el tret de sortida d’un negoci que van projectar a Suècia, el 2019, Anton Wass i Paul Soucy —professionals vinculats al motocròs i a la indústria de les motocicletes—, però que van radicar de bon començament a Barcelona, en concret a Viladecans, on van establir la seu central i la producció.
“Estem a les portes d’una ciutat progressista i amb visió de futur: Barcelona”, expliquen fonts de la companyia a The New Barcelona Post, alhora que valoren la posició de Catalunya, els pilots i l’afició en diverses modalitats esportives. Els fundadors de l’empresa van comptar amb l’acompanyament en el projecte de la firma d’inversió de capital de creixement Kichi Invest, amb seu a Estocolm, que recolza a empreses nòrdiques que no cotitzen a la borsa.
Ara, sis mesos després de la demostració en les pistes, les comandes estan disparades. El propòsit de Stark Future era produir 5.000 unitats a l’any de la Stark Varg, però “en 24 hores vàrem vendre per la nostra plataforma prop de 1.000 motos i ara ja estem en les 11.000”, exposen les esmentades fonts, que concreten que més endavant els models es podran adquirir a concessionaris especialitzats.
Trasllat i ampliació a Sant Boi
Com que les primeres unitats es volen entregar durant el quart trimestre i arribar a 4.000 motocicletes venudes a finals d’aquest any, Stark Future s’ha de traslladar a unes noves instal·lacions i ha llogat una nau de 20.500 m2 situada a la plataforma Prologis Park de Sant Boi de Llobregat, en una operació gestionada per la consultora immobiliària Savills. L’objectiu: arribar a una producció de 62.000 motocicletes d’aquest model de motocròs a partir de 2023. La inversió ronda els 20 milions d’euros.
La Stark Varg és una motocicleta per a professionals però també per a aficionats perquè “és molt versàtil i divertida”, assegura la marca, i en destaca la seva “avançada tecnologia i gran potència”. La motocicleta pot produir una potència màxima de 80 CV i té una autonomia similar a la d’un model estàndard de motocròs de 450 cm3. Segons fonts del mercat, el preu de venda oscil·la en els 12.000 euros.
Mentre les primeres unitats arriben a l’usuari final, la marca està treballant en el disseny d’altres models de motocicletes elèctrics per dins i fora de la carretera, perquè vol oferir una gamma completa de vehicles de tecnologia elèctrica però utilitzant materials sostenibles i garantint prestacions d’alt rendiment, apunten des de la marca.
La companyia va tancar recentment un contracte de subministrament de peces de material compost amb Artificial, una empresa de El Burgo de Osma (Sòria) que fins ara fabricava aquests tipus de producte per al sector aeronàutic. El xassís de la Sartk Varg està compost per una combinació de fibra de carboni, magnesi i alumini de grau aeroespacial.
La marca vol desenvolupar una gamma completa de vehicles elèctrics sostenibles i d’alt rendiment
Per al disseny i la producció a Barcelona, coordinats pel director d’operacions Andrés Espuelas, treballen 40 persones, inclòs l’equip de vendes per a Europa, Estats Units i Austràlia –aquest últim és un dels països que més demanda ha generat—, a més d’un equip de 20 persones que treballen per a la marca en una empresa subsidiària de Croàcia on es desenvolupen els sistemes electrònics. Stark Future també disposa de partners a Estats Units i Austràlia per a la distribució logística de les motos.
L’equip de l’empresa no deixa d’investigar i desenvolupar solucions tècniques per al rendiment, la mobilitat, la funció, l’energia de la bateria i la sostenibilitat, segons els responsables de Stark Future.