Ecosistema emprenedor

Stark Future produirà 62.000 motocicletes elèctriques a Barcelona el 2023

Les comandes del primer model Stark Varg, una moto elèctrica de motocròs, disparen les previsions de la marca creada a Suècia el 2019, però establerta a Catalunya per dissenyar i produir la seva gamma de vehicles elèctrics

El circuit de motocròs MX Golf Park, projectat a l’antic camp de golf de Sant Feliu de Codines i promogut pel pilot d’enduro Marc Sans, va ser l’escenari triat per l’empresa Stark Future per posar a prova i fer el llançament dels prototips de la seva primera motocicleta elèctrica Stark Varg, un model de motocròs.

Aquell esdeveniment, que va comptar amb la participació de pilots com Sébastien Tortelli i Josh Hill i que va tenir lloc a mitjans de desembre de 2021, va ser el tret de sortida d’un negoci que van projectar a Suècia, el 2019, Anton Wass i Paul Soucy —professionals vinculats al motocròs i a la indústria de les motocicletes—, però que van radicar de bon començament a Barcelona, en concret a Viladecans, on van establir la seu central i la producció.

“Estem a les portes d’una ciutat progressista i amb visió de futur: Barcelona”, expliquen fonts de la companyia a The New Barcelona Post, alhora que valoren la posició de Catalunya, els pilots i l’afició en diverses modalitats esportives. Els fundadors de l’empresa van comptar amb l’acompanyament en el projecte de la firma d’inversió de capital de creixement Kichi Invest, amb seu a Estocolm, que recolza a empreses nòrdiques que no cotitzen a la borsa.

Ara, sis mesos després de la demostració en les pistes, les comandes estan disparades. El propòsit de Stark Future era produir 5.000 unitats a l’any de la Stark Varg, però “en 24 hores vàrem vendre per la nostra plataforma prop de 1.000 motos i ara ja estem en les 11.000”, exposen les esmentades fonts, que concreten que més endavant els models es podran adquirir a concessionaris especialitzats.

Trasllat i ampliació a Sant Boi

Com que les primeres unitats es volen entregar durant el quart trimestre i arribar a 4.000 motocicletes venudes a finals d’aquest any, Stark Future s’ha de traslladar a unes noves instal·lacions i ha llogat una nau de 20.500 m2 situada a la plataforma Prologis Park de Sant Boi de Llobregat, en una operació gestionada per la consultora immobiliària Savills. L’objectiu: arribar a una producció de 62.000 motocicletes d’aquest model de motocròs a partir de 2023. La inversió ronda els 20 milions d’euros.

La Stark Varg és una motocicleta per a professionals però també per a aficionats perquè “és molt versàtil i divertida”, assegura la marca, i en destaca la seva “avançada tecnologia i gran potència”. La motocicleta pot produir una potència màxima de 80 CV i té una autonomia similar a la d’un model estàndard de motocròs de 450 cm3. Segons fonts del mercat, el preu de venda oscil·la en els 12.000 euros.

El cofundador de l’empresa i conseller delegat Anton Wass.

Mentre les primeres unitats arriben a l’usuari final, la marca està treballant en el disseny d’altres models de motocicletes elèctrics per dins i fora de la carretera, perquè vol oferir una gamma completa de vehicles de tecnologia elèctrica però utilitzant materials sostenibles i garantint prestacions d’alt rendiment, apunten des de la marca.

La companyia va tancar recentment un contracte de subministrament de peces de material compost amb Artificial, una empresa de El Burgo de Osma (Sòria) que fins ara fabricava aquests tipus de producte per al sector aeronàutic. El xassís de la Sartk Varg està compost per una combinació de fibra de carboni, magnesi i alumini de grau aeroespacial.

La marca vol desenvolupar una gamma completa de vehicles elèctrics sostenibles i d’alt rendiment

Per al disseny i la producció a Barcelona, coordinats pel director d’operacions Andrés Espuelas, treballen 40 persones, inclòs l’equip de vendes per a Europa, Estats Units i Austràlia –aquest últim és un dels països que més demanda ha generat—, a més d’un equip de 20 persones que treballen per a la marca en una empresa subsidiària de Croàcia on es desenvolupen els sistemes electrònics. Stark Future també disposa de partners a Estats Units i Austràlia per a la distribució logística de les motos.

L’equip de l’empresa no deixa d’investigar i desenvolupar solucions tècniques per al rendiment, la mobilitat, la funció, l’energia de la bateria i la sostenibilitat, segons els responsables de Stark Future.

El pilot Josh Hill durant les proves dels prototips de Stark Varg, a Catalunya.
Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Molins retorna la seu a Catalunya després de traslladar-la per l’1-O

El consell d'administració ha decidit per unanimitat tornar a fixar-la a Sant Vicenç dels Horts

3 de desembre de 2024
  • Good News Barcelona

Nanobots Therapeutics capta 960.000 euros per a la seva tecnologia contra el càncer

La ‘startup’ desenvolupa un sistema que permet administrar fàrmacs directament a les cèl·lules canceroses a…

2 de desembre de 2024
  • Good News Barcelona

Bronzo, els dos restaurants venecians de Barcelona que no et pots perdre

Els dos establiments interactuen des de l'Eixample i des del Born amb públics i ambients…

2 de desembre de 2024
  • Good News Barcelona

El futur Vall d’Hebron estrena la seva primera peça amb la nova seu del VHIR

Les instal·lacions han suposat una inversió de més de 60 milions i reuniran 600 investigadors.…

2 de desembre de 2024
  • Good News Barcelona

El MAC s’endinsa en la romanitat a ‘IMPERIVM’

La mostra permanent exhibeix més de dos-cents objectes de l’època romana en un recorregut amb…

2 de desembre de 2024
  • Creativitat

L’univers expansiu de Mari Chordà

El Macba repassa la figura de la pintora i escultora, però sobretot activista, en la…

1 de desembre de 2024