Ecosistema emprenedor

Una ‘startup’ barcelonina idea coberts comestibles per substituir el plàstic

Aquesta proposta ha guanyat el primer premi d'Innofood, programa creat per Barcelona Activa i Mercabarna per fomentar la innovació en el món gastrònomic

L’empresa emergent Voilà ha rebut el primer premi d’Innofood, programa creat per Barcelona Activa i Mercabarna amb l’objectiu de donar suport a la creació de noves empreses que presenten innovacions en el món gastronòmic. La startup ha creat una nova marca de vaixella, coberteria i vasos comestibles, que serveixen per substituir el plàstic i estan fets amb cereals. En aquest cas, la sostenibilitat i noves experiències gastronòmiques van de la mà.

Els coberts, també sense gluten ni lactosa i pensats per a tots els públics, són completament bio i inclouen l’etiqueta de malbaratament zero. La seva creadora, Laura Gispert, també introdueix el concepte use and eat, que lluita contra la proliferació dels coberts de plàstic d’un sol ús. Fins i tot, són biodegradables perquè, si l’usuari decideix no consumir-los, l’envàs desapareix en 30 dies. L’invent de Gispert va néixer mentre estudiava a l’escola Elisava i es preveu que surti al mercat el mes de febrer.

Però Voilà no ha estat l’única startup guanyadora del programa Innofood. En la segona i tercera posició s’han col·locat Let’s Cook, de Nils Gustav Magnus Johansson, i Gastrocampo, de Léa Blanchard. Let’s Cook és un web que setmanalment envia als seus usuaris els ingredients per preparar el menjar, mentre que Gastrocampo consisteix en una app que facilita la comercialització directa dels petits productors als restaurants.

Les tres empreses emergents rebran un premi econòmic de 12.000 euros, 6.000 euros i 3.000 euros, respectivament, i comptaran amb un espai d’incubació al Food Trade Center de Mercabarna, on rebran l’acompanyament d’especialistes i empreses del mercat central.

Aquesta ha estat la segona edició d’Innofood i la dotzena de startups que hi han participat han rebut formació gerencial i sectorial i de desenvolupament d’habilitats emprenedores, a més d’accedir a una xarxa de contactes rellevants en el sector.

Les startups guanyadores d’Innofood s’incubaran al mercat central i aprendran dels seus especialistes i empreses.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Alba Pujals: El plaer de la cocció a foc lent

“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…

23 de novembre de 2024
  • Professionals

Munich: volar alt tocant de peus a terra

Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

L’antiga planta de Nissan a la Zona Franca torna a l’activitat amb la producció dels primers cotxes Ebro

La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024