L'empresa barcelonina comença a comercialitzar un dispositiu que permet la geolocalització en temps real, a més d'avisar els serveis d'emergència quan detecten accidents. Amb el suport d'inversors com Prosegur, Mangrove VC i K Fund, espera arribar als 3.000 usuaris aquest any.
Quan l’àvia de Guillem Viladomat va enviduar, la seva família va començar a pensar com la cuidarien ara que passaria a viure sola. El seu nét havia fundat una aplicació, Alpify, que permetia rescatar excursionistes quan es perdien o tenien accidents a la muntanya. La tecnologia darrera d’Alpify li va servir per crear Durcal, una nova app pensada per tenir cura de la gent gran, totalment gratuïta. Un cop descarregada, la família o el cuidador sap la seva ubicació o quanta bateria li queda al mòbil.
Després d’aconseguir nou milions de descàrregues, Durcal acaba de llançar una polsera intel·ligent. El dispositiu incorpora noves funcionalitats després de l’experiència adquirida a través de l’aplicació en els últims dos anys. A més de geolocalització en temps real, compta amb un micròfon i un altaveu; un botó d’ajuda, que contacta amb els serveis d’emergència, i un detector de caigudes. Adaptant-se a la pandèmia, també mesura la temperatura i l’oxigen en sang, buscant símptomes que es produeixen amb la covid. El dispositiu també està pensat per a nens, amb les mateixes funcionalitats.
Per a Viladomat, el nou dispositiu facilita el seu ús a les persones grans, que només l’han de dur i ja no cal que utilitzin el mòbil. Tota la informació que genera la polsera està disponible a l’aplicació, que familiars i cuidadors han de consultar per veure com es troben. Així mateix, el fundador de Durcal destaca que la polsera té un disseny més discret que altres aparells utilitzats per controlar remotament persones, evitant que se sentin estigmatitzats.
L’empresa emergent mantindrà l’aplicació mòbil gratuïta, però començarà a monetitzar la seva activitat amb la comercialització d’aquesta polsera, que tindrà un preu de subscripció als serveis de 39 euros al mes o de 240 a l’any. La previsió és arribar als 3.000 usuaris aquest 2021, amb una facturació que variarà en funció de quina és la modalitat preferida. Fins ara, Durcal s’ha finançat amb rondes, obtenint uns cinc milions d’euros d’inversors com Prosegur, Mangrove VC, K Fund, Atresmedia i el Racc.
Amb seu a Barcelona, la plantilla de Durcal se situa al voltant dels 30 treballadors. Durant aquest any, la companyia té previst créixer amb noves contractacions. El focus de l’empresa emergent està a Espanya i Andorra, d’on és Viladomat, però no descarten expandir-se a altres països, encara que sense concretar a quins ho farà ni quan.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…