Ecosistema emprenedor

La ‘startup’ Ketonico capta 1,1 milions en la seva primera ronda

L'empresa emergent ofereix productes per millorar l'estil de vida com col·lagen, cafè ecològic o crema de fruits secs

La cultura keto respon a la preocupació per tenir una bona qualitat de vida partint d’una adequada nutrició i un estil de vida saludable. La startup barcelonina Ketonico, impulsada el 2020 per Vicenç Martí, Nico Andonakis i Víctor Sala, vol liderar aquest mercat incipient amb el desenvolupament i la comercialització de productes que donin resposta a aquesta demanda.

Per fer-ho, acaba de tancar la seva primera ronda, per 1,1 milions d’euros, liderada pels family offices d’origen suec Synarchy Ventures i 183 Invest Ab. També ha participat la catalana Xocolating 1994, impulsora de la marca de dolços saludables Body Genious. Amb aquesta última, Ketonico ha arribat també a un acord per elaborar els seus productes a la planta que té a Manlleu.

Els recursos obtinguts li permetran accelerar el seu llançament i consolidació al sud d’Europa i Alemanya, país en el qual la cultura keto està molt assentada. En concret, es destinarà a crear marca, comprar matèria primera i contractar més personal. Actualment, la plantilla de les oficines de Barcelona i Eivissa se situa en els 12 empleats i preveu acabar l’any amb 24 treballadors.

Així mateix, Ketonico acaba d’iniciar la comercialització dels seus productes a través de la seva pàgina web. Ofereix un total de deu referències, amb preus entre 12 i 25 euros, com col·lagen, cafè ecològic, crema de fruits secs, oli en pols o ghee artesanal —utilitzat per fregir i cuinar—. També  ven packs de subscripció, amb serveis premium inclosos i preus superiors. Espera arribar als 18 productes a finals d’any i al centenar el 2024.

El keto està en auge, especialment als Estats Units. Després d’analitzar la situació d’Europa, Ketonico busca capturar el 3% dels seguidors de la dieta cetogènica amb la venda dels seus productes a més de 400.000 usuaris. Aquesta fita li permetrà aconseguir un volum de negoci de 33 milions d’euros en un període de cinc anys, fet que permetria a l’empresa liderar la categoria keto a Europa.

Vicenç Martí, cofundador i president de Ketonico, ha explicat que el keto s’ha convertit en una tendència global, amb una xifra de negocis de 10.000 milions d’euros, dels quals 2.000 milions s’han localitzat a Europa en aquest últim any. En aquest sentit, els Estats Units és el principal mercat del keto, mentre Europa —amb més del 20% de quota de mercat—- ocupa la segona posició, però es preveu que aquests propers anys hi haurà un gran creixement. Un terç del creixement del mercat Keto global se situarà a Europa

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024