L'emprenedoria és present a l'escola de negocis amb la implicació d'una trentena de professors i 16 assignatures
Les empreses fundades per la comunitat de l’IESE Business School han creat 102.800 llocs de treball i han aixecat gairebé 13.500 milions d’euros en capital. Així es desprèn de l’últim informe d’impacte de l’Entrepreneurship and Innovation Center de l’IESE, on s’assenyala que el 30% dels alumnes de l’escola de negocis privada inicia una empresa durant els cinc anys següents a la seva graduació. En aquest sentit, 1.400 alumnes reben suport cada any per part de l’ecosistema emprenedor del centre, amb seus a Barcelona, Madrid, Múnic, Nova York i São Paulo.
“L’emprenedoria és part de la missió de la nostra escola. El nostre objectiu és formar líders que aspirin a tenir un impacte profund, positiu i durador sobre les persones, les empreses i la societat a través de la seva excel·lència professional”, assenyala el director general de l’IESE, Franz Heukamp. “Els emprenedors reeixits, aquells amb un veritable sentit de propòsit, brinden un gran servei a la societat”, afegeix Heukamp.
D’altra banda, el professor Gaizka Ormazabal assenyala que “l’emprenedoria és una dels corrents del lideratge intel·lectual que l’escola desenvolupa no sols en revistes acadèmiques, sinó també en mitjans de comunicació”. L’informe destaca les 20 publicacions a l’any dedicades a emprenedoria i innovació, incloent-hi articles acadèmics, llibres, estudis i casos en revistes de prestigi. Com a mostra d’això hi ha la selecció de l’IESE per part de la Comissió Europea i governs d’Àsia i Amèrica Llatina per participar en 27 projectes competitius de recerca.
Una aposta per l’emprenedoria amb una llarga tradició que va convertir a l’IESE en la primera escola de negocis europea a ensenyar-lo en el seu programa MBA del curs 1974/1975. Des de llavors, l’activitat d’emprenedoria i innovació de l’escola ha anat anant a més, traspassant més enllà dels plans docents i sent present en diferents programes i activitats. Segons l’informe, gairebé una trentena de professors lideren l’ensenyament i les activitats d’emprenedoria; s’imparteixen 16 assignatures diferents sobre la matèria i se celebren prop d’un centenar d’esdeveniments sobre emprenedoria, una activitat que s’ha quadruplicat des de fa sis anys.
“L’esperit emprenedor necessita més que coneixements acadèmics per florir”, diu el director executiu de l’Entrepreneurship and Innovation Center de l’IESE, Josemaria Siota. “Per això l’escola ha desenvolupat un ecosistema per fer costat als nostres alumnes actuals, antics alumnes, professors i a la societat en general per construir solucions cap a un demà millor”, remarca Siota. Això inclou les iniciatives de mentorització WeStart i WeGrow, Technology Transfer Group, International Search Funds Institute, Open Innovation Institute o Business Angels Network.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…