Ecosistema emprenedor

Superlativa, la ‘fem tech’ de plantes medicinals que equilibren l’organisme

Amb el suport de Netmentora i impulsada per l'emprenedora Teresa Pueyo, la startup s'ha centrat en els beneficis dels adaptògens, potents herbes tradicionals amb propietats ansiolítiques, energitzants, reguladores i immunoestimulants

Per parlar de la startup de nutricosmètica Superlativa cal explicar l’experiència de la responsable i fundadora Teresa Pueyo. Després de la seva formació a Esade Business School a Barcelona el 2010, va desenvolupar la seva carrera professional al sector de les finances, concretament en inversió de capital risc, tant a Luxemburg com a Singapur. És en la seva etapa al sud-est asiàtic, on va passar més de cinc anys com a gestora del fons de capital risc liderat per Eduardo Saverin, cofundador de Facebook, a la recerca d’inversions en empreses incipients tecnològiques tant a Àsia com als Estats Units, quan va començar a interessar-se i a recórrer particularment a la medicina tradicional xinesa, i a l’Ayurveda, de l’Índia.

Pueyo es va endinsar a fons en el coneixement de les solucions que aporten els ingredients naturals i, sobretot, els beneficis dels adaptògens, potents herbes tradicionals amb propietats ansiolítiques, energitzants, reguladores i immunoestimulants.

De tornada a Catalunya, Teresa Pueyo va trobar a faltar l’accés a aquest tipus de medicina natural i es va llançar a emprendre: va crear Superlativa Botanicals, el 2019. Amb la col·laboració de Paula Graigner, reconeguda herborista de Santa Cruz (Califòrnia), membre del National Institute of Medical Herbalists dels Estats Units i autora de títols com Adaptògens, es va iniciar el projecte de Superlativa per produir i distribuir suplements alimentaris per fomentar el benestar de les dones, ajudant-les des de la medicina natural no invasiva a combatre les patologies o desequilibris diaris (afeccions a la pell, canvis hormonals, dolors físics, defenses baixes, problemes digestius, estrès, ansietat…).

La startup elabora i distribueix cinc referències de producte basat en els adaptògens.

Des dels seus inicis, aquesta fem tech amb seu a Badalona i una plantilla de cinc persones també treballa en col·laboració amb experts en temes de nutrició i salut natural per elaborar la base dels seus productes que fabrica en uns laboratoris de Montcada i Reixac. En l’actualitat, Superlativa acumula una demanda de 2.500 flascons de les cinc referències de producte que comercialitza actualment i que acaba d’introduir com a testeig al canal de farmàcies. Aquest any s’incrementarà la producció i es llençaran nous productes; de moment ja estan treballant en nous tractaments per a l’acne perquè “a les afeccions de la pell des de solucions nutricosmètiques els adaptògens també estan demostrant els seus beneficis a nivell dermatològic”, segons Pueyo, “arran dels efectes de l’estrès, els contaminants ambientals, els raigs UVA…”.

El projecte de Teresa Pueyo, que actualment compta amb el suport de la xarxa Netmentora, va necessitar als seus inicis una inversió de 25.000 euros i l’octubre del 2021 va tancar una ronda de finançament subscrita per diversos business angels, de la qual l’emprenedora no proporciona informació.

Sobre el futur argumenta que “hi ha interès a les farmàcies per disposar dels nostres productes perquè són una solució natural i no invasiva per a problemes concrets i assidus, són fàcils de prendre amb una dosi diària i tenen un preu adequat”, manifesta Pueyo, que reconeix que Espanya és un país amb gran potencial en el segment dels suplements alimentaris i el canal de les farmàcies “reforçarà la credibilitat dels nostres productes”.

L’empresa ha iniciat aquest any, com a testeig, la venda a farmàcies a Catalunya

L’emprenedora coneix bé el mercat nord-americà on el consumidor gasta uns 127 euros mensuals en la compra de suplements alimentaris quan, a Espanya, aquesta despesa encara està al voltant dels 47 euros. Aquesta és una de les raons per les quals entre les més de 2.000 usuàries de Superlativa, ja té consumidores als Estats Units –d’on provenen un 10% de les seves vendes online–, a Mèxic –arriba al 30%— i altres països sud-americans amb un 20%. L’objectiu és assolir els 6.000 usuaris a finals d’aquest any; “No tots els nostres clients han de ser dones, tenim productes beneficiosos per a l’organisme en general”, assegura Pueyo.

“La nostra clienta és una dona educada que, generalment, busca una solució per combatre l’estrès diari que pateix a causa de les seves exigents responsabilitats laborals i familiars, amb inquietuds, amb capacitat de decisió… i que opta per una fórmula innovadora que l’allunyi del consum de fàrmacs i que l’ajudi a gestionar el dia a dia”, afegeix.

Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els britànics pugnaran amb Nova Zelanda per la Copa de l’Amèrica

L’Ineos Britannia s'imposa sobre l'equip italià després d'onze regates i guanya per primera vegada la…

4 d'octubre de 2024
  • Opinió

Palau 100, de nou l’excel·lència

El curs comença amb un concert que preludia una temporada memorable

4 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

La ‘Carmela’ de Plensa es queda

El rostre davant del Palau de la Música renova la seva relació amb la ciutat…

4 d'octubre de 2024
  • Música

Rússia, per començar

El Palau de la Música estrena temporada amb un esclatant repàs a dos clàssics de…

4 d'octubre de 2024
  • Opinió

Barcelona es bolca amb la Copa de l’Amèrica i el ‘retail’ es reinventa per al moment

La competició converteix la ciutat en un escenari vibrant on el comerç local aprofita cada…

3 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

BNEW encara la seva cinquena edició com a esdeveniment de referència de l’economia del futur

La cita reunirà més de 12.000 assistents en una edició en la qual comptarà amb…

3 d'octubre de 2024