Bonpreu factura 314 milions d’euros en productes frescos de proximitat

La cadena de supermercats ofereix 2.400 referències i treballa amb 600 proveïdors

Bonpreu aposta pels productes frescos de quilòmetre zero, una part de la cistella dels clients que cada vegada creix més. El grup de distribució, el primer de capital català, va ingressar 314 milions d’euros el 2023, un 12% més que l’any anterior, amb una oferta que se sustenta en una xarxa de 600 proveïdors catalans. La companyia va facturar 2.259 milions d’euros l’any passat, gairebé un 9% més, per la qual cosa la partida de frescos de proximitat representa el 14% del total, proporció que creix quan es tenen en compte els productors que provenen de la resta d’Espanya.

La cadena de supermercats amb seu a Les Masies de Voltregà busca a proveïdors locals de fruita, verdura, carn, embotits, peix, olis, vins i caves per oferir els seus productes a les prestatgeries. “La nostra política de compres es fa des del territori. Som d’aquí, sabem el que volen els nostres clients i ens esforcem per tenir aquells productes arrelats a cada comarca”, remarca la cap de compres, Neus Roca.

Amb una oferta formada per 2.400 referències en frescos, la carn, la fruita i la verdura s’emporten la major part. Només amb la fruita i la verdura treballa amb 51 proveïdors per vendre 210 referències, amb una inversió de 38 milions d’euros l’any passat, un 15% més. En el cas de la carn, amb un obrador propi a Balenyà on talla xai i cabrit, disposa de 300 referències distribuïdes per 45 proveïdors, dels quals gairebé el 90% són catalans. El desemborsament per comprar carn de proximitat l’any 2023 va ser de 105 milions d’euros, un 19% més. El peix es compra cada dia a Mercabarna.

“Si es produeix a Catalunya, sempre es compra a Catalunya”, resumeix Roca. Amb una història de cinquanta anys, els supermercats de Bonpreu i Esclat no només compren als productors locals, sinó que també els ajuden a preservar tradicions, com la recuperació de la raça bruna de vaca dels Pirineus, cosa que no només els ha permès comercialitzar la carn, sinó també elaborar formatge, l’únic fet amb llet d’una raça bovina autòctona.

Una part essencial de la venda dels frescos són els professionals que s’encarreguen d’ells als establiments, un perfil difícil de trobar, segons els directius de Bonpreu. Per això, inverteixen un milió d’euros cada any a formar a futurs treballadors de la casa a través de tres centres de formació, situats a Malla, Valls i Barcelona. La companyia, també propietària de les gasolineres EsclatOil i la comercialitzadora BonpreuEsclat Energia, preveu obrir un quart a Palafrugell a finals d’any. Cada any formen a 1.000 empleats.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Cleantech Hub obre a Barcelona el seu primer centre d’innovació climàtica d’Europa

El nou centre dinamitzarà l'ecosistema emprenedor vinculat al clima de la ciutat i el seu…

13 de novembre de 2024
  • Ecosistema emprenedor

Arrenca el BlueTechPort

Les tres primeres empreses d’innovació tecnològica marina s’instal·len la propera setmana als antics tinglados del…

13 de novembre de 2024
  • Imatges

‘El 47’ es converteix en la pel·lícula en català més vista dels últims 40 anys

El film supera el rècord que havien aconseguit altres títols com 'Casa en Flames', 'Pa…

13 de novembre de 2024
  • Ecosistema emprenedor

El Mobile vol replicar l’èxit del 4YFN amb un saló sobre talent

L'edició de l'any que ve estrenarà el Talent Arena a Fira Montjuïc

13 de novembre de 2024
  • Ecosistema emprenedor

Impress tanca una ronda de 110 milions d’euros

L'empresa barcelonina utilitzarà els recursos per continuar creixent a Europa i obrir 20 noves clíniques

12 de novembre de 2024
  • Opinió

La ciutat com a ecosistema

Se li atribueix a José Martí Pérez, polític i diplomàtic cubà i fundador del Partit…

12 de novembre de 2024