El cèntric local que ocupava Rolex a la confluència entre el Passeig de Gràcia i la Gran Via de Barcelona ja té nou llogater. Serà una altra marca de rellotges qui ocuparà l’establiment, Swatch, que tornarà a tenir presència directa a peu de carrer a la capital catalana gràcies a aquesta operació.
Actualment, la marca es distribueix en múltiples joieries de prestigi i posseeix també un córner a El Corte Inglés de Plaça Catalunya i una botiga Swatch al centre comercial L’illa Diagonal. Ara, s’implanta a l’avinguda comercial més emblemàtica de la ciutat, on també tenen boutiques altres marques rellotgeres, encara que, en aquest cas, tindrà com a veí comercial més proper a Uniqlo.
L’arribada de Swatch al número 18 del Passeig de Gràcia, avançada per Modaes, encara no s’ha oficialitzat, però els transeünts ja poden intuir que una marca de rellotges s’instal·la al local, perquè des de fa uns dies llueix uns cartells verds amb l’expressió Tic-Tac. La botiga, caracteritzada per la seva particular forma corba, compta amb una superfície de 400 metres quadrats.
El grup de joieria Tous, distribuïdor oficial de Rolex, va decidir tancar la botiga a finals de febrer amb l’objectiu d’unificar els dos establiments que la marca helvètica de rellotges de luxe tenia al Passeig de Gràcia. Així, es va abandonar la boutique del número 18 i es va apostar per reforçar la botiga situada al número 75, entre els carrers Provença i Mallorca. Es va ampliar de tres a cinc el nombre d’aparadors i es va aprofitar per implantar també el nou concepte de local que Rolex ha adoptat internacionalment.
Fa uns anys, Swatch ja havia tingut una botiga al Passeig de Gràcia, en un dels locals comercials de la Casa Pascual i Pons, recentment reformada i on ara hi ha la nova flaghship d’Adidas. La seva presència a Madrid és molt més destacada, ja que a més d’estar a El Corte Inglés compta amb botigues als carrers Serrano, Goya i Preciados.
La marca Swatch pertany al Grup Swatch, el principal fabricant de rellotges suïssos del món, propietari de 17 marques de joieria i rellotgeria entre les quals figuren Tissot, Rado, Longines, Balmain, Hamilton, Omega, Flik Flak o Breguet. El 2022, la multinacional va facturar 7.696 milions d’euros i el seu valor a borsa arriba als 15.000 milions d’euros.