La companyia lleidatana del sector del petit electrodomèstic destinarà cinc milions d'euros més per introduir el negoci de components de la firma adquirida, que passarà a anomenar-se Tag Automotive, al segment del vehicle elèctric
El fabricant de petit electrodomèstic Taurus ha comprat Nifco Products España, subsidiària del grup japonès Nifco, amb seu a Terrassa, amb una inversió de 11 milions d’euros. L’operació facilita l’entrada de la companyia d’Oliana (Lleida) al sector de l’automoció.
Taurus té previst invertir a curt termini uns cinc milions d’euros a Nifco Products España, especialista en la industrialització i injecció de components funcionals de plàstic per al sector de l’automòbil, per enfortir el negoci. L’objectiu és que la nova divisió, que passarà a anomenar-se Tag Automotive, assoleixi una facturació de 30 milions d’euros en el termini de tres anys i contribueixi a impulsar la indústria del vehicle elèctric en projectes tan ambiciosos “com la nova plataforma de conducció elèctrica modular desenvolupada per a la gamma ID del Grup Volkswagen, que establirà el seu centre de mobilitat elèctrica global a Espanya”, segons ha comunicat Taurus.
La nova Tag Automotive és un fabricant amb posicionament mundial i subministra productes a marques internacionals com Seat, Audi, Volkswagen, Nissan, Volvo o Grup Antolín. Amb seu a Terrassa (Barcelona), compta amb unes instal·lacions de 11.748 metres quadrats i una plantilla de 167 empleats que Taurus mantindrà, de la mateixa manera que garanteix la continuïtat de l’actual equip directiu de Nifco Products.
Aquesta operació forma part del pla d’innovació i reindustrialització del grup Taurus a Europa –segons la companyia–, que s’enfoca a la indústria 4.0 i suposa per a la firma d’Oliana “un pas més en la diversificació de negocis referents que li aportin know how per continuar consolidant la seva posició a Europa”. Com a fabricant de petit electrodomèstic produeix i distribueix articles amb les marques Mycook, Solac, Casals, Minimoka, Coffeemotion, Winsor, Taurus Professional, White&Brown, Alpatec, Inalsa, Práctika i Turmix.
Dins la política de diversificació, a principis de 2020, el grup Taurus va adquirir la marca francesa Supra, per posicionar-se al sector de la biomassa amb una extensa gamma de xemeneies i sistemes de calefacció.
El fabricant de petit electrodomèstic, fundat el 1962, va tancar l’exercici fiscal del 2020 amb 219 milions d’euros de facturació, un 6,78% més que el 2019 i un ebitda, beneficis abans d’interessos, impostos, depreciació i amortització, del 19,2 milions, enfront dels 18,2 milions del 2019. Té presència a més de 120 països i posseeix filials operatives en 10 mercats.
El gener de 2021, la companyia va anunciar una inversió de quatre milions d’euros en un nou centre d’operacions de 15.000 metres quadrats a la planta d’Oliana, amb l’objectiu de consolidar el hub logístic del grup per abastir el mercat europeu. Les previsions de Taurus per a aquest 2021 són positives i es preveu mantenir el creixement consolidat, segons va apuntar recentment el director general, Enric Tria.
L’Ineos Britannia s'imposa sobre l'equip italià després d'onze regates i guanya per primera vegada la…
El curs comença amb un concert que preludia una temporada memorable
El rostre davant del Palau de la Música renova la seva relació amb la ciutat…
El Palau de la Música estrena temporada amb un esclatant repàs a dos clàssics de…
La competició converteix la ciutat en un escenari vibrant on el comerç local aprofita cada…
La cita reunirà més de 12.000 assistents en una edició en la qual comptarà amb…