Els muntatges del Mago Pop, 'Improshow', 'The producers', 'L’alegria que passa' i 'FitzRoy' són els més vistos
Les 30 sales teatrals de Barcelona han batut rècords l’any 2023 amb 2,8 milions d’espectadors, amb un 60% d’ocupació, i més de 86 milions de recaptació, segons informa l’ACN. La xifra representa un increment de l’1% de públic i de 31% de recaptació respecte al 2011, l’any què es va batre el primer rècord. Segons dades de l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), els muntatges més vistos són els del Mago Pop, Improshow, The producers, L’alegria que passa i FitzRoy, tots ells en sales privades.
La presidenta d’ADETCA, Isabel Vidal, ha indicat que estan “exultants” perquè el 2023 ha estat el millor any de la història del teatre a Catalunya. L’associació té dades des del 1993, però la seva presidenta s’ha mostrat convençuda que en els anys anteriors mai s’havia arribat als 2,8 milions d’espectadors. Per a Vidal, la cartellera que es va fer l’any passat va generar confiança a l’espectador: “L’espectador que escull anar al teatre troba qualitat i categoria artística sobre els escenaris”.
La campanya de Nadal ha estat especialment important per assolir aquestes xifres de rècord. “Vam començar al setembre amb unes dades que ens havien preocupat una mica, però, en canvi, els mesos finals de l’any hem fet una remuntada espectacular”, ha assenyalat Vidal.
Així mateix, les sales de menys de 200 espectadors també han aconseguit les millors dades de la història aquest 2023. Concretament, han registrat una afluència de més de 305.400 espectadors i han ingressat gairebé 4 milions d’euros. “És notable que el creixement s’hagi fet tant a sales grans com petites”, ha celebrat el regidor de Cultura i Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé.
Unes xifres de rècord que animen el sector per encarar una data important, el proper dissabte 16 de març, dia assenyalat per omplir les sales de teatre de tot Catalunya amb la iniciativa Cap butaca buida. L’objectiu és batre un rècord d’espectadors de teatre en un dia, amb la mirada posada en establir en un futur una Diada Nacional del Teatre.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…