Les jornades organitzades per Tech Barcelona a la Llotja de Mar arriben als 8.500 inscrits, la xifra més alta des de la seva creació, fet que demostra, segons Miquel Martí, "les ganes del sector tecnològic i digital per créixer i ser global"
Sobre l’escenari del Tech Spirit coincideixen emprenedors que tenen només un minut per convèncer a l’audiència de la validesa del seu projecte amb aquells que ja porten el títol d’unicorn sota el braç. L’esdeveniment, organitzat per Tech Barcelona, celebra aquesta setmana la seva tercera edició consolidat com un punt de trobada per als emprenedors locals, reunint més de 150 ponents a la Llotja de Mar i aconseguint arribar a més públic, amb 8.500 inscrits, l’assistència més alta de les últimes dues edicions. Una xifra que per a, Miquel Martí, conseller delegat de Tech Barcelona, “exemplifica el creixement del Tech Spirit com a esdeveniment de referència per posar en valor l’ecosistema de la ciutat, així com les ganes del sector tecnològic i digital per créixer i ser global”.
En la primera jornada, s’ha arrencat amb una trentena de startups que han participat en un pitch per trobar a la millor empresa emergent de Catalunya, organitzat per Acció. Entre companyies de salut, TIC i deeptech, hi ha hagut qui ha volgut seduir els espectadors explicant anècdotes personals, fent-los preguntes com si podrien viure sense formatge, traient-se el fonendo i tirant-lo a terra, recorrent a escenes de pel·lícules com The Big Short, comparant-se amb Alexa… Fins i tot, hi ha hagut qui s’ha posat d’esquena al públic per captar la seva atenció. Destacable ha estat també la baixa participació d’emprenedores, amb tan sols set d’un total de 27 participants.
Tots ells només tenien un minut i hi ha hagut qui s’ha quedat en blanc, aconseguint l’aplaudiment del públic per poder reconduir la situació. Després de cada bloc temàtic, els assistents han votat a les tres millors startups, a través d’un QR, veient qui formava part del podi en directe. De totes les participants, les que han quedat en una millor posició han estat Real Deal Milk, VRPharma Immersive Technologies, Aortyx, Eagora, TalentFY, Brickbro, Process Talks, Bio2coat i Aqtiva.
A l’espera de saber quina serà la startup catalana de l’any, que es donarà a conèixer en la segona jornada del Tech Spirit, els emprenedors més incipients han pogut participar en speed datings amb 80 inversors locals i internacionals, també organitzats per Acció, o s’han pogut entretenir escoltant a aquells que ja saben com superar el pànic escènic d’un pitch. Valerie Vanhooren, cofundadora i consellera delegada d’Ona Therapeutics, focalitzada a posar fi a la metàstasi, els ha avisat que les empreses emergents són “com una muntanya russa”, per la qual cosa sempre és important estar envoltat d’un equip que acompanyi en els bons moments i en els dolents. “Cal pensar en gran i no rendir-se”, ha sostingut l’emprenedora belga, establerta a Barcelona des d’anys.
“Abans de començar, si hagués sabut tot el que vindria, no ho hauria fet”, ha agregat Markus Wilhelms, en defensa de preservar una certa ignorància, o innocència, quan s’emprèn i no voler saber-ho tot per no deixar d’intentar arrencar projectes com el seu, Mowoot, empresa que ha desenvolupat un cinturó per combatre el restrenyiment crònic. D’altra banda, Marc Martinell, conseller delegat de Minoryx Therapeutics, ha aconsellat als joves emprenedors que no es fiïn només dels currículums d’aquells que vulguin treballar amb ells i prefereixin perfils en els quals puguin confiar. En aquest sentit, Ana Maiques, consellera delegada de Neuroelectrics, també ha advocat per revisar bé els historials dels inversors: “Quan vaig aixecar capital, hauria d’haver fet més els deures”.
Una xerrada més tard, ha estat el torn de Factorial, un dels unicorns més recents del panorama barceloní. Jordi Romero, conseller delegat de la companyia que ha desenvolupat un software per facilitar el dia a dia de les pimes, ha defensat la necessitat de crear referents per continuar fent créixer l’ecosistema. Així mateix, el cofundador de Submer, Pol Valls, ha reclamat la necessitat de comptar amb inversors amb més capacitat perquè les startups locals no hagin de buscar-los fora per continuar creixent. “Ens fa falta escalar per poder jugar a la Champions”, ha remarcat Maiques, que també ha participat en aquesta xerrada, en substitució d’Elisenda Bou-Balust, fundadora de Vilynx, empresa comprada per Apple l’any 2020, baixa d’última hora.
Un ecosistema format per 1.900 startups
L’ecosistema emprenedor barceloní està format per 1.900 empreses emergents i va captar 1,48 milions d’euros l’any 2021, xifres que enforteixen la posició de la ciutat com el primer hub tecnològic europeu del Sud d’Europa, segons les últimes dades fetes públiques per Acció. El conjunt de les startups facturen 1,7 milions d’euros i han generat uns 19.300 llocs de treball.
Les empreses emergents locals també es caracteritzen per un fort component internacional. Algunes dades que ho demostren són que el 26% dels treballadors de les startups són estrangers i també ho són el 17% dels fundadors. Un altre factor que també detecta aquesta tendència, recollit per primera vegada aquest any per Acció, és que el 73% de les companyies compten amb clients internacionals, que representen gairebé la meitat de la seva facturació.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…