Professionals

Telefónica reconeix el dret a la desconnexió digital dels seus empleats

El compromís amb la conciliació i el respecte del temps de descans serà extensiu a tots els països on opera la companyia.

La direcció de Telefónica s’ha compromès amb els sindicats majoritaris a reconèixer per primera vegada el seu posicionament respecte del dret a la desconnexió digital. La companyia ha fet públic en els últims dies, amb la ratificació de les organitzacions sindicals majoritàries a Espanya, UGT i CCOO, el seu objectiu de posar en marxa mesures concretes per potenciar el respecte al temps de descans dels treballadors un cop finalitzada la jornada laboral , i reconeix com una oportunitat el fet de liderar la implantació a les seves operadores d’aquest dret, una tendència cada vegada més present en la realitat empresarial mundial.

D’esquerra a dreta: Javier Delgado, director de RRHH de Telefónica España; José María Álvarez-Pallete, president executiu de Telefónica; José Alfredo Mesa, representant de l’UGT, i Jesús González, representant de les CCOO.

El compromís amb la desconnexió digital serà extensiu a tots els països on Telefónica té activitat i s’incorporarà pròximament, com a annex, a l’Acord Marc Internacional que la Companyia té en vigor amb les organitzacions sindicals a nivell mundial. Telefónica promourà en els seus diferents territoris accions de sensibilització i formació dirigides a tots els professionals del Grup per informar sobre els riscos, desafiaments i bones pràctiques relacionats amb l’ús de les eines digitals.

En el document, la companyia reconeix com a imprescindible que els treballadors puguin ‘desconnectar’ quan sigui necessari i crear hàbits saludables respecte a l’ús dels seus dispositius. Telefónica posarà a la seva disposició totes les eines necessàries perquè els empleats del Grup desenvolupin el seu propi ‘benestar digital’.

Aquest objectiu de treballar per estendre en l’organització l’ús intel·ligent de la tecnologia és un més dels compromisos compartits entre Telefónica i els sindicats més representatius. Telefónica té un model de diàleg social reeixit que ha permès que els processos de transformació de la companyia a nivell global s’hagin gestionat sota els principis de la concertació i l’acord.

 

Compartir
Publicado por
The New Barcelona Post

Artículos recientes

  • Dins la Copa de l'Amèrica
  • Good News Barcelona

L’Emirates Team New Zealand: l’equip que va portar la Copa de l’Amèrica i vol tornar a guanyar-la

Els neozelandesos s'han instal·lat a l'antiga terminal de Baleària, entre escales automàtiques i taquilles, i…

6 de setembre de 2024
  • El Bar del Post

Jordi Amor: En constant recerca de l’autor

“Com tothom, soc moltes persones alhora. I una d'aquestes persones és un narrador que, al…

6 de setembre de 2024
  • La punyalada

Rectificar

L’Ajuntament ha arribat a la sana conclusió que situar unes plantes en un carrer del…

6 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sail Team BCN es prepara per passar a la història amb vocació de continuïtat

L'equip femení i juvenil que competirà a la Copa de l'Amèrica entrena a la seva…

5 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Panerai desembarca a Passeig de Gràcia amb la seva primera ‘boutique’ a Barcelona

La firma d'alta rellotgeria ha obert de la mà de Rabat i buscant coincidir amb…

5 de setembre de 2024
  • Gastronomia

Estrella Damm ret homenatge a la 37a Copa Amèrica amb una edició limitada de la seva llauna de 25cl

Estrella Damm, patrocinador oficial de la Louis Vuitton 37a America’s Cup, ha llançat una edició…

5 de setembre de 2024