Creativitat

Temples de ‘skincare’ natural a Barcelona amb extra de disseny

Espais que fan de la cura de la pell una màxima i del disseny més suggeridor la seva forma d’expressió tangible. Les firmes de cosmètica natural trenquen la barrera digital per endinsar-se en un univers físic, sensitiu i evocador.

La tendència de l’skincare ha traspassat mercats sud-coreans, la viralitat a les xarxes socials i la poderosa venda en línia per guanyar cada cop més terreny d’una forma orgànica. I no parlem dels diferents actius, estris i maquillatge heterogeni que, cada cop més, omplen prestatgeries i calaixos del bany o tocador, si no de la presència física als nostres carrers de veritables temples que fan de la cura de la pell un autèntic ritual. Hem recorregut la ciutat a la recerca de botigues i showrooms que, fidels a la seva voluntat de tenir cura de la pell i vetllar pel seu aspecte saludable i vitalista, disposen d’uns espais immersius i evocadors rere els que es troben estudis d’interiorisme i arquitectura a qui val la pena seguir-los de prop.

Ens deixem abraçar i acaronar per la bellesa de la cosmètica, per l’estètica depurada i elegant d’aquests nous epicentres del skincare que fan de l’experiència de veure, comprar i provar, quelcom únic. I ho fem a través de circuits sensitius en interiors de botigues i marques de cosmètica natural que conviden a un estil de vida genuí, començant per espais de disseny sobri que defineixen el seu estil amb altes dosis de creativitat.

El showroom de ROWSE, al Poblenou. © Coke Bartrina

ROWSE, serenor natural de la mà d’Isern Serra

La marca de cosmètica plant-based, creada per Nuria Val i Gabriela Salord, disposa d’aquest showroom que, fidel a la seva essència mediterrània, de caràcter honest, juga amb el minimalisme, des d’un vessant serè, lluminosa i respectuosa amb la natura. Amb un interiorisme a càrrec del barceloní Isern Serra, l’espai diàfan se situa a la tercera planta d’un edifici del barri del Poblenou. Les grans obertures de la façana principal fan arribar una gran quantitat de llum natural, emfatitzant, encara més, l’aspecte depurat i plàcid de tot l’interior. Aquest, a la vegada, tot i la seva versatilitat, s’organitza en tres zones: una pròpiament de showroom per a clients, presidida per un sofà d’obra que convida a estar “com a casa”; una segona de sala de reunions, més privada, tot i que connectada visualment amb la resta de la planta; i una tercera zona destinada a presentacions i tallers, presidida per una gran taula de fusta natural.

L’ús de materials com el microciment, la presència de detalls fets a mà, juntament amb les pinzellades de color de la vegetació i els mateixos productes de ROWSE, converteixen a aquest showroom en un veritable oasi de benestar que convida a homenatjar la bellesa (de la pell) més pura.

D’All yours a l’univers rosa de Miin Cosmetics, per PPT Interiorismo

Sota el paraigua d’All yours, s’endinsa tot un gran ventall de productes de petites marques 100% ecològiques, que treballen per a promoure la cosmètica sostenible. L’empresa, fundada per Patrick Seigenthaler, Clément Duay i Alain Vadi, té a Barcelona, i més concretament a l’Eixample esquerre, la seva primera flagship, dissenyada per l’estudi barceloní PPT Interiorismo. El projecte s’endinsa en el desig de crear un món millor mitjançant petits gestos al voltant de la cura personal, en general, i dels amants de la cosmètica clean beaty en particular. Per a fer-ho possible, l’equip de PPT Interiorismo, capitanejat per l’Helena Puig, ha projectat un espai obert, on els diferents productes queden ordenadament exposats en mobles i expositors dissenyats a mà. Els tons verds, presents en la vegetació i en el mobiliari, combinen amb acabats de fusta, marbre i pedra vista, llums fetes a mida i tota una sèrie de detalls personalitzats que imprimeixen a l’espai gran calidesa i simplicitat.

Establiment de la marca All Yours.

A pocs carrers de distància, trobem un altre referent de l’skincare de parada obligada. Es tracta de la recent obertura de la botiga insígnia de MiiN Cosmetics. L’empresa de cosmètica coreana nascuda a Barcelona, s’obre a la ciutat des de l’antic edifici Bella Aurora i ho fa novament de la mà de PPT Interiorimo, que aquest cop, parteix d’un interiorisme molt auster, desfent-se de qualsevol element superflu i matisar l’espai amb una tonalitat rosa dominant, a conjunt amb el color corporatiu. El contrast entre l’estètica raw i el poder del rosa atorga un gran resultat visual que es veu potenciat pel mobiliari d’acer, el vidres translúcids, els miralls de terra a sostre i els acabats en metacrilats i microciment. Un disseny atrevit i suggeridor que fa dels 400 m2 de superfície -distribuïts en dues plantes-, on es donen cabuda tota mena de productes, tractaments i serveis, tot un espectacle visual que no deixa indiferent.

L’exclusiva botiga de Aesop. ©Simone Marcolin

La sofisticació d’Aesop, a càrrec de Barozzi Veiga

Sense sortir de l’Eixample, l’exclusiva botiga Aesop, atrau les mirades pel seu enigmàtic disseny, obra de l’estudi Barozzi Veiga.  Un imponent monòlit de metall se situa entre dues columnes de l’edifici per donar accés a l’interior d’un espai de cinc metres d’alçada. Gran sobrietat en colors i materials caracteritzen a un interior on tres esveltes columnes revestides d’acer focalitzen l’atenció.  Al voltant d’elles, l’espai s’ordena amb un taulell suspès que s’estén al llarg de la planta donant continuïtat al conjunt. A l’altra banda, sobre una sèrie d’estant simètricament col·locats, s’exposen les diferents gammes de productes de la firma de cosmètica australiana. Tot amb cura i màxima elegància formal.

En endinsar-se a la botiga, aquesta s’obre en una petita sala semicircular on les línies rectes desapareixen, donant pas a un espai que envolta al visitant, on l’alçada canvia, així com la llum i el material compositiu. El resultat és un espai sensual i íntim on poder asseure’s i interactuar de forma propera amb tot el que està al voltant.

Freshly Store Barcelona, al carrer Portaferrissa.

L’edèn particular de Freshly Cosmetics, per CuldeSac

Una de les marques de cosmètica natural pioneres a fer el salt del comerç electrònic al món del retail va ser la catalana Freshly Cosmetics. La companyia nativa digital, fundada per Miquel Antolín y Mireia Trepat té al carrer Portaferrissa, al cor de la ciutat, el seu epicentre de cura i benestar on fomenta el contacte entre la marca i la seva clientela. L’espai, dissenyat per l’estudi CuldeSac, no deixa de banda la seva essència digital amb continguts en línia i amb àrees intuïtives que conviden a moure’s i explorar les diferents propostes gràcies a una disposició amable y accessible. I tot elaborat a partir de materials reciclats i naturals com fibres i fusta que contrasten amb elements més industrials com neons, lones o acer inoxidable. A això s’afegeix el component vegetal, que potencia el valor botànic de la marca.

Entre el trànsit, les presses i les dinàmiques tecnològiques del dia, sembla que el temps s’atura en aquests autèntics paradisos de la cosmètica natural que conviden a deixar-se portar per l’experiència sensitiva i, ja que estem, sortir amb algun producte d’skincare sota el braç.

Compartir
Publicado por
Txell Moreno

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024
  • Opinió

L’hora de la resiliència urbana

A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…

19 de novembre de 2024