Ecosistema emprenedor

Tenir cura de la pell, tenir cura del planeta

Freshly Cosmetics (Miquel, Mireia i Joan) es defineixen com “una marca digital de cosmètica natural”. Fa només dos anys que aquests tres estudiants de química van sumar talent, esforç i passió per crear el seu propi negoci basat en la salut de la pell i el respecte pel medi ambient. Establerts a Reus, sembla que la fórmula funciona…

Us podeu presentar?

Sí. Som el Miquel Antolín (26), la Mireia Trepat (27) i el Joan Miralles (26). Tres joves enginyers químics formats a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona.

 Freshly Cosmetics va néixer fa només dos anys, el 2016. Acabàveu de sortir de la facultat…

Vam acabar la carrera amb 23 anys i vam començar a treballar al sector químic. Les nostres feines no ens acabaven d’omplir del tot i teníem la il·lusió de muntar un negoci propi. Vam començar a donar-hi voltes. Ens venien moltes idees al cap i vam arribar a descartar fins a deu iniciatives. Però al final en vam trobar una que ens motivava: revolucionar el sector de la cosmètica!

Així, de cop, sense tenir cap coneixement previ sobre el sector de la cosmètica natural?

La mare del Miquel feia sabons casolans…

Ah…

Ens vam adonar que el mercat és ple de productes cosmètics amb molts components tòxics que afecten la salut de la nostra pell i la sostenibilitat del medi ambient. O sigui que vam decidir modernitzar aquesta pràctica i revolucionar la cosmètica innovant en el model de negoci, i avançar no només cap a la cosmètica natural sinó també saludable. 

Il·lusió i idea. Però sense diners la cosa no funciona. D’on vau aconseguir finançament per arrencar?

Les fonts de finançament han estat recursos propis (el capital aportat com a capital social, 20.000 €), amb una pòlissa de crèdit bancari, i d’una campanya de micromecenatge a la plataforma Kickstarter, amb la qual vam aconseguir més de 7.000 €. Això ens va ajudar principalment a finançar la producció inicial. A més, també vam rebre dos premis: a la millor idea emprenedora del Consell Social de la Universitat Rovira i Virgili i el premi Empresa Tarragona Smart City.

 Només han passat dos anys. Us imaginàveu aquest èxit tan sobtat?

Quan emprens has de valorar totes les possibilitats, és un joc de probabilitats i no saps mai què pot passar. Sincerament, pensàvem que la marca tindria una bona acollida, però no ens podíem imaginar un creixement tan accelerat. Una cosa bona de l’èxit és que t’exigeix millorar i treure el millor de tu permanentment. Cada dia ens enfrontem a molts reptes per continuar estant a l’altura del que representa Freshly Cosmetics.

Què tenen els productes Freshly Cosmetics que no tingui una altra marca cosmètica?

El que realment ens diferencia és que sempre posem la salut per davant. Freshly Cosmetics és cosmètica natural 100 % lliure de tòxics, no testada en animals, sostenible, que mostra respecte pel medi ambient i que, a més, és apta per a vegans. La clau dels productes es troba en els beneficis que aporta a la pell i que el client percep en comparació amb les marques de cosmètica convencional. A més, cada comanda s’entrega empaquetada tenint cura del mínim detall.

La cura del packaging també és important.

Som conscients que més enllà del producte, Freshly és una experiència de compra i consum. A part de cosmètica natural, ens definim com una marca digital. Imatges atractives dels productes i comunicació constant a través de les xarxes. Ens agrada aportar molta informació al consumidor i mostrar la nostra transparència: això genera una comunitat Freshly!

Es defineixen com una “marca digital de cosmètica natural”, donant especial importància també a la imatge: des de la presentació de l’enviament fins a la comunicació constant en xarxes socials.

Els preus no són excessivament elevats. Com aconseguiu equilibrar qualitat i preu?

Valorem moltíssim la retenció del client i ens centrem en això, i, si un consumidor repeteix, és que li ha agradat el producte. Aconseguim aquesta relació de qualitat i preu eliminant totalment els intermediaris. Nosaltres controlem tot el procés: la formulació, fabricació i distribució del producte al client final.

Heu demostrat que es pot triomfar en el món de la cosmètica internacional sense haver de deixar Reus. Continuareu amb la venda online o teniu previst muntar la vostra pròpia botiga física?

Freshly Cosmetics té un model de negoci online. Aquest Nadal passat vam posar un peu al carrer i vam inaugurar la nostra primera botiga Pop Up a Barcelona. Després de l’experiència, estem valorant provar-ho a Madrid, ja que juntament amb Barcelona representen entre el 30 i el 40 % de la nostra facturació. Una de les propostes que tenim al cap és obrir un establiment físic permanent el 2019 a la capital catalana, tot i que de moment no us en podem avançar gaires detalls.

També teniu presència al mercat internacional…

A principis de l’any passat vam fer el salt al mercat europeu, on ja tenim presència a Portugal, Itàlia i França. Aquest any tenim el repte d’implantar la marca d’una manera més forta als mercats on considerem que realment es busca aquest tipus de producte, i on encara no hi ha una oferta. Actualment estem treballant amb una estratègia per implantar la marca al Regne Unit. Creiem que és un país que ens obrirà una porta per donar a conèixer Freshly Cosmetics a escala europea.

Quin és el producte estrella?

Els productes capil·lars i de tractament facial tenen molta demanda, per exemple el Xampú Refrescant Detox i l’Hyper-Concentrate Eye Contour Serum, que són dels més venuts de la marca. El primer es caracteritza perquè és lliure de tòxics, sense sulfats, sense silicones, ni parabens, que actua sobre els cabells amb un efecte detox que ens allibera de la dependència d’aquestes substàncies que tant agredeixen els cabells, i es complementa amb extractes naturals de castanyer d’Índia, te roibos, mentol natural, àloe, aranja i oli d’argània per aportar suavitat, volum i força als cabells. Respecte al contorn d’ulls, concentra en un sol tractament nou tecnologies clíniques naturals que tracten tots els signes de l’envelliment del contorn d’ulls.

 

Un dels productes més demandats de Freshly Cosmetics és el contorn d’ulls

La promoció de Paula Echevarría va ser desinteressada o com vau aconseguir que l’actriu i influencer mencionés la vostra marca? Vau notar l’efecte de la seva vareta màgica?

Sovint treballem amb influencers com a part de l’estratègia de màrqueting d’una campanya concreta o un llançament de producte. Amb l’impacte que generen en xarxes socials avui dia, els influencers s’han convertit en un altaveu per arribar al nostre target. Amb Paula Echevarría hi hem treballat en diverses ocasions i ens hi trobem molt a gust; l’impacte que genera és sorprenent i té un engagement i conversió molt elevats; quan surt en una promoció, la venda d’aquell producte es dispara de manera automàtica. El retorn és immediat i molt positiu per a la marca.

 Acabeu de treure una línia específica per a nens. Centrar-se en la cosmètica masculina encara és complicat? 

El nostre target és femení, i tot i que no descartem ampliar línia de productes per arribar a altres públics, de moment ens centrem en les WMW (Working Millenial Women) el nostre target principal. Hi ha una preocupació creixent per tenir cura de la pell diàriament, amb cosmètica al màxim de natural possible.

 Tot i que vosaltres i la majoria dels vostres clients pertanyen a la generació millennial, la joventut continua sent un inconvenient a l’hora d’emprendre un negoci?

Pel que fa als inconvenients voldríem esmentar el desconeixement a l’hora de gestionar una empresa i el contacte amb proveïdors. Però això mateix ens ha ajudat a aprendre sobre la marxa i fer les coses tal com volíem; i la veritat és que ho afrontem tot amb la mateixa passió i ganes del primer dia.

Compartir
Publicado por
Patrycia Centeno

Artículos recientes

  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024