La Cambra de Barcelona, Turisme de Barcelona i Fira de Barcelona han provat a petita escala en una trobada a la Llotja de Mar com es pot recuperar l'activitat firal de manera presencial i segura, utilitzant proves ràpides de coronavirus i presa de temperatura
En la futura normalitat, caldrà anar amb temps a esdeveniments massius com el Mobile World Congress (MWC). Ja no es podrà arribar just ni esperar que les conferències no hagin començat encara quan es va tard. Bàsicament, perquè tot sembla indicar que l’accés als recintes firals requerirà fer-se tests ràpids de coronavirus, com ja han anunciat els organitzadors de la fira de mòbils, si finalment s’acaba celebrant aquest estiu. La prova en si no dura massa, però cal sumar els 15 minuts que dura l’espera per saber si donés positiu o negatiu.
La Cambra de Barcelona, amb el suport de Turisme de Barcelona i Fira de Barcelona, han provat a petita escala aquest dijous a la Llotja de Mar com es pot recuperar l’activitat en aquest sector, assenyalant quines poden ser les eines necessàries per a la represa dels congressos. Ho ha experimentat el mateix director executiu de l’Integrated Systems Europe (ISE), Mike Blackman, un dels assistents. L’ISE és la fira audiovisual més gran del món i s’havia d’estrenar aquest 2021 a la capital catalana, però, finalment, s’ha posposat fins a l’any que ve, davant de la incertesa que encara provoca la pandèmia.
Abans d’entrar a l’acte a la Llotja, tots els assistents han hagut de passar per un recorregut, que ha durat menys de mitja hora. En primer lloc, a l’entrada a peu de carrer, se’ls hi ha pres la temperatura, amb un d’aquests termòmetres que semblen pistoles —ara ja no s’apunta al front i es fa al canell, visualment menys agressiu—. Després, els organitzadors han facilitat una nova mascareta FFP2 i un pot de gel hidroalcohòlic personal.
Un cop superats aquests passos, ha vingut el moment clau, el del test d’antígens, que s’ha realitzat en carpes individuals. L’espera per rebre el resultat via SMS ha estat d’uns 15 minuts. Aquesta ha acabat sent la veritable entrada a l’acte de la Llotja, que s’havia d’ensenyar a la porta de la sala on es feien les xerrades, un cop acabat el recorregut inicial. En la prova de la Cambra han participat unes 200 persones i totes han donat negatiu.
Més de 1.700 milions d’impacte econòmic
L’impacte econòmic dels 1.733 congressos que es van celebrar a Barcelona el 2019 i els seus més de 600.000 assistents va ser de 1.761,68 milions d’euros, segons dades del Barcelona Convention Bureau (BCB), programa de Turisme de Barcelona especialitzat en captar aquest tipus de visitants. Abans de la pandèmia, aquest sector generava un volum de negoci a Catalunya al voltant de 810 milions d’euros anuals i ocupava 5.311 treballadors. A aquestes xifres s’hi ha de sumar l’impacte indirecte que té en altres sectors, com el transport, la restauració i l’hostaleria. Concretament, per cada 100 euros que s’hi destinen, se’n produeixen 180 per al conjunt de l’economia.
L’any 2019 es van celebrar 1.733 congressos a Barcelona, amb més de 600.000 assistents i un impacte econòmic de 1.762 milions d’euros, segons dades del Barcelona Convention Bureau
Totes aquestes xifres s’han posat en valor durant l’acte a la Cambra, que ha comptat amb la participació de la presidenta de la corporació, Mònica Roca; el director del BCB, Christoph Tessmar; Mike Blackmam (ISE); el xef Nandu Jubany, i l’epidemiòleg Oriol Mitjà. “Tots utilitzem les aixetes de casa, però pocs ens preguntem d’on ve l’aigua que surt d’elles. Amb el nostre sector, passa una cosa similar. Tots vivim d’ell, però no en som conscients”, ha exposat Tessmar. “Volem deixar de ser un sector invisible”, ha defensat.
Per tot això, la Cambra, Turisme de Barcelona i Fira de Barcelona han reclamat la represa dels congressos a Barcelona, de forma presencial i segura. Aquesta demanda s’ha concretat en un manifest que, a hores d’ara, ja han signat més de 1.600 empreses, entitats i professionals del sector. El manifest reivindica la necessitat d’establir un pla d’acció que permeti recuperar aquests esdeveniments, basat en l’ús dels tests d’antígens.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…