Una exposició recull la visió de 30 artistes sobre la ciutat i conceptes com la cultura, la mobilitat i la tecnologia
The Barcelonian són les portades d’una revista setmanal imaginària que vol rendir tribut a la ciutat que li dona nom amb il·lustracions lliures que transmetin com la veuen els artistes que les perfilen. Rellegint números antics de The New Yorker en pandèmia, Luisa Vera es va posar a dibuixar com veia una urbs confinada, amb mascaretes i restriccions, i molt avorriment, estrenant-se a mitjans de juny de 2020. D’aquí, va anar creixent, sumant més il·lustradors quan Vera ja ho havia explicat tot.
“Va començar com un joc”, resumeix la fundadora d’un moviment artístic que s’ha estès a altres ciutats, especialment italianes. Amb la covid cada vegada més assimilada, The Barcelonian va començar a obrir-se a altres temàtiques, sempre donant llibertat creativa als il·lustradors perquè expressessin el seu punt de vista i amb l’única premissa d’haver de parlar sobre la capital catalana, independentment del seu estil o si eren veterans o artistes primerencs. I sense text, per reivindicar la vàlua de la il·lustració per si sola.
Tres anys més tard, el moviment que va iniciar Vera ja ha fet un parell d’exposicions, a l’Illa Diagonal o la Biblioteca Agustí Centelles, i ha publicat el seu primer llibre, recollint les primeres 102 portades fictícies, a més de continuar publicant setmanalment una nova il·lustració. Ara, estrena Il·lustrant Barcelona, una exposició a la CASA SEAT, que es veurà fins al 23 de juny. “És un pas més”, ha valorat la fundadora de la Factoria Cultural Martínez, Inés García-Albi, qui es va sumar a The Barcelonian per fer costat a Vera.
CASA SEAT va seleccionar 30 artistes dels més de 200 que formen part de la comunitat que il·lustra The Barcelonian perquè creessin una portada que s’encaixés en valors com la cultura, la mobilitat, la sostenibilitat, la tecnologia i la innovació. Les obres estan exposades en les tres plantes d’accés públic de l’espai cultural, amb un horari de visita que va des de les 10.00 hores fins a les 8.30 hores de dilluns a dissabte. També s’ofereixen visites guiades.
Una de les portades que s’exposa a casa SEAT és la de DAQ, parella d’il·lustradors formada per Anna Miracle i David Acevedo, amb l’estudi al Raval. Veuen la ciutat com una “gran casa de la cultura”, fent un homenatge a artistes de la Barcelona preolímpica amb qui van créixer, “molt grisa, una mica trista, però amb moltes ganes de reinventar-se i fer cultura des dels marges”. Entre ells, hi ha Miguel Gallardo, Gato Pérez, Brossa, Montalbán o Miró.
També es troba entre els artistes seleccionats Perico Pastor, amb la seva tercera portada per a The Barcelonian. En ella, es veuen a dues icones de la capital catalana per a l’artista, la verge de la Mercè, que li agrada perquè sembla que floti, i Colom. De quan vivia a Nova York i treballava a The New York Times, sempre li demanaven que representés Barcelona dibuixant la Sagrada Família, però ell preferia fer-ho amb el monument a Colom. Primer, perquè no li agrada l’obra de Gaudí i, després, perquè és més difícil i requereix més esforç, mentre que representar a Colom són gairebé només quatre ratlles.
Els altres autors que estan inclosos en l’exposició de CASA SEAT són Àfrica Fanlo, Asis Percales, Carmen Segovia, Caro Monterrubio, Christian Inaraja, Cristina Losantos Sistach, El Marquès, Elsa Suárez, Gemma Terol, Giselfust, Jon McCormack, Jordi Bestiola, Jordi Vila Delclòs, José Luis Merino, La Casa de Carlota, Laia Domènech, Lluís Farré, Mari Fouz, María Hergueta, Martín Elfman, Martín Tognola, Max-o-matic, Miguel Bustos, Nadia Hafid, Patossa, Philip Stanton, Sandra Hernández i Sara Marcos.
Totes les peces d’Il·lustrant Barcelona formaran part d’un concurs per decidir l’artista que dissenyarà la portada del llibre de CASA SEAT 2024, amb una tirada de 1.000 exemplars. La primera selecció es realitzarà a través del compte d’Instagram de CASA SEAT o de manera física perquè els visitants puguin votar per la seva il·lustració preferida. En la segona fase, un jurat especialitzat seleccionarà i anunciarà el guanyador quan acabi l’exposició.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…