Gaudeix de Barcelona

The Hoxton Poblenou, l’hotel que convertiràs en la teva segona llar

La cadena internacional obre el seu primer hotel a Barcelona, amb la voluntat de captivar el viatger i especialment el públic local en una clara aposta per la creativitat, sota un ambient singular i relaxat

Poques vegades es té el luxe d’estrenar (literalment) un hotel, però l’aterratge de The Hoxton a Barcelona i la seva voluntat de seduir des del minut u el públic local han fet que des de The New Barcelona Post hàgim pogut ser testimoni de la primera jornada d’obertura de la firma hotelera britànica a la capital catalana. Sota un característic concepte de “portes obertes”, el nou The Hoxton Poblenou s’emplaça als peus de la torre Glòries, en ple epicentre creatiu i innovador de la ciutat, per establir un diàleg constant amb protagonistes i iniciatives locals per tal de fer d’altaveu i punt neuràlgic de l’activitat artística, lúdica i empresarial de la ciutat.

I és que el nou hotel The Hoxton, l’11è de la cadena i el primer a Espanya, més enllà de la seva oferta d’allotjament per a viatgers de tot el món, aspira a convertir-se en el place to be de Barcelona a qualsevol hora del dia, els set dies de la setmana. “Volem que la gent de Barcelona faci servir l’espai i el públic espanyol se senti atret per quedar-se ja sigui de vacances, de cap de setmana o de feina”, apunta Alex Trilla, brand manager de The Hoxton Poblenou.

Només cal creuar el llindar de la porta d’accés per descobrir a primera vista que no estem davant d’un hotel convencional. La imponent marquesina de la façana amb el cartell The Hoxton contrasta amb un interior d’ambient acollidor i modern on una barra de bar presideix el vestíbul, l’ànima de l’hotel, en una invitació clara a passar, relaxar-se i deixar-se portar, ja sigui amb un cafè procedent d’un partner local com Three Marks Coffee, una cervesa artesanal o un còctel original de l’hotel. En aquesta voluntat de captar el públic de Barcelona, Cristina Imaz Boada, directora general de l’hotel afirma que “ hi ha una estratègia de preu en la restauració on volem atraure la gent del veïnat amb preus de mercat perquè en lloc d’estar treballant des de casa ho facin des d’aquí”.

En la decoració de l’hotel hi han col·laborat diversos artistes barcelonins com Maria Marvila.

El colorit mural pintat a mà per l’artista barcelonina Maria Marvila captiva un espai diàfan, ple de llum natural, en una marcada evocació mediterrània. A un costat del bar queda la recepció, que actua com a avantsala de L’Apartment, una original zona per a reunions, concebuda com un habitatge, amb cuina pròpia per sentir-se com a casa. A l’altra banda del lobby queda Four Corners, on delectar-se amb espectaculars pizzes a l’estil Detroit. “El seu nom es deu a dos motius, un, perquè les pizzes no són rodones, són rectangulars i tenen four corners; dos, perquè són quatre conceptes en un”, apunta el mateix Trilla. D’una banda trobem el restaurant, de l’altra la terrassa a peu de carrer, als quals se sumen una botiga de pizza al tall i un celler, inspirat en les antigues botigues d’ultramarins, amb una exclusiva selecció de productes gourmet per delectar-se amb els millors aperitius, vins i cerveses artesanals de Barcelona.

El disseny en les múltiples versions

L’edifici, dissenyat per l’arquitecte Juli Capella, acull 240 habitacions equipades amb un mobiliari còmode i confortable, amb un encertat joc de textures. Una gamma cromàtica basada en colors càlids i d’inspiració marina, en una clara picada d’ullet a Barcelona, conviden a relaxar-se i sentir-se bé. Sòls de terracota, estampats florals, tapissos fets a mà i materials naturals vesteixen uns interiors dissenyats per Ennismore Design Studio, l’estudi de disseny propi que posseeix la cadena Ennismore a la qual pertany The Hoxton, englobada des de fa uns mesos dins del grup Accor.

Situat a l’Avinguda Diagonal 205, The Hoxton Barcelona és la tercera cadena hotelera en explotar l’immoble, que anteriorment havia funcionat amb les marques The Gates i Silken Diagonal.

El restaurant Four Corners, especialitzat en pizza.

El blau intens de les rajoles Zelline del bany evoquen les aigües del Mediterrani mentre que els detalls d’estil vintage que vesteixen l’estada atorguen al conjunt un aspecte atractiu i trencador alhora que molt evocador. Equipades amb grans finestrals que regalen gran lluminositat i privilegiades vistes de la ciutat, les habitacions es distribueixen en cinc categories incloent una nova, la Homey, ideal per a famílies i hostes de llarga estada, ja que compten amb cuina pròpia, sala d’estar i l’opció de dos llits dobles en habitacions separades per a més privadesa.

Una de les habitacions de l’hotel, amb vistes a la Sagrada Família.

Algunes de les particularitats de l’hotel, senyals de la filosofia de la cadena britànica, contrasten amb els estàndards del sector hoteler. Com ens explica el seu brand manager, aquestes es basen en tres punts: “Primer, no et cobrarem pel mini-bar, no trobaràs a faltar res, però no tindràs res que no necessitis –al seu lloc disposes d’una botiga de bàsics disponible a recepció a preu de supermercat-; segon, check in flexible, tu pots triar l’hora d’entrada i sortida, la que vulguis, és l’hotel el que s’adapta a tu i no tu a l’hotel; i, tercer, no t’enduràs cap sorpresa extra en el preu, tu sabràs el que pagaràs des del moment que fas la reserva”.

Racó amb una decoració inspirada en les antigues botigues d’ultramarins.

Totes les obres d’art que vesteixen no només les habitacions sinó el conjunt de l’hotel són creacions d’artistes locals, la selecció dels quals ha anat a càrrec de John Brown Projects, amb seu a Barcelona. L’artista català José Antonio Roda ha estat l’encarregat d’il·lustrar les claus de les habitacions i els diferents elements decoratius. Menció (o article) a part mereixen les desenes de lluminàries que atorguen un extra de singularitat i caràcter a cadascun dels espais. Des de grans llums amb pantalles de paper, a imponents lluminàries de sobretaula passant per evocadors aplics, The Hoxton és un autèntic festival de reflexos i llums la intensitat dels quals va canviant al llarg del dia per crear en cada moment l’atmosfera desitjada.

El disseny de vestuari de l’equip de l’hotel va en línia amb el caràcter relaxat i amable de The Hoxton. “El vestuari és coherent amb tots els hotels del grup. És casual, perquè la gent treballi comodíssima. Ha estat dissenyat internament, però hem buscat un partner local com ha estat Brava Fabrics perquè produís amb la qualitat i el teixit ecològic que nosaltres buscàvem. Brava li ha donat el toc final, fins i tot adaptant un dels models de pantalons a l’equipació”, assenyala el brand manager de l’hotel. Al costat de Brava Fabrics, les ulleres d’Etnia Barcelona són les que vesteixen el personal al rooftop i, seguint la vinculació local, la curació de revistes l’ha fet News & Coffee, pionera en la modernització dels quioscos de premsa a Barcelona.

The Hoxton passa a tenir ara una xarxa d’onze hotels a diverses capitals internacionals com Barcelona, París i Chicago.

La singularitat dels extrems: La Cava i el Rooftop

Sota els deu pisos de què disposa l’hotel hi ha un dels espais més singulars, La Cava. Aquesta àrea multifuncional està equipada amb panells retràctils que emmotllen l’espai a les necessitats del moment. Amb una superfície total de 400 m², es tracta d’un espai d’ambient casolà  i càlid on sobresurt el mural de 20 metres, obra de l’artista barcelonina Sandra Modrego.

L’skyline de la ciutat es mostra en tota la seva plenitud davant de tot aquell que accedeix a la desena planta de l’hotel. Espectaculars panoràmiques regalen vistes al mar, als edificis del Poblenou, a la icònica Sagrada família i al Tibidabo. Aquí, entre sofàs, tamborets, gandules i llits balinesos al voltant de l’espectacular piscina i al costat de l’ominipresent Torre Glòries , trobem Tope, un bar i taqueria mexicana que compta amb una carta de temporada i, com no podia ser altrament, amb productes locals. Amb Barcelona com a teló de fons, la decoració de la terrassa es vesteix de colorides taules de rajoles geomètriques, acompanyades d’exuberant vegetació i elements de terracota fets a mà. Amb DJ sets els divendres i dissabtes a la tarda, Tope busca convertir-se en el lloc de moda i punt de trobada per a la tarda de la ciutat. La Barcelona més creativa, cultural, emprenedora i social té un nou punt de trobada al Poblenou, i concretament a The Hoxton.

La terrassa de l’Hotel Hoxton Barcelona, al costat de la Torre Glòries.
Compartir
Publicado por
Txell Moreno

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024
  • Opinió

L’hora de la resiliència urbana

A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…

19 de novembre de 2024