L'empresa preveu aconseguir una facturació d'1,5 milions enguany amb més de 70 clients recurrents
El fundador i CEO de TheRest, Jeremías Garcia-Seoane.
El boom del menjar a domicili ha transformat el sector de la restauració, i ho ha fet a un ritme marcat per la demanda dels consumidors i pels grans restaurants i cadenes; un ritme que a vegades no han pogut seguir al mateix nivell petits i mitjans establiments. En aquest context, la consultora TheRest s’ha llançat al mercat per acompanyar aquests restaurants, com la primera consultora integral especialitzada en delivery a Espanya.
L’empresa, fundada al novembre, assessora a aquests petits i mitjans restaurants per adaptar-se al mercat del delivery i digitalitzar-se, amb l’objectiu de posar al seu abast eines tecnològiques i de gestió que faciliten des de la creació de menús optimitzats fins a estratègies de franquícia centrades en el canal de venda a domicili.
Fundada per l’exdirectiu de Glovo i d’UberEats Jeremías García-Seoane, TheRest s’ha posicionat amb tres mesos d’activitat en el sector amb clients com Healthy Poke, Goiko, Gonzalez&Co, Deleito i La Martinuca, amb els quals actualment sumen una vintena de clients actius. De cara a 2025, la consultora preveu superar els 70 clients recurrents i una facturació de més de 1,5 milions d’euros.
Per acompanyar els restaurants en la gestió del delivery, TheRest proporciona eines vinculades a la digitalització i el màrqueting, però també per millorar la dimensió operativa, amb experts en estratègia, data i operacions. L’equip, que compta amb un total de 16 persones entre treballadors i col·laboradors, inclou també a experts en gastronomia, per a definir “el mix ideal de productes per vendre en el canal delivery”.
“El delivery és un pain-point per als restaurants per la seva complexitat, pel seu dinamisme i pels seus baixos marges, la qual cosa exigeix un procés de gestió molt precís”, destaca García-Seoane. En aquest sentit, TheRest es proposa que “els restaurants puguin continuar ocupant-se del que millor saben fer, i nosaltres ens ocupem de la resta”.
A més, la companyia compta amb acords amb empreses tecnològiques per avançar en la digitalització dels restaurants més enllà del delivery, incloent-hi tasques com la gestió de pagaments i de sala: “Si l’operativa general funciona millor, també ho farà el delivery”, destaca el fundador.
Futura obertura internacional
“Ens volem convertir en l’Accenture del delivery, i veiem l’oportunitat de fer-ho no sols a Espanya, sinó de manera internacional”, destaca García-Seoane, que ha estat sempre vinculat al món de la restauració: des dels restaurants de la seva família a l’Argentina fins a haver liderat l’expansió d’UberEats a Llatinoamèrica i d’haver passat per Glovo a Espanya.
De cara a la seva internacionalització, TheRest se centra ara en la seva arrencada en el mercat espanyol, i es planteja obrir-se a partir de 2026 a mercats pròxims, com Andorra i Portugal. Per fer-ho, operar des de Barcelona juga al seu favor, i és que la capital catalana té la taxa de penetració del delivery més gran a nivell estatal —prop del 20% dels seus ciutadans l’utilitzen de manera regular—, i disposa d’actors que generen “sinergies operatives” i de la predisposició dels restaurants per apostar pel servei a domicili: “Barcelona és la ciutat per excel·lència del delivery”.
Des del 2007 s'han creat 19 instal·lacions comunitàries a Catalunya i més de 150 emprenedors…
Les claus del Mobile, el retorn de La Caixa i Criteria i algunes reflexions de…
Els ciutadans podran provar gratuïtament aquest vehicle fins divendres, des de la seva parada inicial…
La cinquantena de músics darrere de la iniciativa entrellacen la potència sonora dels instruments amb…
L'empresa és la tercera companyia que s'incorpora als mercats de creixement de BME aquest any
Barcelona pretén impulsar 'startups' en fase de creixement enfocades a sectors clau per a la…