time out market
El Time Out Market obre les seves portes divendres com nova proposta gastronòmica i cultural de Barcelona.

El Time Out Market interpel·la al barceloní amb gastronomia perquè torni al Port Vell

El nou espai obrirà divendres sobre el Maremagnum amb 14 locals gastronòmics i amb propostes culturals, després d'una inversió de 13 milions d’euros

Reunir el millor de l’escena gastronòmica de Barcelona en un mateix espai. Aquest és el propòsit des del qual s’ha concebut el flamant Time Out Market de Barcelona, que obrirà les seves portes al públic aquest divendres amb 14 cuines i una programació cultural estable. Amb un model que convida a provar diferents propostes dels diversos locals en un mateix àpat, l’espai es dirigeix especialment al públic barceloní, al qual vol atreure fins al Port Vell. 

“Encara que tothom és benvingut, nosaltres emplacem als barcelonins; volem que sigui un espai per a locals, i que redescobreixin el Port Vell com un espai també per a ells”, ha destacat el director general d’estratègia de Time Out a Espanya i Portugal, Eduard Voltas, amb la directora general del Time Out Market Barcelona, Sílvia Nuri.

El nou espai vol atreure’ls mitjançant una proposta gastronòmica de qualitat “a preus democràtics”, maridada amb propostes culturals. El Time Out Market de la capital catalana és el novè a nivell mundial que es concep amb inspiració editorial de la revista Time Out: tots els establiments han estat seleccionats pel seu equip amb l’objectiu de reflectir el panorama gastronòmic de la ciutat i les diverses cuines i propostes que el caracteritzen. 

El resultat de la selecció han estat 14 locals que van des de la creativa visió de la cuina catalana de Jordi Artal fins a l’experiència gastronòmica de Fran López, passant per la proposta japonesa de Monster Sushi, la mexicana de Xuba Tacos, les pizzes de La Balmesina i les hamburgueses de La Real Hamburgueseria. Els plats de marisc estaran representats per RiasKru, mentre que l’arròs hi serà de la mà de Can Ros Barceloneta. Tampoc faltaran les tapes, amb el Bar Nuri, i la brasa, amb Darvaza. Casa Guinart serà també emblema de la cuina catalana, i es fusionarà amb els sabors de Londres a BaLó. 

La pastisseria creativa i l’alta xocolateria de Bubó posaran el punt dolç a l’experiència, que es podrà acompanyar amb el cafè de Café de Indias. O, si es prefereix, amb un còctel de la guardonada Paradiso. A més, als locals que formaran part del mercat gastronòmic se suma un restaurant independent de servei complet, de la cuina tradicional catalana i de mercat de Casa Amàlia. L’oferta de l’espai es completa amb una botiga del històric Colmado Múrria, en un espai que suma en total més de 5.200 metres quadrats en la segona planta del Maremagnum. A partir de la seva inauguració, divendres al migdia, el mercat estarà obert diàriament entre les 10 del matí i mitjanit, excepte el Paradiso, que oferirà els seus premiats còctels fins la 1 de la matinada. 

Restauradors i xefs del nou Time Out Market Barcelona.

Inversió de 13 milions

L’obertura de l’espai gastronòmic i cultural ha implicat una inversió de 13 milions d’euros assumida per Time Out i diversos partners. El Time Out Market, amb un model mitjançant el qual els restauradors amb local pagaran un percentatge dels seus ingressos, ha generat 50 llocs de treball directes, que ascendeixen a 300 tenint en compte els indirectes, com ha detallat la seva directora general a The New Barcelona Post.

L’obertura de l’espai gastronòmic i cultural ha implicat una inversió de 13 milions d’euros assumida per Time Out i diversos partners

El de Barcelona és el novè Time Out Market a nivell mundial. Des que va obrir el primer el 2014, a Lisboa, el model s’ha replicat a Nova York, Ciutat del Cap, Boston, Chicago, Dubai, Mont-real i Porto. I ja té previstes futures obertures: s’estendrà pel món des d’Osaka, Vancouver i Budapest. “És un projecte global” que genera una xarxa de talent gastronòmic a nivell mundial a la qual ara se sumen xefs de Barcelona, segons Voltas. Aquesta xarxa  “genera una gran oportunitat d’intercanvi i de donar a conèixer la cuina de la ciutat”. 

La posada en marxa de l’espai arriba poc abans que arrenqui la Copa de l’Amèrica, que té precisament el Port Vell com a epicentre. “La Copa de l’Amèrica és una coincidència, una coincidència feliç. Però nosaltres serem aquí sempre, contribuint al fet que el barceloní redescobreixi el Port Vell”, ha ressaltat Voltas. I és que “el barceloní té una mica abandonada aquesta zona, i esperem que el Time Out Market exerceixi de tractor per fer-los venir”.

Time Out Market Lisboa
El Time Out Market de Lisboa, el primer que es va obrir. © theNBP