Començarà a circular aquest 2022 i s'abastirà a la hidrogenera que ha construït Iberdrola a la Zona Franca, que també podrà ser utilitzada per altres empreses del polígon
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha fet un pas més aquesta setmana en la seva transició cap a una mobilitat més sostenible. L’operador ha rebut el primer autobús de pila d’hidrogen, fabricat per la companyia portuguesa CaetanoBus. El nou autobús començarà a circular per la ciutat de cara a l’any que ve en una línia encara per definir. Abans de poder fer-ho, haurà de passar les corresponents proves sense passatgers, com es fa amb qualsevol altre model que s’incorpora a la flota.
És el primer dels vuit vehicles d’última generació que TMB incorporarà a la xarxa d’autobusos, que s’espera que arribin a Barcelona durant el 2022, una mica més tard de les previsions inicials. “És una fita per a la nostra empresa, per a Barcelona i per a l’àrea metropolitana, que es converteixen en referència pel que fa a solucions innovadores per a la mobilitat sostenible”, defensa la presidenta de TMB, Laia Bonet. La companyia preveu ampliar el nombre d’autobusos d’hidrogen de la seva flota els propers anys, segons indica Bonet.
Aquests autobusos s’abastiran d’hidrogen verd, amb 20 kilos diaris. En comparació amb altres tipus d’hidrogen com el gris o el blau, el verd és el més sostenible. Aquest tipus de gas es produeix per electròlisi a partir d’aigua i electricitat procedents de fonts renovables. Genera una energia 100% neta i només emet vapor d’aigua, sense emissions de CO2.
Els vehicles ompliran el dipòsit a la hidrogenera pública que Iberdrola ha construït a la Zona Franca, en una parcel·la de 5.000 metres quadrats que ha llogat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), a prop de les cotxeres de TMB. En aquesta hidrogenera, els autobusos podran omplir el dipòsit en pocs minuts i disposaran d’autonomia alta en temps i kilòmetres.
Posada en marxa en un any, la planta d’Iberdrola ha començat a produir hidrogen renovable aquesta mateixa setmana. L’empresa dirigida per José Ignacio Sánchez Galán va ser la guanyadora del concurs convocat per TMB per al subministrament d’hidrogen d’origen renovable a la seva flota d’autobusos. Segons el resultat del concurs, TMB abonarà a Iberdrola per aquest subministrament un import d’uns 14,3 milions d’euros en els deu anys de contracte.
A més de subministrar combustible a TMB, Iberdrola també el proporcionarà a altres empreses del polígon que hi estiguin interessades. Això la converteix en la primera planta de tot Espanya que produeix aquest gas renovable amb caràcter comercial.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…