Es tracta de la compra de material ferroviari més important de la història de l'operador
La xarxa de metro de Barcelona comença a incorporar la comanda de 50 nous trens per a les línies L1 i L3 que TMB va encarregar a la multinacional francesa Alstom. Amb un pressupost de 318,85 milions d’euros, es tracta de la compra de material ferroviari més important de la història de l’operador i servirà per eliminar tot l’amiant dels vehicles del metro, a més de modernitzar el servei i fer-lo més accessible.
El primer tren s’ha posat en marxa aquest dilluns a l’L3, gairebé un any més tard del termini previst inicialment, amb un calendari clarament afectat per la crisi de subministraments que s’està produint a nivell global. La línia verda anirà sumant progressivament noves unitats fins a incorporar-ne 26. Així mateix, s’espera que l’L1 rebi la primera unitat entre l’abril i el maig. A partir d’aquest moment, TMB espera incorporar cada quinze dies un nou tren a cadascuna de les dues línies. D’aquesta manera, s’haurà incorporat el 50% dels trens adquirits a finals de 2023.
Els nous vagons, de les sèries 7000 i 8000, serviran per substituir els vehicles més antics del metro de Barcelona. Concretament, es retiraran 48 trens de les sèries 2000, 3000 i 4000, que representen la majoria de material rodant que conforma les línies 1 i 3. La presència d’amiant en aquests combois evitarà que siguin reutilitzats i es desballestaran. D’altra banda, la compra feta per TMB permetrà ampliar la flota de la línia 3 amb dos trens més.
La millora de l’accessibilitat ha estat un dels principals objectius de l’encàrrec a Alstom, que ha comptat amb la col·laboració d’entitats com l’ONCE, Ecom, Dincat i Cocemfe. Gràcies a les seves aportacions, les portes i els passadissos dels vagons seran més amples, i els espais per a persones amb mobilitat reduïda es distingiran clarament i les portes que els hi quedin més pròximes tindran obertura automàtica. Com ja es fa en altres trens, les portes exteriors dels combois estaran pintades de color vermell per facilitar la seva identificació a les persones amb problemes visuals.
Una major comoditat per als usuaris serà una altra característica dels nous trens de l’L1 i l’L3. S’han incorporat seients més ergonòmics i uns agafadors laterals a sobre dels seients per a les persones que vagin a peu dret. Els clàssics termòmetres de llums vermells que ara indiquen les parades se substituiran per pantalles, que permetran donar més informació. Hi haurà ports USB per a la càrrega de dispositius mòbils, servei que fins ara només estava disponible a la línia 2.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…