L’empresa barcelonina Top Doctors, una plataforma en línia per a trobar i contactar amb els millors especialistes mèdics de la sanitat privada, ha tancat l’exercici de 2020 amb una facturació superior als 12 milions de dòlars (10 milions d’euros) i avança que preveu arribar als 17 milions de dòlars (14 milions d’euros) aquest 2021. La plataforma compta actualment amb 90.000 professionals de totes les especialitats mèdiques en l’àmbit global i opera en nou mercats dins i fora d’Europa.
Aquesta plataforma actualment ofereix als pacients eines per accedir al quadre mèdic, al mateix temps que ofereix als doctors i professionals sanitaris eines per a potenciar la seva imatge i expandir el seu mercat. “Ens sentim orgullosos del treball realitzat en tots els països en els quals tenim presència al llarg d’un any tan complex i difícil com ho ha estat el 2020. Hem treballat amb l’al·licient de donar suport a especialistes i metges, i crear solucions perquè els pacients estiguessin atesos en qualsevol circumstància. La tendència és que continuïn recorrent a nosaltres no sols en moments crítics, sinó que trobin en Top Doctors la plataforma 360 de la cura de la salut diària,” assegura Alberto E. Porciani, conseller delegat de Top Doctors.
L’empresa ha llançat noves eines com un servei de missatgeria instantània de consulta 24 hores, un wallet per a gestionar els prepagaments de les consultes i també un servei de recepta mèdica electrònica. Actualment Top Doctors opera en nou mercats diferents, i enguany pretén consolidar la seva posició en aquests mercats i desenvolupar una nova eina, el marketplace, que permetrà adquirir les principals analítiques i tests diagnòstics de laboratori en línia.
El projecte també pretén ajudar al procés de digitalització de les farmàcies, involucrant-les activament en el procés assistencial mitjançant la plataforma Top Pharma. Aquest software ajuda en el procés de venda, el desenvolupament de punts de venda en línia, així com eines de fidelització de clients i de suport al consell farmacèutic. “El nivell de digitalització de les farmàcies és encara molt baix, amb només un 23% d’elles digitalitzades parcialment. La posada en marxa de Top Farma, té per a nosaltres una raó natural de ser, ja que és un punt més a l’hora de tancar el cercle del procés assistencial i de la cura de la salut. Volem anar conscienciant a les farmàcies de la necessitat del canvi, i liderant l’evolució del procés”, assegura Porciani.