El congrés que organitza la consultora de recursos humans Talent Point arriba a la seva desena edició en un nou enclavament, el Camp Nou, amb la seva versió més tecnològica i amb un centenar d’empreses que oferiran més de 2.000 llocs de treball a 10.000 candidats
Conèixer de prop experiències empresarials o d’emprendedoria de companyies com Freepik, Innovamat, Allianz, Endesa, Infojobs, Mesoestetic, Werfen, Damm, Nuclio i Gaddex o d’entitats com Fundación Telefónica o Talent Ephos és una de les oportunitats que brindarà el congres JOBarcelona.
Aquest esdeveniment, arrelat a Barcelona des de fa 10 anys, tornarà a posar en contacte aquest mes de maig el talent júnior i tecnològic —que busca una primera oportunitat al mercat de treball— amb el teixit econòmic nacional i internacional: multinacionals, pimes, microempreses, startups, fundacions, universitats, escoles de negoci i institucions.
I ho farà, no només amb l’oferta de totes les posicions laborals de que disposen el centenar d’empreses participants —uns 2.000 llocs pel cap baix—, sinó també amb activitats com speed datings, hackathons, un total de 72 conferències, tallers i gamificacions. “Arribem als deu anys amb l’edició més tecnològica perquè tot el teixit empresarial, de dins i fora de Catalunya, està en ple procés de digitalització, ja sigui industrial o de serveis”, explica la impulsora de la iniciativa Marta de Llauder, fundadora i directora de la consultora de recursos humans Talent Point. Llauder manifesta que les necessitats de les empreses han canviat molt i “després dels canvis que la crisis sanitària ha provocat en el mercat de treball a nivell internacional, encara més”.
“Mentre que en les primeres edicions, ara fa una dècada, els sectors sol·licitats eren més industrials, administratius i de programació en general, ara es demanen perfils amb formació en les STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) i amb persones amb habilitats socials (skills), per a multitud de sectors, però predominen el tecnològic, les ciències de la salut, la indústria 4.0, business, logístic, gran consum, distribució, pharma…
“Aquesta serà l’edició més tecnològica de totes les que hem impulsat fins ara, no només per una qüestió de perfils demandats, sinó per la progressiva omnicanalitat que caracteritza la comunicació entre les organitzacions i els candidats que poden treballar-hi”, afegeix Marta de Llauder.
Les empreses busquen perfils STEM en persones amb habilitats socials, en sectors com la salut, la logística o la indústria 4.0
Per donar resposta a aquesta gran demanda de perfils digitals i STEM, el congrés internacional d’ocupació i orientació professional de Barcelona també aprofundeix en noves fórmules de selecció de personal. Tant és així que proposa nous reptes als aspirants: el JOBarcelona IT Junior Hackathon, on les entitats podran veure en acció una seixantena de joves programadors especialistes en business analytics, data science i enginyers en software, que hauran de resoldre un repte per equips en temps rècord, donant a conèixer els seus hard & soft skills en directe.
La cita amb JOBarcelona serà el proper 31 de maig, en un nou enclavament, el Camp Nou, perquè “tot i que sembla que la pandèmia ha remès, volem celebrar la jornada amb totes les mesures de seguretat i a l’aire lliure”, explica la impulsora de la iniciativa Marta de Llauder. L’organitzadora espera superar les dades de participació de l’última trobada presencial, la del 2019, quan el congrés va reunir prop de 10.000 candidats junior, un 20% dels quals internacionals.
Els joves que hi participen, d’entre 20 i 30 anys, volen fer el salt de l’educació superior —universitària o de formació professional— a l’empresa i troben moltes traves ja sigui per tenir un contracte o per fer les seves primeres pràctiques laborals. “Això era així fa deu anys i, tot i que el mercat de treball ha evolucionat, el problema segueix existint. Per tant, JOBarcelona es posiciona com un espai neutral, com un segon esglaó després del Saló de l’Ensenyament, per democratitzar la relació entre les empreses i el talent, i a l’inrevés, on és conjuguen l’oferta i la demanda laboral i es dona orientació professional als joves”.
Les empreses emergents
L’emprenedoria també ha anat guanyant terreny al JOBarcelona. Aquest any hi haurà moltes startups, amb projectes disruptius molt atractius dels quals “els joves candidats poden aprendre molt sobre innovació, treball en equip, plans de negoci, projectes de creixement i desenvolupament de producte… un seguit d’elements imprescindibles per tenir èxit empresarial”, destaca la impulsora de JOBarcelona.
Amb aquest esperit, l’organització ha ideat el JOBLobby PopUP, un nou espai on les companyies podran assistir a l’exposició de les idees, productes i innovacions tecnologies per part de joves emprenedors.
Aquesta és una més de les moltes activitats que Marta de Llauder intenta traslladar a JOBarcelona amb la seva experiència a Talent Point, seguint les tendències que es van implantant en la gestió dels recursos humans a les empreses, en ple procés de canvi. Des de Talent Point, aquesta barcelonina i el seu equip han desenvolupat la plataforma JobinPlanet, especialitzada en candidats universitaris, titulats júnior i graduats en cicle formatiu superior, i innova a través del Talent Point UB, un espai que té l’objectiu de realitzar processos de selecció creatius i disruptius.
En l’edició d’aquest any s’estrena JOBLobby PopUP, un espai on els joves emprenedors presentaran els seus projectes a la gran empresa
Llauder explica que les companyies, especialment les grans corporacions empresarials, són cada dia més agosarades en els processos de selecció i assumeixen més riscos a l’hora de captar talent. “Les empreses estan contractant talent nacional i internacional, malgrat les traves burocràtiques que encara presenta la regulació espanyola per els treballadors forans. Busquen professionals que com a molt tinguin cinc anys d’experiència laboral perquè els volen acabar de formar a la companyia en treball col·laboratiu amb els seus professionals”.
“Cada vegada més l’empresa contracta el talent junior i estructura internament programes específics dins de la pròpia empresa, normalment d’una durada d’entre sis mesos i dos anys, on els candidats passen per diferents departaments o delegacions de la firma per formar-se en totes les àrees del negoci, amb l’ajuda d’un tutor o mentor”, assenyala Llauder.
Al segment de la pime, la situació no és tant airosa. “La pime busca gent més experimentada perquè no disposa de tants recursos i temps per assumir el risc de contractar i formar”, això fa que, tot i que hi ha pime representada a JOBarcelona, és encara una participació minoritària.
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…