La prestigiosa Cathay Pacific reprèn els enllaços directes a l'Aeroport del Prat, on ja havia operat entre 2017 i 2020
És una de les companyies estrella del sector. Una marca que prestigia els aeroports on opera. Va arribar a Barcelona el 2017 i la pandèmia la va obligar a abandonar la seva operativa al Prat. Ara, després de quatre anys d’absència, el retorn es oficial: Cathay Pacific, la principal aerolínia de Hong Kong, torna a enllaçar directament la capital catalana amb la regió administrativa especial de Hong Kong, antiga colònia britànica al sud-est de la Xina.
La recuperació de l’enllaç serà a partir del 17 de juny vinent, tot i que l’esperada notícia de la recuperació d’aquesta línia s’ha oficialitzat aquest gener, mitjançant un comunicat de la companyia aèria. Cathay va donar els primers detalls de la que serà la seva operativa al Prat, que serà el seu segon destí directe a la península ibèrica, després d’haver reprès ja la seva connexió amb Madrid-Barajas a finals de 2022.
Per començar, tres vols setmanals
Inicialment està previst que es voli tres cops per setmana: els dimarts, els divendres i els diumenges. El servei es farà amb Airbus A350-900, un dels quatre tipus d’avió de llarg recorregut de què disposa l’aerolínia de Hong Kong. Aquests avions poden portar 280 passatgers a cada vol en tres tipus de cabina: 38 butaques-suite a la classe business; 28 seients de gran reclinació a Premium Economy, i 214 butaques convencionals a la classe econòmica.
Cathay Pacific serà la quarta companyia que operi regularment el A350-900 a Barcelona. Asiana ho fa des de Seül, Singapore Airlines des de Singapur i Milà-Malpensa i Qatar Airways des de Doha, alternant aquest model amb els Boeing 787. Aquest Airbus unirà les dues ciutats en 12 hores de vol en direcció a Àsia, i en prop de 14 hores quan el vol sigui cap a Europa
La principal aerolínia del territori
Cathay Pacific farà oficialment 80 anys el 2026 i té uns orígens reals que semblen trets del departament de storytelling d’una agència de publicitat: després de la Segona Guerra Mundial, dos antics aviadors dels Estats Units i Austràlia, amb gran experiència als vols sobre la serralada del Himàlaia, es van reunir a la barra d’un hotel de Manila, a les Filipines, per posar-se al dia. La seva reunió es va convertir en una tertúlia amb diversos periodistes internacionals destacats a la ciutat i, com a conversa complementària, va aparèixer l’oportunitat de negoci de volar entre el sud-est d’Àsia i Australia.
Roy Farrel i Sydney de Kantzow van portar a terme el seu projecte amb el suport de tres socis que van reunir els diners suficients com per comprar un primer Douglas DC-3 amb què van posar en marxa un servei de càrrega entre Sidney, Austràlia i Xangai, Xina, tot i que de seguida van veure que era molt més rendible volar des de i cap a Hong Kong. Va ser amb aquest gir estratègic, gairebé d’aventura, quan es va plantejar el concepte Cathay, el nom que es va donar als relats de Marco Polo a la regió asiàtica que comprenia els territoris situats a les conques dels rius Yangtsé i Groc. El cognom Pacific es va adoptar perquè era desig dels dos fundadors arribar als Estats Units volant sobre aquest oceà.
L’aventura d’uns companys del món de l’aviació es va convertir en negoci i amb la companyia ja en marxa van aparèixer inversors de pes amb intenció de fer créixer i professionalitzar el negoci. El de referència va ser el Swire Group, que es va convertir en accionista majoritari el 1948 i des de llavors ho continua sent, de manera que avui, l’aerolínia forma part d’un hòlding que abasta des d’embotelladores de Coca-Cola per a un mercat de més de 700 milions de persones, companyies de navegació, reciclatge, financeres i immobiliàries.
A la part del darrere dels fusellatges de tota la flota de Cathay Pacific, sobre la matrícula, hi van pintades la bandera i nom del grup Swire, de la mà del qual s’ha crescut tots aquests anys, passant dels avions d’hèlix als reactors a principis dels 60, la incorporació del Boeing 747 a finals dels 70 i a partir d’aquí es va fer una aposta potent per la seva conversió en una companyia d’àmbit pràcticament global, amb el focus posat a Europa i Amèrica del Nord.
Cathay és el nom que es va donar als relats de Marco Polo a la regió asiàtica que comprenia els territoris situats a les conques dels rius Yangtsé i Groc.
Des d’aquell moment d’expansió mundial, amb l’excepció de la pausa obligatòria del 2020 i de la que s’està intentant sortir definitivament en els darrers temps, la companyia no ha deixat de créixer, ser pionera en alguns aspectes tecnològics i de servei a bord, a més de guanyar premis i prestigi.
La xarxa i la flota
Per 2024, la companyia té previst recuperar prop del 75% de la producció que tenia en temps prepandèmics. Actualment, Cathay Pacific i les seves filials, Dragon, HK Express i Air Hong Kong, per als mercats Xinès, de baix cost i càrrega pura, tenen una flota de 183 aparells de radi mitjà i llarg, amb els quals arriben a 80 destinacions de tot el món… i el 2024 Barcelona serà una peça més d’aquest mapa de recuperació progressiva del seu mapa de rutes.
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…
L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…