Tous guanya un 40% més i preveu assolir unes vendes de 500 milions aquest any

La marca barcelonina de joieria llança un nou pla estratègic després de facturar un rècord de 477 milions d'euros el 2023 i obtenir-ne un benefici de 50 milions

Tous afronta el futur amb optimisme després d’assolir el 2023 un nou rècord d’ingressos i beneficis. La companyia familiar amb seu a Manresa (Bages) ha presentat aquest dimecres un nou pla estratègic orientat a potenciar la desitjabilitat de la marca i la seva singularitat dins del món de la joieria. No s’han fixat públicament objectius de facturació, però aquest nou full de ruta, que contempla horitzons a tres, cinc i deu anys, es basarà a potenciar “un creixement qualitatiu, sa, sostenible i diferenciador”, segons ha explicat el conseller delegat de la firma, Carlos Soler-Duffo.

El nou pla, denominat GEM (Growth, Elevation, Mindset) en referència al color de les gemmes de les seves joies, prepara també el terreny per a una eventual sortida del soci inversor de Tous, el fons suís Partners Group —amo del 25% del capital— i es llança en un moment dolç per a la companyia, tant en l’àmbit comercial com financer. Així, l’empresa ha tancat amb plena satisfacció el difícil període de quatre anys marcat per la pandèmia, ja que s’ha saldat amb un creixement de les vendes del 21% i un increment del benefici net del 72%. Així mateix, entre el 2019 i el 2023, Tous ha elevat del 9% al 23% el pes del seu canal de venda online, que es preveu que continuï creixent, encara que el grup reafirma la seva aposta per les botigues físiques —ara posseeix una xarxa de 637 establiments— i per tenir una alta capil·laritat als seus mercats clau: Espanya, Mèxic, Estats Units, Portugal, Polònia, Xile, Colòmbia i Aràbia Saudita.

Tous ha tancat l’exercici del 2023 amb una facturació de 477 milions d’euros, xifra que suposa un creixement del 6% respecte als 450 milions ingressats el 2022. L’objectiu és assolir els 500 milions aquest any. Molt més intens ha estat l’increment del benefici net, que ha pujat a 50 milions, un 40% més. Queden lluny així les pèrdues de 10,8 milions registrades el 2020 a conseqüència de la pandèmia, que va obligar al tancament de les botigues. L’ebitda ha avançat un 15%, fins a 116 milions. Al llarg de l’últim exercici, el grup ha invertit 38 milions, un 25% més, en la millora de les botigues i en potenciar la infraestructura tecnològica i l’estratègia de venda omnicanal.

“Hem aconseguit totes aquestes xifres quantitatives, havent fet també internament tots els deures des d’un punt de vista qualitatiu. Tous viu una etapa molt il·lusionant”, ha explicat Soler-Duffo, després de subratllar que els bons resultats del 2023 suposen un clar “reconeixement intern” als esforços realitzats per la companyia. “La rendibilitat i el creixement de Tous és molt sana; ara comprovem que tot tenia sentit”, ha reflexionat.

Segons l’executiu, el pla GEM –que ha comptat amb l’assessorament de Rothschild– contempla una obertura de botigues molt selectiva i preveu també una expansió territorial de la marca molt continguda, ja que la prioritat passa per créixer i aprofundir la presència en mercats clau com els Estats Units. En total, el grup opera a 40 països, en un 70% amb botigues pròpies. “Esperem creixements atractius, però no exponencials. Encara tenim molt potencial de recorregut als nostres mercats top, per la qual cosa no veurem grans apostes per entrar a nous mercats”, ha assenyalat el directiu. En aquest sentit, ha explicat que es podria veure un creixement més accelerat i amb més obertures —per exemple, als Estats Units– a partir del tercer any del pla estratègic, és a dir, a partir del 2026.

Soler-Duffo assegura que Tous “manté un interès actiu” pel mercat asiàtic i, especialment, per la Xina, on ara la marca només opera a través del canal online. “Esperem tornar a estar presencialment a la Xina en el futur”, apunta, sense concretar previsions de tornada al país. El conseller delegat ha assegurat que Tous no té deute i que el nou pla estratègic es preveu finançar amb els recursos que generarà la companyia. Entre altres prioritats, GEM vol “redoblar l’aposta per l’elevació”, tant de la marca com del producte, mitjançant una estratègia de “diferenciació, qualitat i innovació”. Un altre dels pilars —l’eix Mindset— exigeix “posar en focus les persones i la sostenibilitat”. “L’equip humà és l’actiu més estratègic per a la firma joiera, que està compromesa a impulsar una cultura que creï un entorn inspirador”, apunta Tous.

 

La quarta generació de Tous, integrada per deu cosins

Després de ser preguntat sobre els possibles plans de desinversió de Partners Group, que va entrar al capital de Tous el 2015, el conseller delegat ha afirmat que és una cosa que “passarà algun dia”, donant a entendre que no hi ha plans immediats. Tot i això, ha admès que el nou pla estratègic “contempla totes les opcions” per afrontar el “fet previsible que hi hagi un canvi en l’accionariat”. “No tenim sobre la taula la sortida a Borsa; el ventall d’opcions i camins és ampli. Tenim una relació envejable amb Partners Group, la seva sortida és una cosa que passarà, però no veig presses”, ha comentat. Entre les múltiples opcions, la família Tous es podria plantejar la recompra del 25% o donar entrada a una altra firma de capital risc o soci inversor que encaixi amb la seva estratègia de creixement futur. Soler-Duffo ha subratllat que la família està “totalment involucrada” i “apassionada” amb el dia a dia de la companyia i ha explicat que puja una quarta generació integrada per deu néts, descendents de les quatre filles (Alba, Rosa, Laura i Marta) del matrimoni entre Salvador Tous i Rosa Oriol. Un ja s’ha incorporat a treballar a l’empresa.

Tous ha remodelat recentment el seu consell d’administració amb la incorporació de quatre consellers independents que aportaran la seva experiència a la companyia: Martin Brok (expresident i exCEO de Sephora), Patricia Sancho (exCEO de Temperley London), Pierre Denis (exCEO de Jimmy Choo) i Steve Davis (expresident de Fanatics).

Les germanes Laura, Alba (presidenta), Rosa i Marta Tous, amb els seus pares, Salvador Tous i Rosa Oriol.
Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Dins la Copa de l'Amèrica
  • Good News Barcelona

L’Emirates Team New Zealand: l’equip que va portar la Copa de l’Amèrica i vol tornar a guanyar-la

Els neozelandesos s'han instal·lat a l'antiga terminal de Baleària, entre escales automàtiques i taquilles, i…

6 de setembre de 2024
  • El Bar del Post

Jordi Amor: En constant recerca de l’autor

“Com tothom, soc moltes persones alhora. I una d'aquestes persones és un narrador que, al…

6 de setembre de 2024
  • La punyalada

Rectificar

L’Ajuntament ha arribat a la sana conclusió que situar unes plantes en un carrer del…

6 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sail Team BCN es prepara per passar a la història amb vocació de continuïtat

L'equip femení i juvenil que competirà a la Copa de l'Amèrica entrena a la seva…

5 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Panerai desembarca a Passeig de Gràcia amb la seva primera ‘boutique’ a Barcelona

La firma d'alta rellotgeria ha obert de la mà de Rabat i buscant coincidir amb…

5 de setembre de 2024
  • Gastronomia

Estrella Damm ret homenatge a la 37a Copa Amèrica amb una edició limitada de la seva llauna de 25cl

Estrella Damm, patrocinador oficial de la Louis Vuitton 37a America’s Cup, ha llançat una edició…

5 de setembre de 2024