Ecosistema emprenedor

TravelPerk capta 190 milions i es consolida com a ‘unicorn’

La primera megarronda de l'any gairebé duplica la valoració de la companyia, fins als 2.570 milions

TravelPerk comença l’any revalidant la seva categoria d’unicorn. La scaleup ha captat 200 milions dòlars —190 milions d’euros— en una ronda liderada pels fons de capital de risc Atomico i EQT Growth. La primera megarronda de l’any ha permès a la companyia gairebé duplicar la seva valoració, arribant fins als 2.700 milions de dòlars —2.570 milions d’euros—.

Una fita que reafirma una trajectòria que moltes vegades es complica quan se supera la frontera dels 1.000 milions d’euros en valoració. No ho havia aconseguit fins al moment cap altre unicorn barceloní com Glovo, Wallbox i Factorial,  fins i tot ha aconseguit superar el valor d’altres campions nacionals com Jobandtalent i Cabify.

En la ronda, una sèrie E que s’ha sobresubscrit, han participat altres fons com Noteus Partners i inversors existents com Kinnevik i General Catalyst. La sòcia d’Atomico Hillary Ball i la sòcia d’EQT Growth Carolina Brochado s’uniran al consell d’administració de TravelPerk. Fa un any, la scaleup va tancar una ronda de 95 milions d’euros, liderada pel fons de capital risc de Softbank.

Els recursos captats ara es destinaran a accelerar encara més el creixement de TravelPerk, amb el focus posat en el mercat estatunidenc, el que més ingressos li genera, a més de ser on la companyia té la seva seu social, a Delaware, coneguda per la seva baixa fiscalitat. L’empresa també aprofitarà els fons per millorar la seva plataforma de gestió de viatges i despeses per a pimes, amb més inversió en producte, tecnologia i intel·ligència artificial. “Mai hem tingut un enfocament tan clar: expandir-nos en els principals mercats, l’acceleració del creixement als Estats Units i convertir-nos en la plataforma número u de gestió de viatges i despeses”, valora el conseller delegat i cofundador de TravelPerk, Avi Meir.

La revaloració de l’unicorn barceloní s’acompanya per xifres com haver aconseguit un EBITDA positiu a finals de 2024. La scaleup que no fa pública la seva xifra de facturació, només assenyala que els seus ingressos anualitzats se situen en els 200 milions dòlars —uns 192 milions d’euros— i que han registrat un creixement de més del 50% en els últims dos anys. Amb una plantilla de més de 1.200 empleats, compta amb una cartera de més de 6.000 clients. A més de les oficines centrals al 22@, compta amb set oficines repartides per Europa i els Estats Units.

A més de la ronda, l’empresa, fundada l’any 2005 en un pis del Raval per tres extreballadors de Booking, ha comprat a la suïssa Yokoy, amb qui havia treballat des del 2020 per a clients com Breitling, On Running i Medskin. L’adquisició s’ha tancat per un intercanvi d’accions amb la firma de capital de risc Sequoia Capital, que ha passat a ser accionista de l’empresa barcelonina. L’any passat va adquirir l’estatunidenca AmTrav, amb seu a Chicago.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Inveready compra Enantia, la primera ‘spin-off’ sorgida de la UB fa 20 anys

L'empresa química és la primera en la qual desinverteix la universitat

29 de gener de 2025
  • Música

El Festival de Pasqua de Perelada amplia la seva proposta musical mística i íntima

L'estrena dels 'Responsoris de Setmana Santa' de Bernat Vivancos o l'actuació del violoncel·lista Pablo Ferrández…

29 de gener de 2025
  • Trencadís

Richard Gere tornarà al BCN Film Fest

El festival programa una edició que homenatjarà a Marcello Mastroianni pel centenari del seu naixement

29 de gener de 2025
  • Good News Barcelona

El MWC es prepara per a una gran edició i espera amb ganes l’ampliació de Fira

La fira tecnològica aprofita cada metre quadrat disponible al recinte de L'Hospitalet de Llobregat

29 de gener de 2025
  • Good News Barcelona

Centres científics i Ametller Origen estudien la relació entre alimentació i malalties

El projecte Genie farà seguiment d'un miler de voluntaris per avançar en la prevenció d'afeccions…

29 de gener de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Hanaley factura més de cinc milions i busca arribar a Amèrica Llatina

L'agència digital de viatges ultima la seva primera ronda de finançament, amb l'objectiu de captar…

29 de gener de 2025