L'unicorn barceloní ampliarà la seva plataforma de viatges de negocis i expandirà l'automatització de productes mitjançant IA
La plataforma de viatges corporatius TravelPerk ha tancat una ronda d’inversió amb la qual ha captat uns 95 milions d’euros. La transacció ha estat liderada pel fons de capital de risc de Softbank Group, SoftBank Vision Fund 2. Arran d’aquesta ronda, el director d’Inversions de SoftBank Investment Advisers, Stephen Thorne, s’unirà a la junta directiva de la startup. La ronda també ha comptat amb la participació d’inversors ja existents a l’empresa, que inclouen Kinnevik i Felix Capital.
Aquesta ronda ha estat una extensió de la recaptada fa dos anys, i que va convertir al gener de 2022 a TravelPerk en un dels unicorns de Barcelona, en una transacció liderada per General Catalyst. Amb els nous fons obtinguts, TravelPerk incrementarà la inversió en la seva plataforma i en Intel·ligència Artificial (IA). Ho farà amb l’objectiu de millorar l’experiència del client amb nous serveis, i expandint l’automatització de productes a través de la IA.
Fundada el 2015 per tres extreballadors de Booking, la plataforma barcelonina comença així aquest 2024, després d’un 2023 de creixement exponencial. L’any passat va augmentar els seus ingressos en més d’un 70% interanual, mentre que el benefici brut va augmentar en més d’un 90% respecte a l’any anterior, i el volum de reserves es va acostar als 2.000 milions.
El conseller delegat i cofundador de TravelPerk, Avi Meir, ha destacat que aquest creixement anirà acompanyat per una ampliació dels seus equips, que ara compten amb més de 1.200 empleats. Tot amb un clar objectiu: “Construir la plataforma de viatges de negocis de Software as a Service número u per a pimes i mitjanes empreses a Europa i els Estats Units”.
D’altra banda, el director d’Inversions de SoftBank Investment Advisers ha ressaltat que les pimes han estat un “segment molt desatès” dins del mercat de viatges de negocis. En aquest sentit, el director d’Inversions de Kinnevik, Akhil Chainwala, ha elogiat la tasca de TravelPerk i la seva proposta d’innovació: “Esperem amb interès la pròxima fase d’acceleració responsable que desbloquejarà aquesta última inversió.”
Aquesta nova fase s’obre després del ràpid creixement que ha experimentat la pionera plataforma. Va néixer en un pis del Raval i ha evolucionat fins a operar la seva nova seu corporativa en el 22@, que va estrenar a l’abril. Disposa de l’inventari de viatges del sector més gran i d’eines de gestió, així com assistència contínua i tecnologia d’última generació, i compta amb oficines al Regne Unit, Alemanya i els Estats Units. Va ser el 2022 quan va iniciar els seus plans d’expansió a Europa i els Estats Units, després de convertir-se en unicorn, títol que s’entrega a aquelles empreses que aconsegueixen una valoració de més de 1.000 milions d’euros.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…