L'agència online de viatges de negocis aconsegueix una valoració de més de 1.100 milions d'euros després d'ampliar la ronda de sèrie D que va tancar l'abril de 2021
La història que va començar en un pis del Raval s’acaba de convertir en el nou unicorn de Barcelona, després d’aconseguir una valoració de més de 1.100 milions d’euros, sumant-se a la llista d’empreses amb un valor superior als mil milions creades a la capital catalana que integren Glovo i Wallbox. L’israelià Avi Meir i el salvadoreny Javier Suárez van fundar TravelPerk l’any 2015 per donar una resposta digital a un mercat orfe, el dels viatges de negocis. S’havien conegut a Booking, a qui Meir va vendre Hotel Ninjas, una plataforma per gestionar reserves originada també a la capital catalana. Amb uns preus de lloguer massa cars, la primera oficina d’aquesta startup ara milionària es va instal·lar al pis de Suárez, tal com recull la periodista Mar Galtés a Barcelona Startup.
Molt ha passat des de llavors, amb Meir quedant-se sol en la direcció, però la visió que van tenir els dos fundadors fa sis anys s’ha demostrat encertada. L’agència TravelPerk, que s’encarrega de la contractació i la gestió online de viatges d’empresa, ha assolit la condició d’unicorn després d’ampliar la ronda de sèrie D que va tancar l’abril passat amb 115 milions de dòlars més —uns 101,2 milions d’euros—, aconseguint un finançament total de 275 milions de dòlars —242,2 milions d’euros—. Amb aquesta ampliació, la inversió assolida per la companyia des de la seva creació ha pujat als 409 milions de dòlars —al voltant de 340 milions d’euros—.
La ronda ha estat liderada per un nou inversor, General Catalyst, i un altre que ja participava en la companyia, Kinnevik. L’expresidenta i consellera delegada de Booking, Gilian Tans, ha invertit a títol personal a la ronda i passarà a formar part del consell d’administració. També ho farà Joel Cutler, director general de General Catalyst i inversor a altres companyies com Stripe, Airbnb i Kayak. En el passat, altres inversors que han confiat en TravelPerk han estat Target Global, Felix Capital, Spark Capital, LocalGlobe, Heartcore, Amplo o 14W.
En declaracions a The New Barcelona Post, Meir assenyala que el nou finançament es destinarà a millorar la seva tecnologia, duplicant els esforços per desenvolupar solucions de viatge sostenibles per a pimes que encaixin en la nova era del treball híbrid. “A mesura que les empreses continuen adaptant-se als canvis provocats per la covid-19, s’enfronten a un gran desafiament: com mantenir les connexions humanes en persona, essencials per construir les relacions i la cultura d’empresa, en un moment en què la flexibilitat i la sostenibilitat no són negociables ni per als empleats ni per als líders”, enraona. En aquest sentit, l’empresa ha llançat recentment TravelPerk Events, una eina que ajuda als diferents equips d’una empresa a reunir-se cara a cara i que continuarà desenvolupant aquest 2022.
Els recursos obtinguts també serviran per potenciar l’expansió als principals mercats de TravelPerk, els Estats Units i Europa. L’any 2021, va adquirir companyies com la britànica Click Travel i l’estatunidenca NextTravel. La companyia no fa pública la seva xifra de facturació i només assenyala que des del 2019 ha multiplicat per quatre els seus ingressos anualitzats i ha duplicat la seva taxa d’adquisició de clients. Amb una plantilla de 600 empleats, la seu central de la companyia està a Barcelona, on treballen més de 400 professionals i preveu contractar-hi més en aquesta nova fase de creixement global. També té oficines a Londres, Birmingham, Berlín, Chicago i Miami.
“Molt orgullosos” de ser un dels pocs unicorns nascuts a Barcelona
Poc després de donar-se a conèixer l’ascens de la companyia a unicorn, un dels pocs nascuts a Barcelona, Meir i el seu equip se senten “molt orgullosos” de tenir aquesta responsabilitat. “Quan vam fundar TravelPerk, volíem una ciutat d’origen que reflectís la cultura i la identitat de la nostra empresa. Barcelona és exactament això: vibrant, dinàmica i plena d’ambició i oportunitats, i un destí fantàstic per atreure i retenir als millors talents tècnics de tot el món”, exposa Meir, qui també ha criticat en altres ocasions les traves que posa la capital catalana per emprendre i l’excés de tràmits amb els quals s’ha de complir.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…