La plataforma d’espais de treball flexible es presenta com la solució per a les empreses que tenen àrees de treball desocupades perquè les posa en lloguer i en treu una rendibilitat, cosa que evita que s’hagin de traslladar a instal·lacions més reduïdes
S’imaginen treballant al centre de Barcelona i pagant 10 euros l’hora en un despatx dels 500 metres quadrats d’oficina que Hard Rock Cafè té a l’edifici que ocupa a la Plaça Catalunya o a la onzena planta de la Torre Urquinaona, al xamfrà de la Ronda Sant Pere amb la Plaça Urquinaona? Doncs res més fàcil que llogar-ho per mitjà de Tribuapp, una startup que gestiona espais de treball flexible.
La pandèmia i la irrupció del teletreball són la raó de ser d’aquest projecte que han tirat endavant dos joves emprenedors, Oriol Torremadé i Rafael Castilla, després d’unes primeres passes al sector immobiliari treballant a Brickbro. “Som un model de negoci prop tech que, a diferència del sector immobiliari en general, no som intensius en capital”, explica Torremadé, perquè només gestionen els espais de treball que empreses o particulars volen arrendar a tercers.
Van adonar-se, diuen, que l’oferta dels coworking era excessivament cara i no estava ubicada a les zones més cèntriques de les grans ciutats i van decidir “canviar el paradigma d’aquest segment d’activitat”, posant a l’abast d’empreses, autònoms i professionals liberals “un espai de treball decent, pràctic, flexible, ben ubicat i molt ràpid de reservar, alhora que econòmic”. Tot i això, no els agraden els qualificatius i defugen que se’ls tracti com un coworking low cost, perquè “som més que això”, emfatitza Rafael Castilla i diu que ofereixen “zones amb oportunitats de crear coneixement en un entorn professional”.
El cofundador de Tribuapp argumenta que els 18 espais d’oficines a Barcelona i els vuit de Madrid que ja ofereixen, amb 3.500 metres quadrats de superfície i unes 700 posicions de treball, tenen una mitjana d’ocupació del 90% “perquè donem valor afegit a un usuari que ens troba a només 10 minuts del punt on estigui a l’hora de fer la reserva”.
El lloguer pot ser d’hores o per terminis més estables, però “sempre a preus assequibles”, diu Rafael Castilla i explica, com anècdota, que per fixar les tarifes van preguntar als usuaris de llocs com la cadena Starbucks, “punt de treball de molts empleats nòmades”, què consumien per estar-s’hi vuit hores i “van confirmar que només un cafè”. Per tant, “la subscripció mensual més accessible tot inclòs de Tribuapp costa 74 euros”, diu rialler.
Per la seva part, l’arrendador té garantit que Tribuapp s’encarrega d’adequar les instal·lacions i posar-les al dia i de mantenir-les. “Som una alternativa més segura per a particulars que no volen treure a lloguer una propietat que tenen en desús però que sí en volen percebre una rendibilitat”, explica Oriol Torremadé. Per això, l’empresa també busca propietats verticals, que li permetin tenir una oferta agrupada. Un exemple es troba al número 190 del carrer Pau Claris, de Barcelona, on ja disposen de 1.000 metres quadrats repartits en tres plantes.
Dos anys després de la seva creació en plena pandèmia, el juliol de 2020, acaben d’obrir una nova divisió del negoci: la gestió dels espais de treball que moltes empreses o despatxos tenen desocupats perquè estan aplicant la fórmula del teletreball complert o híbrid a alguns dels seus treballadors, “i les instal·lacions se’ls estan quedant grans, amb el cost que això suposa, però alhora no volen traslladar-se per no perdre una ubicació cèntrica”, exposa Oriol Torremadé.
La plataforma dóna l’oportunitat a aquestes empreses de llogar aquests metres quadrats buits generant nous ingressos per al seu negoci i evitant la necessitat de buscar una altra oficina adaptada a la nova realitat laboral. En aquest cas, a aquests joves emprenedors no els sembla malament que se’ls titlli com “l’Airbnb de les oficines”, perquè les empreses o particulars que entren a formar part de Tribuapp tenen “nous ingressos només per donar un ús a allò que no fan servir”, amb contractes d’una durada de cinc anys.
L’empresa disposa de 3.500 metres quadrats repartits en 26 oficines entre Barcelona i Madrid
Sense massa concreció, els cofundadors de la companyia apunten a la necessitat de llançar una nova ronda de finançament en els propers mesos per abastar el creixement a la resta d’Espanya, amb l’objectiu d’entrar a València, Màlaga, Sevilla i Bilbao, de moment, per assolir els 4.000 usuaris a finals d’aquest any. Per als seus inicis, aquests emprenedors van disposar d’una inversió de 350.000 euros de capital privat i business angels internacionals.
L’expansió anirà acompanyada de l’increment de la plantilla a la seu a Barcelona, que passarà de 14 a 22 empleats, amb noves posicions de programadors, equip de vendes i desenvolupadors de negoci. “Volem millorar la plataforma per ser encara més eficients amb una gestió centralitzada des de Barcelona”, asseguren.
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…