Nova fita en el pla d’expansió de Tropicfeel, la marca barcelonina de sabatilles, motxilles i roba per als amants dels viatges fundada per Alberto Espinós. L‘startup nativa digital acaba d’inaugurar a L’illa Diagonal la seva segona botiga física, que se suma a la que va obrir el novembre del 2022 al carrer Portaferrisa, totes dues a Barcelona. Inicialment, era un establiment efímer, però la bona acollida per part del públic el va convertir en permanent.
Ara, Tropicfeel ha redoblat la seva aposta pel canal retail establint-se a l’interior d’un centre comercial de referència a la ciutat i freqüentat per públic d’elevat poder adquisitiu. L’obertura ha suposat la creació de quatre llocs de treball i elevat a 50 el nombre d’empleats de l’empresa, que va néixer el 2017. Segons la marca, a L’illa es vendran, principalment, els productes estrella, centrant-se en sabatilles, motxilles i equipatge de mà amb els seus accessoris.
“Ens fa molta il·lusió poder anunciar per fi l’obertura de la nostra segona botiga física a Barcelona, ubicada a L’Illa Diagonal, fet que marca un pas significatiu en el nostre creixement, expansió i compromís. Des de l’èxit de la nostra primera botiga el 2022, hem notat un fort suport i estem encantats de poder fer un altre pas més. Aquesta nova ubicació no només ens brinda més espai per a les nostres noves col·leccions, sinó que, a més, ofereix un lloc on poder connectar de manera real amb tots els viatgers del món”, explica el fundador de la firma, Alberto Espinós.
L’objectiu de l’emprenedor és accelerar a partir d’ara el seu pla d’obertura de botigues físiques, amb el repte d’inaugurar deu nous locals en dos anys. El 2024 es podrien fer dues noves obertures i la resta el 2025. Hi haurà noves botigues a la capital catalana, però Tropicfeel es vol establir també a Madrid i analitza l’obertura d’algun establiment a l’estranger.
Aquest pla de creixement arriba després que la marca tanqués el març del 2023 una ronda de finançament que li va permetre captar 5 milions d’euros. A més, després d’incrementar en un 23% la facturació l’any passat, Tropicfeel ha abandonat les pèrdues i ha entrat per primera vegada en rendibilitat, segons ha avançat Expansión. Concretament, l’any passat la companyia va facturar 27 milions d’euros, cinc milions més que els 22 milions comptabilitzats a l’exercici anterior, en què havia crescut un 80%.
El mercat dels Estats Units és un dels motors de creixement de la firma i ja genera el 20% del seu volum de negoci. Altres països destacats són Alemanya, Regne Unit i Espanya. En total, gràcies a la seva botiga online l’startup té clients a 65 països. Les sabatilles generen el 47% de la facturació i les motxilles un altre 43%.
La ronda de finançament de Sèrie A anunciada fa un any per un import de 5 milions d’euros va estar liderada pel Fodo Bolsa Social i per altres accionistes que ja havien invertit prèviament a la companyia, com Ona Capital.