La marca barcelonina llança dos models en tres versions per a la col·lecció oficialment llicenciada de la competició, i proveirà de calçat també a l'equip de Nova Zelanda
Tropicfeel es prepara per a fer un salt d’escala. L’empresa barcelonina d’equipament per a viatgers s’ha convertit en la firma de calçat oficialment llicenciada de la Copa de l’Amèrica. Per tal de fer-ho, ha reeditat els seus dos models més populars en tres versions amb els colors de la competició i inspirats en Barcelona. A més, ha creat una edició exclusiva per a l’equip de Nova Zelanda, que calçarà les seves sabates esportives mentre defensa el trofeu a les aigües de Barcelona.
La sola antilliscant i la tecnologia d’assecat ultraràpid del calçat de la startup han estat clau per dissenyar en exclusiva el calçat oficialment llicenciat de la regata. Aquesta col·laboració va arribar de forma “molt orgànica i natural”, a través d’una trucada inesperada, segons ha explicat a The New Barcelona Post el CEO de Tropicfeel, Alberto Espinós, que va fundar l’empresa el 2017.
La sorpresa va arribar amb una trucada de Mack Dalton, cap de patrocini i fill del CEO de l’America’s Cup, Grant Dalton. “Un conegut en comú li va regalar un parell de les nostres sabates esportives quan es va instal·lar a Barcelona, i li van encaixar de tal forma que en va regalar unes després al seu pare”, relata Espinós.
Després de llançar la proposta de col·laboració, es van alinear ràpidament en el disseny. “El tipus de calçat que creem està pensat per transicionar de l’aigua, la mar, una cascada o una platja a qualsevol altre escenari, com un sopar, i això va ser el fonamental. Això, i que som una marca de Barcelona”, resumeix el CEO de Tropicfeel, que compta amb una plantilla de 50 empleats set anys després de la seva fundació.
Com a complement a la col·lecció, Tropicfeel ha dissenyat una edició especial de la seva motxilla waterproof i la seva primera tote bag, seguint també la línia de colors de la Copa de l’Amèrica i la inspiració en Barcelona, que acollirà la competició per primera vegada. “Que una marca tan jove com la nostra pugui ser partícip de la competició més antiga de la història, al costat de marques consolidades i de gran nivell, representa una gran oportunitat per continuar construint aspiracionalitat i accelerar el nostre procés de maduració, també a nivell internacional”, defensa Espinós.
D’aquesta manera, l’esdeveniment donarà visibilitat global a la marca barcelonina vinculada als viatges i a l’aventura, que ara s’endinsa en el món de la nàutica trepitjant fort. Aquesta col·laboració s’ha materialitzat en un moment en el qual la startup s’està obrint pas també al canal retail, en el qual es va estrenar al novembre de 2022 amb una botiga situada al carrer Portaferrissa. A aquest primer local a Barcelona se li va sumar un segon establiment a la ciutat al març, a L’Illa Diagonal. Ara, segons avança Espinós, la firma està a la recerca de local a Madrid. La voluntat de Tropicfeel passa per obrir a la ciutat abans que acabi l’any, amb la intenció de continuar consolidant la seva marca per a equipar ja no només al viatger, sinó també a l’apassionat de la nàutica.
El consell d'administració ha decidit per unanimitat tornar a fixar-la a Sant Vicenç dels Horts
La ‘startup’ desenvolupa un sistema que permet administrar fàrmacs directament a les cèl·lules canceroses a…
Els dos establiments interactuen des de l'Eixample i des del Born amb públics i ambients…
Les instal·lacions han suposat una inversió de més de 60 milions i reuniran 600 investigadors.…
La mostra permanent exhibeix més de dos-cents objectes de l’època romana en un recorregut amb…
El Macba repassa la figura de la pintora i escultora, però sobretot activista, en la…