Good News Barcelona

Turisme de Barcelona avança en la creació del seu ‘hub’ de dades

L'Ajuntament, la Generalitat, la Cambra de Comerç, Vueling, Telefónica, el FC Barcelona, l'Hospital Clínic i el Racc se sumen a aquesta iniciativa del consorci per conèixer millor els visitants de la ciutat i adaptar-se als seus interessos

Les dades que constantment es generen s’han convertit en una de les informacions més valuoses per a qualsevol tipus de negoci, encara que estigui pendent resoldre com s’aprofiten sense deixar de respectar la privacitat dels ciutadans. Les empreses les volen conèixer per saber com es comporten els seus clients, tant els actuals com els futurs, i quines propostes els convenceran més. Davant d’aquest context, el sector turístic de la ciutat no es vol quedar enrere. Des de Turisme de Barcelona s’està treballant des de fa mesos per impulsar un hub que analitzi totes les dades que generen els turistes, tal com va avançar The New Barcelona Post.

Encara queda per saber com acabarà sent aquest centre de dades, però Turisme de Barcelona ja li ha posat nom —Amazing Barcelona— i també cara als principals integrants. De moment, s’han sumat a la seva iniciativa l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat, la Cambra de Comerç de Barcelona, Vueling, Telefónica, el FC Barcelona, l’Hospital Clínic i el RACC. Ara, hauran de definir el pla de negoci d’aquest centre, que volen que rebi el suport dels fons europeus.

Aquesta futura plataforma publicoprivada gestionarà les dades dels turistes que arriben a través de les diferents institucions, empreses i entitats implicades, amb l’objectiu d’interactuar millor amb ells, des que decideixen visitar la capital catalana fins que tornen a casa. La informació que recullin es farà accessible als agents de la indústria turística, que ara mateix no tenen cap manera d’avaluar les seves decisions des d’una visió tan global, i als mateixos turistes, que tindran al seu abast la informació necessària per enriquir la seva estada i personalitzar-la segons els seus interessos i gustos. També servirà per fer més sostenible aquest sector, gestionant millor els fluxos de persones a les zones turístiques i disminuint els allaus que hi provoquen.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Alba Pujals: El plaer de la cocció a foc lent

“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…

23 de novembre de 2024
  • Professionals

Munich: volar alt tocant de peus a terra

Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

L’antiga planta de Nissan a la Zona Franca torna a l’activitat amb la producció dels primers cotxes Ebro

La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024