Turisme de Barcelona enceta nova etapa amb Jordi Clos i Mateu Hernández al capdavant

El consorci per a la promoció turística de la capital catalana defineix el seu pla d'acció per garantir que el sector continuï sent un dels principals motors econòmics de la ciutat

La promoció de Barcelona com a destí i la dinamització de la seva oferta turística, cultural i comercial obren una nova etapa. El consorci Turisme de Barcelona ha oficialitzat la renovació de la seva nova direcció en el primera reunió anual del Consell General del nou mandat. Amb el president del Gremi d’Hotels de Barcelona i de la cadena Derby Hotels, Jordi Clos, com a president del seu comitè executiu, el consorci ha ratificat a Mateu Hernández com a nou director general. Aquest nomenament serveix com a punt de partida per a aquesta nova etapa del consorci, integrat per l’Ajuntament, la Cambra de Barcelona i la Fundació Barcelona Promoció. 

Aquesta renovació és, per ara, l’última fitxa d’un efecte dòmino arrencat amb el canvi en la presidència de la Cambra de Comerç. Josep Santacreu va assumir el càrrec a l’octubre, i una de les seves primeres decisions va ser apostar per Jordi Clos com a president del comitè executiu del consorci. Clos substitueix en el càrrec a Eduard Torres, que formava part de la candidatura d’Eines de País, que es va disputar amb la de Santacreu les eleccions en la Cambra. Segons els estatuts del consorci, la seva presidència correspon al president de la Cambra, però acotuma a delegar-la en un tercer. Santacreu, present al Consell General, l’ha delegat en Jordi Clos, que en el passat mandat exercia com a vicepresident segon de Turisme de Barcelona. 

L’empresari hoteler és el fundador i president del grup Derby Hotels Collection, que compta amb més d’una vintena d’edificis propis que sumen 1.200 habitacions i una plantilla de 900 empleats. A més d’hoteler, Clos és egiptòleg, col·leccionista i mecenes d’art, faceta que l’ha portat a crear una col·lecció d’hotels situats en edificis històrics que alberguen col·leccions d’obres d’art antic i contemporani, amb més de 5.000 peces en total. La seva labor, especialment en l’àmbit de l’egiptologia, ha estat reconeguda amb distincions com la Creu de Sant Jordi de la Generalitat i la Medalla d’Or al Mèrit Cultural de l’Ajuntament. 

Turisme de Barcelona considera que la capital catalana s’ha consolidat com un “destí madur” i es troba en una situació privilegiada per a avançar cap a un model de turisme responsable

Clos estarà acompanyat al capdavant del consorci per Mateu Hernández, que ha estat fundador i director de Barcelona Global. El també exgerent de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona va ser proposat per al càrrec e finals de novembre pel comitè executiu que presideix Clos. Hernández ha estat designat després d’un període de més d’un any en què el càrrec ha estat vacant, després que el consorci cessés la seva predecessora, Marian Muro, el setembre de 2022. La renovació d’aquests principals càrrecs del consorci anirà acompanyada per una reorientació de les línies d’actuació per gestionar el turisme i per reforçar la seva promoció estratègica, centrada especialment en atreure a visitants de qualitat. 

Més pressupost per un 2024 marcat per la Copa Amèrica

La trobada anual del Consell General del consorci, presidit per l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha aprovat també un pressupost amb un increment del 5% per a 2024, fins als 53,5 milions d’euros. L’augment respon sobretot a recursos provinents de fons europeus dirigits a projectes de transició digital, que s’executaran fins el 2026 per a transformar digitalment el sector del turisme a Barcelona. L’Ajuntament també incrementa les seves aportacions finalistes al consorci per a l’exercici del proper any, marcat per la Copa Amèrica i per l’Any Tàpies, pel centenari del naixement de l’artista.

Aquesta primera reunió de la nova etapa ha servit també per a definir el pla d’acció de Turisme de Barcelona pells pròxims mesos. El seu objectiu de base? Garantir que el turisme continuï sent un dels principals motors econòmics de la ciutat, a través de la seva gestió. Amb aquest propòsit, l’entitat s’ha marcat prioritats en el seu nou full de ruta. Entre elles, figura millorar la interacció entre el visitant i la ciutat que l’acull, així com avançar en la digitalització dels canals de promoció, comunicació i gestió del sector. En aquesta línia s’inclou la implementació de projectes finançats pels fons europeus Next Generation, basats en la creació d’una plataforma que connecti l’oferta de Barcelona amb l’automatització de processos i el Big Data, per dirigir-se als visitants de forma personalitzada. 

El nou director general de Turisme de Barcelona, Mateu Hernández, a la reunió del Consell General de Turisme de Barcelona. ©Ajuntament de Barcelona

Enfocar cap al turisme de qualitat la promoció de Barcelona com a destí i treballar per garantir la bona reputació exterior de la ciutat i el seu entorn seran també objectius del consorci i de la seva renovada cúpula. De fet, Turisme de Barcelona considera que la capital catalana s’ha consolidat com un “destí madur” i es troba en una situació privilegiada per a avançar cap a un model de turisme responsable. En aquest context, posarà el focus en l’atracció de segments que destaquen pel seu potencial, com a esdeveniments de l’àmbit de reunions i congressos, de l’esport i de la cultura. 

Primera reunió anual del Consell General de Turisme de Barcelona del nou mandat, celebrada al Saló de Cent de l’Ajuntament de la capital catalana. ©Ajuntament de Barcelona

Aquest pla d’acció està condicionat per grans esdeveniments i congressos que Barcelona acull de manera recurrent, però també per un extraordinari: la Copa Amèrica. La regata internacional anticipa un any d’intensa projecció de la marca Barcelona, que esquitxarà especialment al sector de l’economia blava. Davant aquesta previsió, la voluntat del consorci és incentivar que la ciutadania se senti copartícip de l’esdeveniment. Amb aquest objectiu, programarà durant tot l’any activitats que estenguin l’impacte de la competició de vela més enllà del propi esdeveniment i arribin de manera palpable als barcelonins. Així, es tracta de tancar un cercle: una Barcelona que afavoreix la seva marca i reputació, una marca que afavoreix Barcelona i els seus ciutadans.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024