La startup Typeform ha tancat una ronda de finançament de 123 milions d’euros (135 milions de dòlars). L’ampliació de capital ha estat liderada per Sofina, un private equity amb seu a Bèlgica i que cotitza a la borsa de valors de Brussel·les, i també ha donat entrada als inversors Top Tier Capital Partners, GP Bullhound, Teamworthy Ventures i Trium Venture Partners. Així mateix, part de la ronda ha estat subscrita pels fons que ja eren accionistes de la companyia: General Atlantic, Index Ventures, Point Nine Capital i Connect Ventures.
Typeform, una startup nascuda a Barcelona el 2013 per l’afany de Robert Muñoz i David Okuniev de reinventar la creació i ús dels formularis que hem d’omplir a qualsevol pàgina d’Internet, acumula des dels seus inicis una inversió en capital de 170 milions d’euros (187 milions de dòlars).
La ronda de sèrie C s’ha tancat a una valoració de 850 milions d’euros (935 milions de dòlars), cosa que situa la firma a prop d’assolir l’estatus d’unicorn, segons la companyia, que ha triplicat els ingresos —anualitzats des del 2018— fins a més de 63 milions d’euros (70 milions de dòlars).
Per als responsables de Typeform, la firma entra en una nova fase d’acceleració de desenvolupament de productes, per la qual cosa incorporarà les tecnologies emergents, ampliarà el nombre d’empleats –ara compta amb 450 persones entre les oficines de Barcelona i San Francisco (Califòrnia)— i expandirà i aprofundirà en el sistema d’aliances estratègiques amb partners per a tota la plataforma. Entre aquests socis estratègics amb què permet integracions figuren Mailchimp, Google, SalesForce, Slack, Hubspot o Airtable.
Actualment, Typeform compta entre els seus clients a més de 125.000 empreses a tot el món i genera més de 500 milions d’interaccions a l’any a través de l’accés al programari desenvolupat per la firma per crear i gestionar formularis en línia que, a més, permeten recopilar tota la informació.
“Volem ajudar els clients a involucrar les seves audiències i fer créixer els seus negocis”, a través d’experiències online més immersives i més versàtils, explica Joaquim Lecha, conseller delegat de Typeform.
Per la seva banda, el director de Sofina, Benjamin Sabatier, ha defensat la inversió a Typeform pel canvi accelerat del consumidor davant dels canals digitals i la importància creixent per a les marques natives digitals d’impulsar la necessitat de construir un compromís online més proper amb els clients. “Les solucions conversacionals de Typeform generen taxes de resposta més altes i proporcionen informació més rica per millorar les experiències dels consumidors”, ha afegit.