Udon s’internacionalitza amb obertures a Miami i Santo Domingo

Amb una xarxa de 70 restaurants, la cadena barcelonina inicia la conquesta d'Amèrica, on també ultima l'entrada a Mèxic

La cadena barcelonina de menjar asiàtic Udon Asian Food acaba de posar un peu a Amèrica amb l’obertura de dos restaurants a Miami (Estats Units) i a l’aeroport de Santo Domingo (República Dominicana). El local de Miami es troba al barri de Wynwood i s’inaugurarà aquest dimecres amb l’objectiu de provar si la proposta d’Udon encaixa amb els gustos del mercat nord-americà. Amb una superfície de 240 metres quadrats i capacitat per a 137 comensals entre interior i terrassa, és un restaurant gestionat directament pels propietaris de la cadena que, si té èxit, servirà de punta de llança per a l’expansió a Amèrica del Nord. En paral·lel, el local de Santo Domingo, a l’Aeroport Las Américas, és franquiciat i és el primer de l’àrea del Carib.

Amb una xarxa de 70 restaurants, fins ara, Udon només disposava de dos establiments fora d’Espanya, un ubicat a Andorra i l’altre a Portugal. Aquestes obertures a Miami i Santo Domingo marquen una nova fita en la trajectòria de l’empresa, ja que s’inicia oficialment el salt internacional, amb noves inauguracions previstes a Mèxic i Portugal. Segons Udon, el repte és tancar el 2022 amb almenys sis restaurants a l’estranger.

“El nou pla estratègic focalitza el creixement internacional al continent americà, especialment a països com els Estats Units, Mèxic, Panamà, Colòmbia o Xile”, explica la cadena fundada fa 18 anys al barri del Born per Jordi Vidal i Jordi Pascual. En una primera etapa, Udon va centrar el seu creixement a Barcelona, ​​fins que el 2010 va decidir franquiciar el seu concepte i iniciar el creixement per tota Espanya, fins a assolir els 70 establiments. El 2021, la companyia va facturar 33 milions d’euros, encara per sota dels 40 milions aconseguits abans de la pandèmia. La seva plantilla suma 850 treballadors.

El mural pintat per l’artista urbà Dase al restaurant de Miami.

Per commemorar el 18è aniversari i establir una connexió entre el primer Udon de Barcelona i el primer als EUA, l’artista urbà Dase, considerat un dels millors muralistes del nostre país, ha creat un grafit commemoratiu al local del Born i un altre a l’interior del restaurant a Miami. Els grafits i murals són molt habituals al districte Wynwood, epicentre de la indústria creativa i l’art urbà de la ciutat.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

La creació d’habitatge a Catalunya assoleix el seu màxim des de 2008 amb 17.400 pisos

Barcelona preveu la construcció de 1.966 habitatges nous en els pròxims anys, amb 900 d'ells…

14 de gener de 2025
  • Good News Barcelona

La Fundació La Caixa renova estructura organitzativa i prepara la seva futura estratègia

Esther Planas i Sergi Loughney seran directors generals adjunts de la fundació, després que Josep…

14 de gener de 2025
  • Good News Barcelona

Grifols s’alia amb la fundació de l’actor Michel J. Fox per detectar el Parkinson en el plasma

La farmacèutica ha rebut una subvenció de 21 milions de dòlars de la fundació de…

14 de gener de 2025
  • Ecosistema emprenedor

La Barcelona metropolitana s’especialitza en salut i serveis socials

Els 36 municipis de l'AMB generen el 56% del PIB català i tenen unes 111.000…

14 de gener de 2025
  • Professionals

Les maquinistes es fan un lloc a Rodalies

Treballadores com Geni Camuñenz representen el 14,5% de la plantilla total, proporció que ha crescut…

13 de gener de 2025
  • Good News Barcelona

La UB incorpora el Sagrat Cor i l’Hospital de Mollet a la seva xarxa universitària

La universitat arriba a un total de set centres formatius

13 de gener de 2025