Un de cada quatre autobusos de TMB serà de zero emissions a finals d’any

Barcelona continua situant-se a l'avantguarda a nivell estatal en l'ús de vehicles d'hidrogen verd per al transport públic. Ha rebut el primer de 38 autobusos comprats a Solaris, que se sumen a vuit més que ja circulen per la ciutat

Barcelona fa nous passos per avançar cap a la descarbonització del seu sistema de transport públic. L’últim ha estat la incorporació d’un nou autobús d’hidrogen, el primer de 38 comprats al fabricant Solaris. No obstant, no és el primer a transitar per la ciutat, sinó que se suma a vuit més que ja presten servei en la xarxa de transport públic barceloní.

Aquests vuit, d’altres fabricants, s’han destinat tots a la línia de bus urbà ràpid, que circula per la Diagonl com a X1. D’aquesta manera, el nou autobús de Solaris és el primer a integrar-se en una línia ordinària, i ho farà a la V19, que va de la Barceloneta fins a la plaça Alfonso Comín, passant pel Park Güell. Malgrat que s’ha incorporat a la V19, el vehicle podrà veure’s circulant també per altres línies, en funció de les necessitats del servei.

Durant els pròxims mesos arribaran a la ciutat la resta de busos adquirits a Solaris, fins que la flota arribi a un total de 46 busos d’hidrogen. Sumats als 196 busos elèctrics dels quals ja disposa la ciutat, TMB tancarà aquest any amb un 25% de la seva flota de zero emissions, com ha destacat la presidenta de l’operador, Laia Bonet. “TMB va ser pionera fent circular el primer bus d’hidrogen a Espanya, i continua fent una aposta clara per l’hidrogen”, ha defensat la també primera tinenta d’alcalde.

El nou autobús és el primer dels 38 d’hidrogen verd comprats a Solaris.

En concret, 36 dels nous autobusos seran de 12 metres, adjudicats a Solaris Bus Iberica per 23 milions d’euros al gener. Aquesta operació, finançada pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, va representar l’adquisició més rellevant de vehicles d’hidrogen de TMB.

A més d’aquests 36 busos de 12 metres, TMB incorporarà també dos vehicles articulats del mateix fabricant, per 1,7 milions d’euros. En un projecte amb finançament europeu, aquests dos vehicles també seran pioners: seran els primers autobusos articulats d’hidrogen que circularan a nivell estatal.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024