Un de cada quatre autobusos de TMB serà de zero emissions a finals d’any

Barcelona continua situant-se a l'avantguarda a nivell estatal en l'ús de vehicles d'hidrogen verd per al transport públic. Ha rebut el primer de 38 autobusos comprats a Solaris, que se sumen a vuit més que ja circulen per la ciutat

Barcelona fa nous passos per avançar cap a la descarbonització del seu sistema de transport públic. L’últim ha estat la incorporació d’un nou autobús d’hidrogen, el primer de 38 comprats al fabricant Solaris. No obstant, no és el primer a transitar per la ciutat, sinó que se suma a vuit més que ja presten servei en la xarxa de transport públic barceloní.

Aquests vuit, d’altres fabricants, s’han destinat tots a la línia de bus urbà ràpid, que circula per la Diagonl com a X1. D’aquesta manera, el nou autobús de Solaris és el primer a integrar-se en una línia ordinària, i ho farà a la V19, que va de la Barceloneta fins a la plaça Alfonso Comín, passant pel Park Güell. Malgrat que s’ha incorporat a la V19, el vehicle podrà veure’s circulant també per altres línies, en funció de les necessitats del servei.

Durant els pròxims mesos arribaran a la ciutat la resta de busos adquirits a Solaris, fins que la flota arribi a un total de 46 busos d’hidrogen. Sumats als 196 busos elèctrics dels quals ja disposa la ciutat, TMB tancarà aquest any amb un 25% de la seva flota de zero emissions, com ha destacat la presidenta de l’operador, Laia Bonet. “TMB va ser pionera fent circular el primer bus d’hidrogen a Espanya, i continua fent una aposta clara per l’hidrogen”, ha defensat la també primera tinenta d’alcalde.

El nou autobús és el primer dels 38 d’hidrogen verd comprats a Solaris.

En concret, 36 dels nous autobusos seran de 12 metres, adjudicats a Solaris Bus Iberica per 23 milions d’euros al gener. Aquesta operació, finançada pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, va representar l’adquisició més rellevant de vehicles d’hidrogen de TMB.

A més d’aquests 36 busos de 12 metres, TMB incorporarà també dos vehicles articulats del mateix fabricant, per 1,7 milions d’euros. En un projecte amb finançament europeu, aquests dos vehicles també seran pioners: seran els primers autobusos articulats d’hidrogen que circularan a nivell estatal.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Baco Boca

Una regata gastronòmica pels restaurants del Raval

La Regata Gastronòmica del Raval, impulsada per l'Eix Comercial del barri, ha esdevingut un esdeveniment…

12 de setembre de 2024
  • Lletres

La nit en què Duke Ellington va resar (a la seva manera) a Barcelona

“Cada home resa en el seu propi idioma”. Aquesta frase resumeix, per ella mateixa, els…

11 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Porcelanosa es referma a Catalunya com a referent en disseny i innovació

L'edifici Aura, situat a l'Avinguda Diagonal amb Villarroel, és un dels millors complexos d'oficines de…

11 de setembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

La gran Barcelona mira al futur des de les Tres Xemeneies

La prestigiosa biennal europea itinerant Manifesta convida a reflexió i crida a l'acció per donar…

11 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

L’antiga Nissan de Zona Franca arrencarà al novembre amb els cotxes d’Ebro

La producció de l'Omoda 5 elèctric de Chery es posposa a 2025, per la qual…

10 de setembre de 2024
  • Trencadís

La Biennal del Pensament tornarà a submergir Barcelona en el debat dels reptes actuals

La quarta edició de la Biennal del Pensament convertirà de nou la capital catalana en…

10 de setembre de 2024