El festival de música redobla l’aposta per oferir experiències variades als assistents
El Festival Cruïlla té la voluntat clara d’anar més enllà de la concepció tradicional de festival de música. I bona mostra d’això és la seva aposta per oferir “experiències” en altres àmbits, com ara l’art, la gastronomia, la moda o l’òpera, o també per marcar perfil pel que fa a la seva sensibilitat social i mediambiental i garantir la confortabilitat dels assistents. Partint de la premissa que gairebé la totalitat del seu públic és local, busca les vies d’apropar-s’hi al màxim i respondre als seus “interessos més enllà de la música”. Hi ha detalls que parlen per si sols: el festival, que se celebra els dies 12, 13 i 14 de juliol al Parc del Fòrum, limita l’entrada de públic a 25.000 persones quan el recinte en podria acollir 50.000. “Enlloc de perdre’t dins el recinte et trobes la gent”, remarca el director del Cruïlla, Jordi Herreruela. Una altra afirmació seva resumeix l’esperit d’algunes de les novetats no musicals que incorporen per aquest juliol i que són l’embrió de projectes cridats a créixer: “no volem ser promotors d’esdeveniments sinó gestors d’una comunitat de consumidors culturals”.
Un dels projectes més ambiciosos que estrenen en aquesta edició és el del got biodegradable. Per primera vegada a l’Estat espanyol un festival de música utilitzarà aquest tipus de gots que deixen enrere, així, els de plàstic dur. En col·laboració amb Estrella Damm, la cervesera ha dissenyat un vas biodegradable “fet amb blat de moro”, de manera que “és un producte compostable”, que es pot llançar als contenidors orgànics, segons va detallar Jordi Laball, del Departament de Comunicació i Relacions Externes de Damm. El Cruïlla és dels primers festivals del món en fer aquesta aposta, un fet que Herreruela va vaticinar que “transformarà la realitat dels festivals a Espanya i a tot el món”.
Una altra novetat que significa un “punt de partida cap a una relació més estreta”: l’acord de col·laboració amb el Gran Teatre del Liceu per apropar l’òpera al públic del Cruïlla. Els assistents del Cruïlla podran gaudir de “bones localitats i descomptes” notables per La favorite de Donizetti, que estarà en cartell al Liceu al mes de juliol.
GASTRONOMIA I MODA
Per a l’oferta de gastronomia i moda el Cruïlla es posa en mans del White Summer, el certamen d’aquesta especialitat que es fa a Pals. Així, l’oferta passarà a ser “més variada i més ben indicada”, i inclourà l’alimentació vegana i sense gluten. Incorporarà també el cafè, “per votació popular”, tal com va bromejar Herreruela. A més, hi haurà un mercat d’emprenedors creatius i dissenyadors, una zona per a infants -els menors de 15 anys tenen entrada gratuïta- i passis d’una companyia de ball. En total, 35 food trucks i més de 30 marques es donaran cita al Parc del Fòrum. Pel que fa a la moda, s’introdueix un servei d’enviament de les compres a casa i una línia de merchandising de roba que ha d’acabar desembocant en una “marca pròpia”. Aquesta atmosfera al “carrer” del recinte es completarà amb les actuacions de la Fura dels Baus i d’un tast de l’Aquelarre de Cervera.
Les facilitats tecnològiques tenen un pes específic dins el festival. I enguany s’han intentat perfeccionar algunes de les eines ja existents. Així, aquesta és la quarta edició en què es desplega el Full Cashless (va ser el primer festival del món en fer-ho), a través de la polsera intel·ligent que permet efectuar totes les consumicions dins el recinte del Cruïlla. L’organització garanteix al públic que, a través d’aquestes polseres, pagarà estrictament pel que consumeix, i dona la possibilitat de recollir-les a la botiga Movistar de plaça Catalunya durant els dies del festival per estalviar les cues, una altra de les fites del certamen. Dins el recinte hi haurà wifi i zones de recàrrega del mòbil, a més d’una àrea de Gamers i jocs de realitat augmentada, que faran que qui ho desitgi pugui “caçar dracs de Gaudí”.
Quant a la mobilitat, durant les nits del Cruïlla el tramvia oferirà un servei ininterromput, hi haurà busos del Fòrum fins a plaça Catalunya i pàrquing de bicicletes.
ESCENARI D’AUTOR
L’escenari del Cruïlla per on passaran caps de cartell com Jack White, Prophets of Rage, N.E.R.D o David Byrne tornarà a ser un escenari espectacular, ideat i dissenyat per l’artista Lluís Danés. L’escenari Damm s’amplia amb 100 metres quadrats i guanya 18 metres més d’alçada (serà tan alt com cinc plantes d’un edifici), cosa que el converteix en un dels escenaris musicals a l’aire lliure més grans del país. “Ens agrada vincle amb el mar. He imaginat una espècie de catedral del mar, entesa com a pòrtic que dona benvinguda a les cultures. L’escenari és com un edifici marítim, amb uns ulls que faran de far”, assenyala Danés. A banda i banda, hi ha situat uns cavalls de mar de 12 metres d’alçada i “un exèrcit de meduses”, que donen idea de la seva sumptuositat. No és en va que el director del Cruïlla considera el disseny de l’escenari és “un cap de cartell més”. Un any més, continua l’aposta per l’art urbà, amb accions en forma de grafits vinculats als artistes que actuen en aquesta edició. Tot plegat està cridat a submergir els assistents en tres dies de somni, d’allò més estimulants per als sentits.
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…